Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"כולנו שונים אבל כולנו שווים" שינוי תודעה מתחיל בגיל קטן, הכירו את תכנית "תיקון עולם"

"כולנו שונים אבל כולנו שווים"  שינוי תודעה מתחיל בגיל קטן, הכירו את תכנית "תיקון עולם"
קרדיט יחצ

לא מעט נכתב על הדרכים הנכונות והמתאימות ביותר להסרת מחסומים בין בני אדם ולקרב ביניהם, אחת הדרכים שמאפשרות לנפץ את החומה שבנויה מלבנים סטריאוטיפיים היא היכרות אישית וחשיפה מקרוב אל ההתמודדות השונה שאנשים שונים עוברים בחיי היום יום, היא מאפשרת ללמוד על האחר ולנפץ את הדעות הקדומות עליו. בני אדם מחזיקים בתפיסות מסוימות כלפי השונה רק כי הוא אינו דומה להם, לא נראה כמוהם או לא מתנהג כמוהם, תפיסות אלו מקורן בבורות. מחקרים רבים הראו כי אנשים נרתעים מאלו השונים מהם רק בגלל אותו מחסור בידע וחשיפה מוגבלת עד אפסית אל המציאות הלא פשוטה שעמה בני אדם עם מוגבליות שונות מתמודדים, אבל גם אל הצדדים הטובים והמיוחדים שנמצאים בהם ומתארים בפועל את האמרה "כל אדם הוא עולם ומלואו".  אלו הדברים שמעצבים את תפיסת עולמם ואת ההשקפה כלפיהם ואלו הדברים שהם מעבירים לילדיהם ולקרובים אליהם. על מנת לשנות מציאות זו ולהילחם בבורות

קרדיט יחצ

המובילה לאי קבלת השונה, יש צורך לחנך את הדור הצעיר לפתיחות וסבלנות, לעודד אותם להיחשף ולשמוע את הסיפורים והחוויות האישיות, אבל גם להכיר את הייחודיות הקיימת בכל בני האדם על מנת להטמיע את המסר בכל אחד ואחת כי כולנו שונים אבל כולנו שווים.

בדיוק עבור מטרה זו עמותת "עדי" הנותנת מענה טיפולי, שיקומי וחינוכי לכל אדם עם מוגבלות במגוון שירותים שונים, כמו כן מפעילה את הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" ואת מרכז "עדי" בירושלים, מקדמת את תוכנית "תיקון עולם", אשר שמה למטרה לקרב ולהפגיש בין צעירים תיכוניסטים לבין אנשים עם מוגבלויות, וזאת בעזרת מפגשים אישיים כדומת אירועים משותפים, סדנאות חווייתיות, צפיה משותפת בסרטים, טיולים משותפים ועוד. 

התכנית מתמקדת בתלמידים מכיתה א' ועד תלמידי חטיבות הביניים, שכן האמונה היא כי שינוי התודעה צריך להתחיל כבר מגיל צעיר, שבו הם מתחילים לעצב את תפיסת עולמם כלפי אלו השונים מהם וזהו הגיל שהם יכולים גם להשפיע על אחרים, שכן לאחר הפעילויות המשותפות, אתם בני נוער הופכים ל"שגרירים", ומקדמים ערכים של הכלה, פתיחות, קבלת השונה ופועלים במסגרות חינוכיות והתנדבותיות. וכמובן, הפעילות המוגברת שלהם ברשתות החברתיות מאפשרת להם להעביר את המסרים והערכים אותם הם סופגים ולשתף בפני חבריהם, מתוך הבנה כי שינוי היחס והעשייה למען החולייה החלשה בשרשרת החברתית- מחזק את השרשרת כולה ויוצר חברה חזקה וערכית יותר.

התכנית פועלת לשינוי עמדות ויחסם של בני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלות, היא פועלת בכ 130 בתי ספר ברחבי הארץ,  כ80 בתי ספר מהחינוך הכללי בעל יסודי ובכ50 בתי ספר מהחינוך המיוחד היא מאחדת בתוכה את כלל האוכלוסייה: ממלכתי, ממלכתי דתי ,חרדי, ערבי ודרוזי, ערי מרכז  ופריפריה, בדגש  על שיתוף כל השכבות הסוציו אקונומיות בחברה.

"חשוב שניצור שיח פתוח וכנה, שיח שרק ממנו תצמח תודעה ומציאות שוויונית. מציאות בה אף אדם עם מוגבלות, ילדיו, בן זוגו, הוריו או חבריו, לא יחושו בושה, שונות, נפרדות או בדידות. מציאות בה החברה שלנו תהיה חברה שוויונית הנותנת יחס צודק לכל אדם, באשר הוא. מציאות בה נחייה ללא חומות מתוך הבנה, שבסופו של יום, אנחנו בעצם לא כל כך שונים". כך מספרת בת אל קטורזה כהן מנהלת תכנית תיקון עולם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...