Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שצריך לדעת על משמורת ילדים

כל מה שצריך לדעת על משמורת ילדים
קרדיט freepik

כל אדם יודע כי ברגע שיש לו ילדים הם יהיו כל חייו. אנו נעשה הכול בשביל הילדים שלנו וננסה לשמור עליהם מכל משמר. אנו נחנך אותם, נעניק להם תשורות ונשמור עליהם מפני עבריינים. בדרך כלל המשפחה היא של אם ואב אך יש יותר ויותר משפחות בהם ההורים מפרידים כוחות ומתחילים הליך של גירושין. בהליך זה אנו רואים כי יש ריבים רבים וכי המתח בין ההורים משפיע על הילדים. אחת השאלות החשובות ביותר היא כיצד תיראה משמורת הילדים לאחר סוף ההליך. משמורת ילדים קובעת כמה פעמים כל הורה יראה את הילד שלו ולכן היא כה אקוטית לשני הצדדים. אין ספק כי כל צד רוצה שהילד יהיה אצלו כמה שיותר וזה מוביל לכעסים ולמתח בין שני ההורים.

כל מה שצריך לדעת על משמורת ילדים
קרדיט freepik

מה זה אומר משמורת משותפת?

בתי המשפט כאשר הדבר נוגע אל משמורת ילדים נוהגים לקחת בחשבון את הנימוקים של שני הצדדים ואז להחליט בנושא זה. בעבר הייתה נטייה להשאיר את הילדים כמה שיותר זמן אצל האמא ולתת לאב לראות אותם מעט באופן יחסי. אך כל זה השתנה כאשר יותר ויותר אבות זוכים לקבל משמורת משותפת על הילד. לפי משמורת זו הילד מבלה באופן שווה אצל האם ואצל האב וזה כמובן משרת את שני הצדדים. זה גם מקל על האם אשר לא צריכה להיות 24/7 עם הילדים וזה גם מקל על האב אשר זוכה להיות עם הילדים שלו הרבה מאוד זמן מה שלא היה קיים בעבר.

הסדרי ראיה – האם אפשר לשנות אותם לאחר הסכם הגירושין?

בדרך כלל משמורת ילדים נקבעת בהליך המשפטי שקודם לגירושין. עליכם לדעת כי אפשר לשנות את ההסכם לאחר שהוא נחתם אם אחד מהצדדים מביא טיעונים חזקים מדוע צריך לשנות את ההסכם. אם אין שינוי אמיתי אצל אחד הצדדים לתיק ספק אם בית המשפט יאות לשנות את ההסכם ונראה כי הוא ישאיר אותו כמו שהיה. בכל מקרה אם אתם רוצים לשנות את הסדרי ראיה כדאי לכם לפנות אל עורך דין לענייני משפחה אשר יסייע לכם בנושא ויכווין אתכם כיצד לנהוג ובמקרה שהתיק יגיע לבית המשפט ייצג אתכם בפני השופט או הדיין בית הדין הרבני אשר אחראי על נושאים אלו גם כן.

מה לא לעשות בהליך גירושין?

בסופו של יום אתם צריכים לכל אורך הליך הגירושין וגם לאחריו לחשוב מה הכי טוב לילדים ומה ישרת אותם בצורה האיכותית והטובה ביותר שיש. על רקע זה אנו חייבים לציין כי בהליך גירושין אסור בשום פנים ואופן להסיט את הילדים נגד ההורה השני. עליכם לכבד את ההורה השני ולכבד את המשמורת שנקבעה ולא להתחיל ללכלך על ההורה השני אצל הילדים מכיוון שזה יגרום לנזק קשה להם. על רקע זה יש לציין כי משמורת ילדים יכולה להיות מושפעת מכך שיש אב או אם שמסיטים את הילדים אחד נגד השני ובית המשפט ייקח את הנתון הזה בחשבון כאשר הוא צריך להחליט אצל מי הילדים יהיו והאם תהיה משמורת משותפת או חלקית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...