Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כשצמרת הבימה מגיעה לעשות כבוד לדטנר ויפרח בבאר-שבע

כשצמרת הבימה מגיעה לעשות כבוד לדטנר ויפרח בבאר-שבע
קרדיט דיאגו מיטלברג

מנהלי וכוכבי "הבימה" ו"באר-שבע" מילאו אמש (ראשון בערב ה-15.12)  השבוע את מבואת האולם הגדול של תיאטרון באר-שבע, בפרמיירה החגיגית של אגודת ידידי תיאטרון באר שבע להצגה "זורבה היווני" בבימויו של נתן דטנר

מדובר בקופרודוקציה של הבימה עם תיאטרון באר-שבע. לכן האורח הראשון שהתקבל בבאר-שבע על ידי מנכ"ל התיאטרון שמוליק יפרח, היה נועם סמל, האיש שאותו החליף יפרח ב"הקאמרי" לפני כשנתיים ואשר נקרא בשבוע שעבר להציל את התיאטרון הלאומי מהמשבר הכספי שאליו נקלע.

כשצמרת הבימה מגיעה לעשות כבוד לדטנר ויפרח בבאר-שבע
קרדיט דיאגו מיטלברג

חוץ מנועם סמל ניצפו בחגיגית של "זורבה" גם מולי שולמן, שלמה וישינסקי, הבימאי משה קפטן, הבדרן שחקן מוטי גלעדי ועוד שחקנים רבים שהדרימו מתל אביב להפקה המשותפת.

כשצמרת הבימה מגיעה לעשות כבוד לדטנר ויפרח בבאר-שבע
קרדיט דיאגו מיטלברג

מהצד הדרומי נראו כמה מובילים וידוענים כמו אשר גרינבאום מנכ"ל כיל לשעבר, שלומי קודש, מנכ"ל סורוקה, אריה קליינמן מנכ"ל לשכת המסחר, אברהם מימון מהתבלינים, אביבה וסמי ברגל מכיל, עוד ניצפו : אביב חצבני מנהל מרחב הדרום בהתאחדות התעשיינים, אלי וג'קי אביסרור ארז בדש, מנכ"ל מי שבע לשעבר, עופר סלע מנכ"ל סינפונייטה ראשון לציון, פרו' אייל שיינר יו"ר הנהלת התיאטרון, עורך הדין אלישע כהן ורבים מבכירי האגף האמנותי של העיריה : חפצי זוהר, סגנית ראש העיר, שלומי נומה, מנכ"ל כיוונים, יאיר נגיד, מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה, לילך נגיד, מנהלת מינהלת העיר העתיקה, וקלאודיה צובל מנכ"לית הסינפונייטה של באר-שבע.

כשצמרת הבימה מגיעה לעשות כבוד לדטנר ויפרח בבאר-שבע
קרדיט דיאגו מיטלברג

עניין רב עוררה הפגישה המרגשת בין אהרון ידלין ממייסדי הנהלת התיאטרון שהגיע ישוב על כסא גלגלים בעקבות נפילה ושבירה של אחת מרגליו לבין נתן דטנר ונועם סמל. דטנר חיבק את ידלין וסיפר על חברותם ארוכת הנשים עוד מהימים שבהם נתן ניהל את תיאטרון באר-שבע, וגילה סקופ : הוא וידלין נולדו באותו יום באפריל וחוגגים באותו יום מסיבת יום ההולדת.

כשצמרת הבימה מגיעה לעשות כבוד לדטנר ויפרח בבאר-שבע
קרדיט דיאגו מיטלברג

למקום הצטרף נועם סמל שלחץ בהתרגשות את ידיו של ידלין כשהוא מתגעגע לימיו כשר החינוך : "אני עוד זוכר את הימים שהיו לנו בארץ הזאת גם חינוך וגם תרבות…וזה היה בזמנך, אהרון…"

פגישה נרגשת אחרת נרשמה בין הבדרן מוטי גלעדי לבין אריה קליינמן מנכ"ל לשכת המסחר, שגילה כי בין השניים שוררת חברות ארוכת שנים, בהיותם שניהם דוברי השפה הרומנית על בוריה.

שמוליק יפרח מנכ"ל התיאטרון ניצל את המעמד כדי לקיים את הטקס המסורתי של חלוקת פרסים לשחקנים ועובדים מצטיינים של התיאטרון. את פרס העובד המצטיין נתנה חסות כמנהגה זו השנה החמישית הגב' יהודית שופן, חברת אגודת הידידים לזכר בעלה בני שופן ז"ל, שהיה מאוהבי תיאטרון באר-שבע ומראשוני אגודת הידידים. בפרס על שם בני שופן זכה מנהל ההצגות הותיק שלמה לסרי, הידוע בזכות חוש ההומור הגדול שלו. בנוף הוענקו פרסים בחסות אגודת הידידים לגילי כוכבי, יוצרת מצטיינת, רון ביטרמן, שחקן מצטיין ושחר פינקס, מחזאית מצטיינת. את הפרסים העניקה חברת אגודת הידידים רחל לוי מאדמה מכתשים לשעבר, שמילאה את מקומה של עליזה מנור, יו"ר אגודת הידידים של התיאטרון שנעדרה עקב שפעת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...