Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כנס קהילות הנגב מובילות שינוי

כנס קהילות הנגב מובילות שינוי
קרדיט כיל

עשרות מיזמים חברתיים מרחבי הנגב, אירוע שירה מרגש עם ילדי המועדוניות מהדרום ואין-ספור סיפורים על החזון של בן-גוריון לנגב: הכנס השנתי – קהילות הנגב מובילות שינוי של כיל והמועצה המקומית רמת הנגב התקיים השבוע במדרשת בן-גוריון.

כנס קהילות הנגב מובילות שינוי
קרדיט כיל

כנס "קהילות הנגב מובילות שינוי" של כיל, בשיתוף מועצת רמת הנגב התקיים בפעם השנייה השבוע. אירוע השיא של הכנס היה תחרות המיזמים החברתיים במהלכה הציגו שבעה יזמים חברתיים את הפרויקטים שהם רוצים לקדם בשנה הקרובה. כלל הפרויקטים, כמו הפרויקטים השונים הפועלים כיום במסגרת תכנית "חושבים עושים" של כיל והרשויות בנגב, עוסקים ביצירת נקודות השקה בין אנשים ויצירת מרחבים ציבוריים פעילים וחוסן חברתי במרחב עבור קהילות הנגב.

באי הכנס התבקשו להצביע לפרויקט אחד שהיו רוצים לראות מתקיים בנגב מתוך שבעה המיזמים חברתיים שהוצגו. במקום הראשון זכה המיזם של ד"ר עדי פורטוגז להקמת ארכיון קהילתי לשימור הסיפורים והמידע של תושבי וקהילות הנגב. במקום השני זכה המיזם של דנה רביב ליצירת גלריות פתוחות, ציורי קיר ואמנות רחוב במרחב הציבורי. במקום השלישי זכה של רז ארבל להקמת שבילים קהילתיים בין הישובים היהודים והבדואים בנגב, לחיבור בין הקהילות, ומערכת למתן וקבלת שירותי אירוח מחברי הקהילות.

כנס קהילות הנגב מובילות שינוי
קרדיט כיל

בתחילת הכנס הוענקה תעודת הוקרה והערכה למר אהרון ידלין, שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל. את התעודה העניקו יו"ר כיל, יוחנן לוקר, וראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון. אהרון ידלין, תושב חצרים, קיבל את האות על פועלו למען הנגב: "מי ששלח אותי לנגב היה דוד בן גוריון. שנים לאחר מכן, לחצתי להקמת אוניברסיטה בבאר שבע ובן גוריון ביקש להקים את האוניברסיטה דרומה מבאר שבע בטענה שהיא צפונית מדי. כשאפגוש את בן גוריון, אגיד לו שהצלחנו להקים חלק מהאוניברסיטה גם במקום שאהב, בשדה בוקר".

בהמשך התקיים פאנל בין ראשי הרשויות השונים בנגב. בפאנל, יחד עם ראש המועצה המארח ערן דורון,  נכחו גם ראש עיריית ערד, ניסן בן-חמו; ראש עיריית ירוחם, טל אוחנה; ראש מועצת מצפה רמון, רוני מרום; ראש מועצת תמר, דב ליטבינוף; סגן ראש עיריית דימונה, ארמונד לנקרי, המכהן גם כיו"ר מועצת עובדי ים המלח. את הפאנל הנחה טל אל-על, יו"ר מועצת הנגב וסגן ראש עיריית באר שבע. בכנס דנו ראשי העיר על פיתוח הנגב, החלטות ממשלה בנוגע לדרום ומשיכת תושבים חדשים לישובי הנגב.

כנס קהילות הנגב מובילות שינוי
קרדיט כיל

בסיום הכנס התקיים מופע מרגש של ילדי מועדוניות כיל בדרום ומתנדבי כיל. ברחבה החיצונית הצטופפו מאות הילדים והמתנדבים ושרו יחד את השיר "מחוזקים לעולם" (של אברהם טל) בסגנון שהותאם להם מראש. הילדים והמתנדבים התאמנו על השיר בשבועות האחרונים ויחד ריגשו את כל באי הכנס.

יוחנן לוקר, יו"ר כיל, סיפר בתחילת הכנס: "סיפורה של כיל, הנמצא עמוק בתוך סיפורה של מדינת ישראל, הוא סיפור של ציונות לשמה. כיל פרוסה ברחבי המדינה, מצפון ועד דרום, אך בין כיל לנגב מתקיים קשר מיוחד בלתי ניתן להפרדה. תפיסת העולם של כיל היא, שמרחב הפעילות של החברה אינו מתחיל ונגמר בין כתלי המפעלים, אלא מתקיים בתוך הקהילה במרחב בו אנו פועלים.  הצלחת כיל נמדדת בהצלחת הנגב, והיכולת שלנו לייצר שותפים ושותפויות בנגב הם המדדים להצלחת החברה. אני מברך את כל המיזמים שהגיעו לפה, כל אחד מכם הוא מנוע להצלחה של הנגב. השמים הם לא הגבול".

ראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון, התייחס בנאומו לתמיכות הממשלות הקודמות בדרום ועל השינוי שחל בשנים האחרונות בנגב: "כלל ראשי הממשלות בעבר דיברו על חשיבות פיתוח הנגב אך בפועל הנתונים לא היו מעודדים. אחת המסקנות שהסקתי בעברי היא שכולם עוסקים באנשים שאולי יגיעו ואיך להביא אנשים. השינוי הדרמטי שקרה ב-15 השנים האחרונות הוא שינוי המחשבה של להשקיע במי שכאן, ולא במי שאולי יגיע. הנגב הפך למקור גאווה ועשייה למען ישראל. אחת הסיבות היא שהתחלנו לעבוד יחד, הרשויות השונות. גם שיתוף הפעולה עם כיל לא מובן מאליו. כשמסתכלים על התמונה הכוללת, הצלחנו יחד ליצור שינוי. כיל היא המעסיקה הגדולה ביותר בנגב, עובדיה חיים פה, מתחנכים פה ומחנכים פה את ילדיהם. אנו צריכים להמשיך לעבוד יחד על מנת שנוכל להמשיך לפתח את הנגב ואת הבית של כולנו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...