Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא רק הצלחה בלימודים: הפתרון הטוב ביותר ללקויות למידה

לא רק הצלחה בלימודים: הפתרון הטוב ביותר ללקויות למידה

ליקויים בקריאה או בכתיבה פוגעים ביכולת האקדמית של הילד, ובמקרים רבים חוסר ההצלחה שלו נובע בעיקר מסיבות אלו. הבעיה הגדולה עוד יותר היא שבהיעדר טיפול מתאים, לקויות למידה עשויות להשפיע גם על תחומים רבים אחרים. בפשטות, היא מעוררת תחושת תסכול ואף מצוקה, ובלי סט מיומנויות בסיסי ההצלחה של הילד ניצבת בפני אתגרים של ממש. הבשורה המעודדת? יש מה לעשות ועם הטיפול הנכון לקות הלמידה תיראה כמו זיכרון ישן.

לא רק הצלחה בלימודים: הפתרון הטוב ביותר ללקויות למידה

על שלוש לקויות למידה דברה התורה

כשאתם פונים למכון אבחון בכדי לבצע אבחון ליקויי למידה, סביר להניח שהילד יסווג לאחת משלוש קטגוריות עיקריות. אלה הם למעשה שלושת סוגי הלקויות: דיסגרפיה, דיסלקציה ודיסקלקוליה. לכל לקות מאפיינים ייחודיים משלה וגם דרגות חומרה שונות. כך גם שאבחון הבעיה את הבעיה במדויק יסייע לנו בהתמודדות וטיפול יעיל בה. מכון זרחין, אשר בעל ניסיון עשיר באבחון ובטיפול בלקויות השונות, פועל מתוך אמונה שלכל קושי יש פתרון ועם כל בעיה אפשר להתמודד. הודות לכלים הטיפוליים של צוות המכון האמונה הזו הופכת למציאות של ממש בעבור ילדים רבים שמתקשים בקריאה, בכתיבה או בחשבון.

ההבחנה בין לקויות הלמידה

כאמור, ישנן שלוש לקויות למידה עיקריות ובהחלט רצוי לזהות את ההבדלים ביניהן, שכן כל אחת משפיעה על מיומנות בסיסית אחרת. דיסגרפיה מתייחסת לקושי בכתיבה, בין אם בניסוח משפטים, בכתיבה ללא שגיאות או ביצירת האותיות עצמן (כלומר בתהליך הטכני של הכתיבה). דיסלקציה היא הקושי בקריאה רציפה ובהבנת הנקרא, ואילו ודיסקלקוליה מתייחסת לקושי בפתרון תרגילים בסיסיים בחשבון. כך, למרות שהלקויות השונות נשענות על תהליכים קוגניטיביים הפועלים באופן דומה יחסית, כל אחת מהן משפיעה על חלק אחר בלמידה, ורק אם נאבחן את הבעיה נדע כיצד לטפל בה ולהעניק לילד את הכלים שהוא צריך.

הבשורה הטובה: יש פתרון לבעיה

מעל לכל חשוב לזכור שגם לקויות למידה בדרגות חומרה גבוהות יחסית הן לקויות שאפשר להתמודד איתן. במקרים רבים ניתן לטפל באופן מוחלט בלקות או לשפר את המצב באופן ניכר כדי לאפשר לילדים להתמודד בהצלחה עם אתגרי הכתיבה, הקריאה והחשבון. כדי להתמודד עם דיסלקציה טיפול מקצועי הוא קריטי, וכדי לנצח את הדיסגרפיה נדרשים כלים טיפוליים מדויקים מאוד. הצוות המקצועי והמיומן של מכון זרחין מנוסה בעבודה עם ילדים על מגוון רחב של לקויות למידה. בכדי להעניק את הכלים הנכונים גם לילד שלכם אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 050-4200291.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...