Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד עם עורך דין פלילי תוכלו לצאת זכאים לאחר ביצוע העבירה?

כיצד עם עורך דין פלילי תוכלו לצאת זכאים לאחר ביצוע העבירה?
קרדיט: Pixabay
כיצד עם עורך דין פלילי תוכלו לצאת זכאים לאחר ביצוע העבירה?
קרדיט: Pixabay

משפט פלילי הינו משפט מורכב, אשר כולל הליכים רבים הכוללים גם הליכים משניים. ראשית יש לבצע חקירה פלילית ולאחר מכן מגיע שלב המשפט הפלילי. לאחר ביצוע העבירה למעשה, המשטרה פותחת בחקירה ואז נפתח לחשוד תיק פלילי.  בתום החקירה הפלילית, לאחר שנגבו עדויות ונלקחו ראיות כגון טביעות אצבע, דגימות DNA, קצין המשטרה יכול לתת הוראה לסגור את התיק או להעבירו לפרקליטות להמשך הטיפול. במידה וקיימות מספיק ראיות, יוגש כנגד החשוד כתב אישום.

עו"ד פלילי אשר מייצג את החשוד ינסה לשכנע את התביעה שלא להגיש נגד מרשו  כתב אישום ואם מדובר על עברה של פשע, החשוד יהיה זכאי לשימוע וכן הוא יוכל לומר את גרסתו.

 

במסגרת ההליך הפלילי, המלצה נכונה שתינתן בזמן הנכון  ממי שהוא עו"ד פלילי, תגרום להבדל בין הרשעה לזיכוי מההליך הפלילי. יש להיעזר בעוה"ד, אשר מתמחה שנים בסדר הדין הפלילי עוד בשלבי החקירה אשר בה לכל חשוד קיימת הזכות הבסיסית להתייעץ עם עו"ד. מומלץ שלא למסור גרסה איזו שהיא בחקירה הפלילית בטרם התייעצות עם עוה"ד.

 

הזכות לשימוע במשפט הפלילי

 

כאשר התביעה או הפרקליטות מעוניינות להעמיד אדם לדין בגין עבירה שיש בה פשע, החשוד רשאי ליהנות מזכות הטיעון, בפני הרשות המאשימה, משמע כי זכותו לטעון את טענותיו, אם בכתב ואם בע"פ בכדי לשכנע את הגוף התובע להימנע מכתב אישום. השימוע נועד בעצם, לאפשר לחשוד  להציג את טענותיו ולשכנע את הפרקליטות, להימנע מהגשת כתב האישום או להפחיתו ככל שניתן.

 

יש לדעת, כי עם הגשת כתב האישום, התביעה עשויה לדרוש את מעצרו של החשוד עד לתום ההליכים. במקרה זה, יישאר החשוד במעצר עד לסיום המשפט הפלילי או עד לפרק זמן של 9 חודשים. פה נכנס לתמונה עו"ד פלילי של הנאשם, אשר יכול לבקש מעצר בית לחשוד וישכנע את ביהמ"ש, על סמך חשדות שעדיין לא מוכחות כי מן הראוי לשחרר את מרשו למעצר בית.

 

סגירת תיק פלילי – באילו מקרים?

 

משטרת ישראל, בסמכותה לסגור תיק פלילי כשאר קיימות שלוש עילות עיקריות כגון: היעדר אשמה, היעדר ראיות והיעדר עניין לציבור. העילה שבה תבחר המשטרה לסגירת התיק הפלילי, תהיה משמעותית למי שנפתח כנגדו רישום פלילי. כאשר מדובר על העילה הראשונה שהיא היעדר אשמה, הרישום הפלילי יימחק ואם מדובר בשאר העילות שהן: היעדר ראיות והיעדר עניין לציבור, הרישום הפלילי עדיין יופיע למרות שמשטרת ישראל, לא הוכיחה את אשמת הנאשם.

 

במידה וההליך של ההרשעה ימשך בביהמ"ש, עו"ד פלילי מקצועי ובעל שם ומוניטין, ילווה את הנאשם במשפט וינסה להקל עליו בכתב האישום אשר יוגש כנגדו בסופו של המשפט הפלילי, כאשר הוא ימצא את הטקטיקה הנכונה וזאת, לאחר שהתעמק בתיק.

 

ליטיגציה מקצועית של עו"ד פלילי היא זו שתבדיל בין הרשעה לזיכוי

 

ליטיגציה מקצועית, היא זו  שתבדיל בין אישום והרשעה לזיכוי. רוב המקרים מראים כי אישום בעבירה פלילית, מסתיים בהרשעה. זו הסיבה כי ייעוץ משפטי מקצועי של עו"ד פלילי מוכר וידוע שיש לו עבר של הצלחות בתיקים פליליים, יהיה גורם מכריע שיקל בעונשו של הנאשם או לזיכויו המוחלט. כאשר נאשם מסתייע בשירותיו של עו"ד המתמחה בפלילים, ליטיגציה פלילית של עו"ד המתמחה בנושא כאשר הוא מופיע באופן מרשים והוא בעל יכולת ביטוי חדה ומבריקה, כישורי טיעון התדיינות וכדומה, יהוו את הסיכויים הרבים להקלה או לזיכויו של הנאשם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...