Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שרציתם לדעת על לימודי הנדסה אזרחית

כל מה שרציתם לדעת על לימודי הנדסה אזרחית
קרדיט לתמונה: unsplash

מסלול הלימודים בתחום הנדסה אזרחית או בשמו השני הנדסת בניין, הפך פופולארי במיוחד בשנים האחרונות. בעשור האחרון אנחנו עדים לתנופה הולכת וגדלה של ענף הבניה, כאשר הוא מהווה נתח מרכזי של פעילות המשק והכלכלה בישראל, ומשפיע על הסביבה בה אנו חיים, ומכאן גם הביקוש שהולך וגובר. בוגרי התחום של הנדסה אזרחית יכולים להשתלב במגוון רחב של פרויקטים החל מפרויקטים של תמ״א 38 או פינוי בינוי, דרך פרויקטים של תכנון ובניית משרדים, ועד לתכנון מבני מגורים עד 4 קומות, ואפילו תכנון כבישים.   

כל מה שרציתם לדעת על לימודי הנדסה אזרחית
קרדיט לתמונה: unsplash

הנדסה אזרחיתלמי זה מתאים?   

אם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים לגבי תחום לימודים וקריירה עתידית, ושוקלים את התחום של הנדסה אזרחית, אספנו בעבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להבין האם המסלול המרתק הזה הוא בשבילכם. אם אתם רואים את עצמכם משפיעים על הסביבה בה אנחנו חיים, חולמים ליצור פרויקטים שישתלבו בנוף הישראלי, וחולמים על פעילות בתחום, כנראה שלימודי הנדסה אזרחית יתאימו לכם. אם אתם בעלי ראש ריאלי, לא מפחדים ממקצועות מתמטיים, ורואים את עצמכם פועלים בתחום, חשוב שתדעו שאמנם מסלול הלימודים הוא לא ארוך, ונמשך כשנתיים בלבד, אבל לא מדובר במסלול קל, ולכן חשוב שתכינו את עצמכם לעבודה מאומצת שתשתלם בסופו של דבר. אלו מכם אשר מעוניינים להשתלב בתחום רצוי שיהיו אנשים אחראים, בעלי תקשורת בין אישית טובה ויכולת ניהול אנשים, שכן חלק לא קטן ממגוון התחומים בהם תוכלו להשתלב עוסק בניהול פרויקטים.  

טיפים חשובים שכדאי לכם לדעת  

אז החלטתם שלימודי הנדסה אזרחית מתאימים לאופי ולשאיפות שלכם? הנה כמה דברים חשובים שכדאי שתדעו

  • מאחר ומדובר בתחום מבוקש במיוחד, הבוגרים מוצאים את עצמם משתלבים בשוק העבודה במגוון רחב של משרות מעניינות בקלות יחסית. הביקוש לתחום רק הולך וגדל, והמחסור בהנדסאים גדול, כך שיש צורך הולך וגדל לאנשי מפתח בתחום שישתלבו במשרות השונות.   
  • בהתאם לביקוש הרב תנאי ההעסקה והמשכורות של הנדסאים בתחילת הדרך מתגמלים במיוחד, ואף צפויים לעלות עם הזמן, צבירת הניסיון והוותק. בוגר מסלול הנדסה אזרחית בתחילת דרכו צפוי להרוויח כ– 8000 שקלים בחודש ומעלה.  
  • מסלול הלימודים כולל מגוון רחב של קורסי בסיס כמו: יישומי מחשב, מתמטיקה, תשתיות כבישים, דיני בניין ועוד, ומגוון רחב של קורסי ליבה כמו: קונסטרוקציות בטון, לימודי ניהול ופיקוח, חישובי כמויות ותמחורים שונים, ניהול אתר בניה ועוד. במקביל ללימודים העיוניים יצאו הסטודנטים לסיורים שונים על מנת להבטיח כי הם מבינים היטב את מימוש החומרים הנלמדים בכיתות גם בשטח.  
  • אפשרויות התעסוקה בתחום הן רבות ומגוונות. בוגר לימודי הנדסה אזרחית יוכל למצוא את עצמו משתלב בתחום כהנדסאי ביצוע, מנהל עבודה בשטח, מפקח מטעם יזם הפרויקט, מתכנן מבנים, מלווה ומנהל תהליכי קבלת היתרי בניה שונים, ואפילו לשתלב בתחומים כמו בדק בית או מממונה בטיחות בארגונים שונים, הכל כתלות בתחומי העניין והשאיפות של הבוגר
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...