Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לראשונה באשקלון: נפתח מאיץ היזמות הטכנולוגי הראשון בעיר whizz

לראשונה באשקלון: נפתח מאיץ היזמות הטכנולוגי הראשון בעיר whizz
תומר שונם

השבוע (רביעי 5/6) התקיים טקס פתיחה חגיגי של האקסלרטור WHIZZ  במעמד ראש העיר, תומר גלאם, מנהל מעוף מרחב דרום, אפי מחלב ונציגים נוספים. האקסלרטור החדשני הוא פרי יוזמה של משרד הכלכלה והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות "מעוף טק" בשיתוף עיריית אשקלון ומרכז הצעירים באשקלון ובהפעלת פרזנטנס, ארגון ללא מטרות רווח.

מאיץ היזמות הטכנולוגי הראשון באשקלון
תומר שונם

תומר גלאם, ראש העיר אשקלון: "מדובר ב 14 סטארטאפיסטים שמביאים כבוד לא רק לעיר אשקלון אלא לכל אוכלוסיית ישראל. האנשים שיושבים פה הולכים לשפר את איכות החיים של כל אזרחי המדינה".

האירוע היה יריית פתיחה למסלול אקסלטור טכנולוגי, שהינו תוכנית בת חצי שנה של מפגשים שבועיים, במהלכם היזמים מקבלים כלים מקצועיים חדשניים רבים ומגוונים, זוכים לחיבור למנטורים מובילים בתחומם, שומעים הרצאות מקצועיות ועובדים על הקמת הסטארט-אפים שלהם. תכנית האקסלרטור הינה חלק מתוכנית רחבה של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בה הוקמו למעלה מ 20 אקסלרטורים טכנולוגיים ברחבי הארץ.

אפי מחלב, מנהל מעוף דרום, בירך את המשתתפים וסיפר כי עיריית אשקלון הייתה הראשונה להיבחר לתוכנית מבין הערים שביקשו להשתתף: "כשהסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הודיעה על ההחלטה להקים רשת של מאיצים ברחבי הארץ, עיריית אשקלון הייתה הראשונה לבקש להשתתף. הרצון החזק של העירייה מעיד על השותפות והנכונות לפתח את היזמות בעיר ולהשקיע בהון האנושי המקומי שיפתח רעיונות חדשים שישפיעו על כולנו. אני שמח לבשר שזה לא המסלול היחיד באשקלון וכי החלטנו כי עד שנת 2020 יקומו עוד שני מסלולים נוספים למאיץ מתוך חשיבה לייצר פה אקוסיסטם טכנולוגי".

תומר גלאם, ראש העיר אשקלון, אמר כי אין לו ספק שמאשקלון תצא הבשורה: "לפני כשנה נפגשנו עם שר הכלכלה, אלי כהן, שהחליט לפתוח תכנית מאיצים בערים שונות בארץ. כשדיברנו על ההון האנושי המדהים באשקלון, הוא הגיע, סייר בעיר וקיבל החלטה שאחד מהמאיצים יוקם באשקלון. לאחר תהליך למידה ארוך ותהליך בחירת מיזמים, נבחרו 14 סטארטאפיסטים מקומיים שמביאים כבוד לכל אזרחי ישראל. אין לי ספק שמכאן תצא בשורת החדשנות והיזמות הבאה של ישראל".

במהלך התוכנית, ישתתפו היזמים שנבחרו באירוע DemoDay מרכזי בהשתתפות משקיעים, מנהלי קרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים ונציגים של קרנות ואקסלרטורים מהתעשייה הישראלית. באירועים יקבלו המשתתפים את ההזדמנות להציג באופן אישי את המיזמים שלהם.

מאיץ היזמות הטכנולוגי הראשון באשקלון
תומר שונם

האקסלרטור כאמור מופעל על ידי  פרזנטנס, המתמחה בקידום יזמות ומפעילה מגוון תוכניות בכל רחבי הארץ. אריאלה רוזן, סמנכ"לית פרזמטרס אמרה בטקס: "נורא מרגש להיות פה. עברנו 8 חודשים מאז הפגישה הראשונה שלנו, זו שותפות מדהימה עם מעוף ועם מרכז הצעירים באשקלון. אני מאחלת ליזמים המון בהצלחה ומאמינה בהם שהם יביאו את הבשורה לעיר".

עוד השתתפו בטקס: איתי סער, ממלא מקום ראש העיר, ניסים בן דוד, מנהל מרכז הצעירים באשקלון, חזי שגיא, מנהל מעוף סניף אשקלון, יפעת ליבוביץ וערן בן יהודה מנהלי מאיץ whizz באשקלון, היזמים שמשתתפים במאיץ ומכובדים נוספים.

בין המיזמים שמשתתפים בתכנית: מוצר רפואי שמאבחן סרטן עור בשלבים המוקדמים, מערכת שתאפשר עיצוב מודלורי של הבית באמצעות הזזת קירות ורצפות, אפליקציה שתציע לתיירים מידע על אירועים מקומיים, אפליקציה – מרקט פלייס בתחום שירותי הביוטי, אביזר שמאפשר לליקויי ראיה לקרוא מסמכים, אפליקציה שתחבר בין יהודים ברחבי העולם באמצעות ארוחות משותפות, אפליקציה לכרטוס חיצוני לאוטובוס ושיכול לשפר את נתיב הנסיעה, פיתיון אשר מהמם את הדג ובכך מקצר את זמן הדייג ומונע סבל לדג ועוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...