Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מגן דוד אדום עיריית אילת חנכו עמדות מַפְעֵם (דפיברילטור) חכמות במרחב הציבורי בעיר

מגן דוד אדום עיריית אילת חנכו עמדות מַפְעֵם (דפיברילטור) חכמות במרחב הציבורי בעיר
צילום עיריית אילת

לרגל יום המודעות הארצי למַפְעֵם (דפיברילטור) שחל השבוע , נחנכו עמדות החייאה חכמות באילת. העמדות החדשות הוצבו בפארק הנגיש בשחמון, בפארק הספורט, במרכז פנינת אילת, ושתי עמדות נוספות לאורך הטיילת ומצטרפות ל-3 עמדות חכמות שמוצבות על דוכני מפעל הפיס בשדרות התמרים, בארומה חוף נביעות ומכשירים נוספים שפרוסים בבניינים ציבורים בעיר. בתקופה הקרובה צפויות להצטרף עמדות נוספות במקומות ציבורים.

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.

צילום עיריית אילת

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי המַפְעֵם (דפיברילטור) של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, המַפְעֵם (דפיברילטור) מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

ראש העירייה – אלי לנקרי: "בשבועות האחרונים, לצד מיפוי עירוני מקיף באמצעות אפליקציית 'איפה דפי' התקנו עמדות נוספות במוקדים רבים ברחבי העיר. המכשיר נגיש לכולם ופשוט לשימוש. מאחל לכולנו שלא נדע אבל אם נזדקק שנדע היכן למצוא".

מנהל מרחב נגב במד"א, שמעון אלקובי: "אנו מודים לעיריית אילת ולעומד בראשה, אלי לנקרי, על שהציבו בחשיבות עליונה את ערך הצלת החיים ובעזרתם חנכנו היום את העמדות החדשות – לרשות הציבור ולמען בריאותו. אנו מברכים על היוזמה ועל הצבת המַפְעֵמים אשר יסייע לתושבים ולמבקרים בעיר להפוך טרגדיה לנס בעת מקרה חירום".

קיים מגן דוד אדום יחד עם מפעל הפיס, האיגוד הקרדיולוגי הישראלי, מרכז השלטון המקומי, יישומון "איפה דפי?" ומיזם "שמים לב" את יום העלאת המודעות למַפְעֵם (דפיברילטור) בישראל. מטרת היום המיוחד הנו להציב זרקור על מכשיר המַפְעֵם (דפיברילטור) שבאמצעותו כל אחד יכול להציל חיי אדם בשטח בעת חירום ועל הכרת הפריסה הרחבה שלו במקומות ציבוריים ברחבי הארץ באמצעות יישומון "איפה דפי?" ובאמצעים נוספים.

המַפְעֵם (דפיברילטור) משמש כמכשיר החייאת בעת אירוע דום לב. בזמן ההחייאה המכשיר מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות בעברית, כך שהוא ניתן לשימוש גם לאנשים שאינם בעלי רקע רפואי. במקביל, המכשיר מחובר למוקד החירום 101 של מגן דוד אדום, כשהמפעיל מקבל הנחיות טלפוניות נוספות מהחובשים והפרמדיקים במוקד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול בדרום במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת"
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול במסגרת התכנית המבצעית...
עורף MALL - הפלטפורמה שמחזקת את העסקים בקו העימות
בתקופות של מלחמה ומתח ביטחוני, בעלי עסקים רבים באזורי הדרום...
מכנסיים ארוכים לגברים
מכנסי דגמ"ח - דגשים לבחירה נכונה
נוסף לנעליים, חולצות וכפכפים, מכנסי דגמ"ח הם פריט לבוש חיוני...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...