Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חמשוש בעיירה: קיץ של חוויות במדבר

חמשוש בעיירה: קיץ של חוויות במדבר
צילום יורם צביק

בחודשים יולי אוגוסט יתקיימו בעיירה המדברית ירוחם פעילויות קיץ לכל המשפחה. בכל "חמשוש" יקיימו התיירנים מספר רב של אירועים בו-זמנית בכל המרחב. בין הפעילויות סדנאות בסטודיואים ליצירה ואומנות, תצפיות כוכבים במכתש ירוחם, ספארי לילה באגם ירוחם, פארק בריחה, טיולי אופניים, סיורים רגליים, סדנאות מיינדפולנס בטבע, סדנאות מייקרים, סיורים קולינאריים ועוד. אירוע השיא – ליל מטאורים בפארק אגם ירוחם. האורחים מוזמנים ללון במלון המפנק, בצימרים היפים או בגסטהאוס באווירה של חו"ל ולאכול במקומות אוכל המיוחדים של ירוחם. כל הפעילויות מתקיימות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

צילום – באדיבות וידאוס

סיור יזמות סוף (העולם שמאלה)

אנחנו השממה?? הגעתם אל "סוף העולם שמאלה" – יזמות נשית, כלכלית, תרבותית, קולינרית בלב ליבה של ירוחם – מפגש בגובה העיניים.

שתי הירוחמיות, חני בריגע ורויטל אללוף-מליש יקחו אתכם בכל יום שישי, בחודשים יולי-אוגוסט לסיור יזמות, זהות ותרבות מנקודת מבט ירוחMEET. במהלך הסיור נכיר את הנכסים התרבותיים של ירוחם, את ההון האנושי המגוון והמיוחד שהופך אותה למה שהיא, את ההישגים והאתגרים. נפגוש יזמיות ויזמים שונים עם סיפורי חיים מרתקים שהביאו את כולם בסופו של דבר לפתח יזמות בעיירה המדברית שוקקת החיים. בין האנשים שנפגוש, בעל בית קפה מדליק במרכז המסחרי שהחליט לחזור לירוחם שנים אחרי שעזב אותה בילדותו ולפתח עסק מצליח, הירקן המיתולוגי של ירוחם, ממקימי הישוב, שלא עזב אותה מעולם. נבקר בגן הילדים הראשון של ירוחם, אליו הגיעו ילדי הוותיקים ולימים הפך למאפייה הראשונה והגדולה של הישוב, שעד היום מייצרים בה מאפים ממתכונים סודיים מימיה הראשונים של העיירה. נבקר גם יזמיות צעירות שהגיעו לעיירה בשנים האחרונות ופתחו בה מרכזי תרבות וקולינריה. כל אלו יחד מייצרים את מרקם הקהילות המיוחדות שחיות היום בירוחם והופכות אותה לכל כך מיוחדת. משך הסיור כשעה וחצי. הסיור מתאים לכל המשפחה.

איפה? המרכז המסחרי, ירוחם.

מתי? בכל יום שישי בחודשים יולי ואוגוסט. יציאה לסיור בשעה 10:00.

עלות: 100 ₪ למשתתף.ת (בהרשמה מראש), תשלום מגיל 6.

סיורי זריחה במכתש ירוחם

בכל יום שישי בבוקר במהלך חודש אוגוסט בין השעות 5:45-8:30, תוציא 'מדרשת ביחד' סיורי זריחה למכתש ירוחם, המכונה גם המכתש הגדול. על כוס קפה מהביל נפתח את הבוקר בתצפית מזרחה לעבר השמש העולה והמכתש הקסום, שם נשמע על אופן היווצרותו של המכתש ועוד כמה סיפורים הנחבאים בין המצוקים. משם נגלוש בכביש לעבר המכתש עד

לחולות הצבעוניים המצויים בשוליו. בחולות נשמע על הדרך הארוכה שעברו עד להשקעתם במקום זה, ונתנסה בפעילויות חול שונות – הכנת בקבוקי חול צבעוני ועוד. לאחר מכן המשתתפים יוזמנו להמשיך עצמאית לטבילת בוקר מרעננת באחד ממקורות המים הסמוכים – עין ירקעם או גב ימין. הסיור מותאם לכל הגילאים, בדרגת קושי קלה ביותר, הוא אינו נגיש לבעלי מוגבלויות אך ברובו אפשרי עם עגלות ילדים.

 

איפה? מקום מפגש – חניון רכבים הר אבנון. מקום סיום – חניון חולות צבעוניים מכתש ירוחם.

עלות: מבוגר (מעל גיל 14) – 30 ש"ח. ילד – 20 ש"ח. החל מילד שלישי במשפחה – 10 ש"ח לילד.

  • הגעה ותנועה בין האתרים ברכבים פרטיים.
  • הסיור מותנה במספר משתתפים מינימלי ובהרשמה מראש.

חוויה משפחתית באולטרא סגול בבירת העקרבים של ישראל

ימי חמישי, בחודשים יולי ואוגוסט

כשהערב יורד מתחיל עולם נסתר וקסום של יצורים היוצאים לפעילות דווקא בשעות החשיכה – עטלפים, צפרדעים, עכבישים ובעיקר עקרבים. הידעתם? בירוחם וסביבתה קיים המגוון הגדול ביותר של העקרבים, הן מבחינת המינים והן מבחינה מספרית. מדי שבוע, ביום חמישי בערב יצא סיור מודרך לספארי לילה קסום בו נפגוש את יצורי הלילה באמצעות פנסים חזקים, גלאי קולות ופנסי UV לאיתור עקרבים בחשיכה.

יורם צביק, חוקר עקרבים, יספר לנו על החיים המסקרנים של היצור שכולנו חוששים ממנו ויגלה לנו צדדים פחות אפלים ממה שאנו מכירים. בסיור נכיר את העקרבים ממש מקרוב, נלמד על האקולוגיה שלהם וההתנהגויות המיוחדות שלהם, על הארסיות שלהם והחשיבות הגדולה שלהם לאדם ולסביבה. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים בתופעות שונות – באמצע ארוחת הלילה שלהם, במצבי התגוננות, בריקוד חיזור מהפנט ואפילו קניבליזם.

פרט לעקרבים נפגוש יצורי לילה נוספים – באמצעות גלאי קולות נקרא לעטלפי החרקים ונפגוש גם עכבישים ממינים שונים, ביניהם בוני הרשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. הסיור ימשך כשעה וחצי ויועבר על ידי אנשי המעבדה לחקר עקרבי ישראל הפועלת בעמותת דוכיפת בירוחם. הסיור מתאים לילדים מגיל 5 ומעלה ואינו מתאים למתקשים בהליכה או עגלות.

איפה? פארק אגם ירוחם.

עלות: 40 ₪ למשתתף. תשלום מגיל 3.

 

 

פארק בריחה מדברי בירוחם – 'להציל את נווה המדבר'

פארק הבריחה של ויטמין שיא, בז'אנר של אקשן והרפתקאות מתרחש בשטח פארק אגם ירוחם היפהפה. במהלך המשימה תצטרכו למצוא את הנוסחה הסודית להצלת מי הפארק מזיהום שמאיים על האגם כולו. בעזרת תרמיל מסע שתקבלו ויכיל את כל מה שאתם צריכים על מנת להצליח במשימה (משקפת, מצפן, פנס ועוד כמה פריטים סודיים), מפה דיגיטלית שתפתחו בנייד האישי, תנווטו למקומות מרתקים, תתנסו במשימות מאתגרות בשטח ותגלו את אוצרות העבר, הטבע והתרבות של ירוחם. על מנת להצליח במשימה תוכלו להשתמש ברכב, אופניים, סאגווי או ברגליים (למטיבי לכת). הפעילות מתאימה לגילאי 6 ומעלה, לזוגות, יחידים, משפחות וקבוצות עד הגבלת מספר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. משך הפעילות כשעתיים.

איפה? פארק ויטמין שיא, בכניסה לפארק אגם ירוחם.

שעות הפעילות: 9:00-17:00.

עלות: 240 ₪ לצוות (עד 8 משתתפים בכל צוות), אופניים בתוספת 30 ₪ לאדם.

  • הפעילות תתקיים בתאום מראש.

 

 

חווית לילות כוכבים ביולי-אוגוסט במכתש ירוחם עם "שירת הכוכבים"

במצפה הכוכבים 'שירת הכוכבים' בירוחם מזמינים אתכם לסיור בין כוכבים ועד לקצה היקום עם טלסקופים ענקיים. לרשות המשתתפים יעמדו מספר טלסקופים גדולים מאוד דרכם תוכלו להביט על כוכבי הלכת המרהיבים צדק ושבתאי, תכירו גרמי שמיים עמוקים, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות ואת מכתשי הירח. התצפיות ילוו בהדרכה מרתקת והיכרות עם כיפת השמיים, בה גם נצפה על "אנטארס" אחד מהכוכבים המפלצתיים בגלקסיה ועוד סיפורי כוכבים רבים מהעת העתיקה ועד התגליות הגדולות בנות זמננו. לצד ההדרכות לגילאים הבוגרים יותר, יתקיימו גם הדרכות מותאמות וחווייתיות לילדים מגיל 4 ועד 10. במהלך הפעילות יוגשו תה צמחים חם, עוגיות פריכות – ואפילו כרבוליות.

מתי? בחודשים יולי ואוגוסט, בשעה 20:30. יש להתעדכן בעמוד הפייסבוק של "שירת הכוכבים" על התאריכים המדויקים.

איפה? בחניון הלילה חולות צבעוניים במכתש ירוחם (המכתש הגדול לשעבר) ובפארק אגם ירוחם.

מחיר למשתתף (מגיל 4 ומעלה): 80 שקלים.

  • הרשמה מראש חובה. הפעילות מותנת במינימום 10 נרשמים. כמות המקסימום, בהתאם להוראות משרד הבריאות.
צילום מרדכי גורדון

 

סיור לילי מוזיקלי-מדברי

בתאריכים 6.8, 13.8 ו-27.8 יתקיימו סיורים ליליים בטעם מוזיקלי-מדברי, עם רעואל קסל, מדריך טיולים ונגן תושב ירוחם. הסיורים יתקיימו בנחל חצץ הסמוך ליישוב מרחב-עם, בין ירוחם לשדה בוקר ובמהלכם נתכנס יחד סביב שירה וצלילים, שמי-מדבר מלאים כוכבים ומדורה עם סיפורים מעניינים ותה מתוק. הסיורים יתקיימו בין השעות 20:30-24:00. הסיורים מתאימים למשפחות עם ילדים גדולים (מעל גיל 9), זוגות או יחידים ומתקיימים במסלול שטח שאינו נגיש. דרגת קושי קלה.

איפה? מקום מפגש – חניון לילה נחל חצץ.

עלות: מבוגר (מעל גיל 14) – 35 ש"ח. ילד – 20 ש"ח. מעל ילד שלישי במשפחה – 10 ש"ח.

  • הסיור מותנה בכמות משתתפים מינימלית ובהרשמה מראש בלבד.

סיורי עששיות בפארק אגם ירוחם:

בכל יום חמישי בערב בחודשים יולי-אוגוסט בין השעות 19:30-21:30 'מדרשת ביחד' תצא יחד אתכם לסיור עששיות מודרכים בפארק אגם ירוחם. השילוב של הלילה במדבר, השקט, מי-האגם וסיפורו של המקום יוצרים אווירה מיוחדת אותה נחווה במהלך הסיור. הסיור מותאם לכל הגילאים, בדרגת קושי קלה ונגיש לבעלי מוגבלויות ועגלות ילדים.

איפה? בכניסה לפארק אגם ירוחם, בסמוך ל"פארק ויטמין שיא" (בווייז).

עלות: 40 ש"ח לאדם, מגיל 3 ומעלה.

פעילויות קיץ במרכז התרבות והתיירות זואק אומנות מרוקאית

זואק , אומנות מרוקאית, הוא מרכז תרבות ותיירות חדשני, יחיד מסוגו בישראל, השוכן במבנה יפהפה, גדול ומרווח, במרכז העיירה ירוחם. במקום מתקיימות סדנאות אומנות מרוקאית, בקצב מדברי, ובסופן – תוצרים ייחודיים ומעוררי גאווה. בכל יום שישי בחודשים יולי-אוגוסט, מרכז זואק לאומנות מרוקאית יהיה פתוח לקהל הרחב ויתקיימו בו סדנאות לעיצוב אריחים מרוקאים – למשפחות, זוגות ויחידים. במהלך הסדנא יעצבו המשתתפים אריחים מרוקאים בגדלים שונים, במגוון צבעים ודוגמאות, בטכניקה ייחודית ובתהליך מהנה ופשוט שלא מצריך ידע מוקדם. את התוצרים ייקחו המשתתפים עם סיום הסדנא. משך הסדנה  כשעה וחצי לאריח אישי וכשעתיים וחצי לאריח גדול וממוסגר. הסדנה מתאימה לגילאי 10 ומעלה.

  • מתי? כל שישי בחודשים יולי ואוגוסט, בין השעות 10:00 – 14:00.
  • השתתפות בהרשמה מראש, או על בסיס מקום פנוי.
  • עלות: 85-100 ₪ למשתתף לאריח אישי. עיצוב אריח גדול ממוסגר בתוספת תשלום.
  • איפה? סטודיו זואק, אשר סנקר פינת אלכחיל, ירוחם.

 

יום האהבה בזואק: לכבוד ט"ו באב תתקיים בסטודיו סדנא ייחודית לעיצוב שולחנות קפה מרוקאים. הסדנא מתאימה לזוגות, מעל גיל 16 ובמהלכה מעצבים ביחד שולחן קפה אישי צבעוני ומיוחד, אותו לוקחים הביתה עם סיום הסדנא. משך הסדנא כ- 4-5 שעות (תלוי בגודל השולחן).

  • מתי? יום שישי 8.7 בין השעות 10:00 – 15:00.
  • עלות: 550 – 680 ₪ לזוג.
  • איפה? סטודיו זואק, אשר סנקר פינת אלכחיל, ירוחם.
  • מספר המקומות מוגבל.

סדנת בירה – עם הבירה הירוחמית "בירה גלנץ"

סדנת בירה עם משה גלנץ, יזם תושב ירוחם ויצרן הבירה הירוחמית הראשונה, שכבר זכתה בכמה מדליות בתחרויות. משה יספר על התהליך המרתק של ייצור הבירה, איך בכלל בונים מתכון בירה, על אופן ההכנה, ההבדלים בין הסוגים והסגנונות של המשקה שנחשב בעולם העתיק למשקה האלים (ויש לכך סיבה טובה), והכל תוך כדי שתיה וטעימות כמה סוגי בירה קרה וטעימה.

הסדנה חוויתית, מהנה ומשחררת וכוללת טעימות בירה מחמישה סוגים שונים, טעימות גרגירי לתת שונים מהם מייצרים את הבירה (לא תאמינו כמה זה טעים) וכמה סוגי מלוחים ונשנושים.

מתי? ימי שישי – בחודשי יולי-אוגוסט (יש להתעדכן בעמוד הפייסבוק "בירה גלנץ" על מועדים מדויקים). תחילת הסדנה בשעה 12:00, סיום משוער ב 14:00.

איפה? נחל צין 68 ירוחם, חנות המפעל.

מחיר: 80 ₪ למשתתף.

  • הסדנה מגיל 18 ומעלה בלבד.
  • הרשמה מראש, או על בסיס מקום פנוי. מקסימום משתתפים: עד 30 / ואו על פי הוראות משרד הבריאות.

 

 

סופ"ש בסיפורי בגדים – סטייל בר קיימא

רויטל אללוף-מליש הגיעה משדרה ניהולית בארגוני מגזר שלישי. לפני כשנה החליטה לשנות מסלול ולפתוח חנות יד שנייה בירוחם וגם באונליין. בכל יום שישי בחודשים יולי-אוגוסט, תקיים 'מכירת חצר' בחנות הביתית, "סיפורי בגדים-סטייל בר קיימא" לבגדי נשים יד שנייה. במסגרת המכירות יתקיימו סדנאות בנושא זהות לנערות ונשים במינימום של 5 משתתפות. במהלך הסדנא נתחבר לעצמנו, לשם שלנו, מה המשמעות שאנו מעניקים לעצמנו, נעמיק עוד קצת ברבדי הזהות המרכיבים את האישיות שלנו, נחשוב איך משתלבים הבגדים בתוך כל זה ו'נלביש' את הזהות שלנו דרך רפרור לסיפור הילדים "אוליביה והנסיכות בורוד". כל משתתפת תצא עם תוצר אישי משמעותי מהסדנה. משך הסדנה כשעה וחצי והיא מתאימה לנערות ונשים מעל גיל 13.

איפה? "סיפורי בגדים" בווייז, גיבתון 8, ירוחם.

מתי? כל יום שישי ביולי-אוגוסט בין השעות 10:30 – 13:30.

עלות: 120 ₪ למשתתפת בסדנה. מותנה בהרשמה מראש.

 

 

סדנאות קיץ בסטודיו דברים במדבר

יתקיימו בין ה- 1.7-14.8

בסטודיו לקרמיקה בניחוח מדברי יתקיימו במהלך הקיץ סדנאות קרמיקה ופיסול בטכניקות עבודה שונות המתאימות לכל הגילאים. בנוסף יתקיימו בסטודיו סדנאות הדפס על נייר וטקסטיל, קולאז' הדפס על כלים שימושיים והתנסות חוויתית בציור בצבעי מים בהשראת המדבר, החי והצומח. הסדנאות מתאימות לכל המשפחה ואינן דורשות ניסיון מקדים. טווח המחירים משתנה בהתאם לסדנה ולכמות המשתתפים.

ליל כוכבים – מטר הפרסאידים בירוחם 13.8:

אירוע תצפיות כוכבים "מטר המטאורים" ופעילות לכל המשפחה בפארק אגם ירוחם. האירוע יכלול תצפית כוכבים בטלסקופים מקצועיים, הדרכה תחת כיפת שמיים, משחק שמדמה את מודל מערכת השמש והטסת רקטות, הפעלות חוץ חווייתיות והשכרת אופניים לטיולים במרחב, סיורי עקרבים, מופע וסדנאות ג'אגלינג, מאהל בדואי לאירוח מסורתי עם תה ופיתה, מתחם אוכל ושתיה.

  • עלות השתתפות באירוע: 40 ₪ (מעל גיל 3 )
  • אירועי לילות כוכבים יכללו גם אפשרות לינה באגם (במתחם החורשה) ללא עלות נוספת.
  • האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות נכון לאותה עת.

צילום יורם צביק

איפה אוכלים?

רביעי קולינרי ב- The White Hill Guesthouse בירוחם

בסמוך לגבעה הלבנה המשקיפה על הרי המדבר ממוקם גסטהאוס ירוחמי מדליק. בימים כתיקונם מהווה הגסטהאוס בית לנוודים ומטיילים שמגיעים, בעיקר מאירופה, לטייל במדבר הישראלי. בחודשי הקיץ יהפוך הגסטהאוס את עורו למספר ערבים חד פעמיים בהם יתפקד כמסעדת פופ-אפ הראשונה במדבר. בימי רביעי החל מה- 15.7 ועד ה-19.8 (מלבד ערב ט' באב, 29.7), החל מהשעה 18:00, יתארחו בגסטהאוס שפים מקומיים בסיבוב מסביב לעולם.

על עמדת הבישולים:

15.7 – ערב ביסטרו צרפתי עם שף יעל ארצי, מדריכת טיולים מקומית ובשלנית מוכרת במרחב שתפתח ביסטרו צמחוני עם אוריינטציה מדברית.

22.7 – ערב דאבה הודי עם רוזי פנקר, שפית הבית של 'מאיושקה – בר בריאות' עם מטעמים שיחזירו אתכם לטיול של אחרי צבא באווירת גסטהאוס מפנק.

5.8 – ערב יפני עם שף גבי עזריאל, בעברו שף במסעדת 'מסה' בתל אביב והיום פועל ומבשל בניו יורק. גבי מגיע לביקור מולדת ויכין לאורחים אוכל אסתטי ומעודן.

12.8 – ערב תאוות בשרים ארגנטינאית עם חניאל ונתנאל.

19.8 – ערב אמריקאי עם אריאל סטאר, תושבת ירוחם בערב נוסטלגיה לניו-יורק, עיר מגוריה עד שהגיעה לירוחם.

איפה? The White Hill Guesthouse בירוחם, רחוב הדקל 181

עלות: בממוצע 40-60 ₪ למנה עיקרית.

ארוחות שבת אצל לאה

לאה פרג'ון גרינברג, ממבשלות ירוחם, מזמינה אתכם לארוחת שבת בסלון ביתה. במהלך הארוחה יושבת לאה עם האורחים ומספרת להם סיפורים מבית אבא ואמא מטוניס ולוב ומלווה את הארוחה בפיוטים ושירה קסומים שמחזירים אותה למקורות. תוכלו למצוא אצלה ארוחות בשריות, צמחוניות וגם טבעוניות. סעודות השבת מלאות ושופעות עם לחם בית, מגוון עשיר של סלטים ומנות כמו מפרום, קוסקוס, דגים, תבשילי עוף ובשר. בסיום הארוחה היא תגיש לכם תה עם בוטנים (בפנים) ועוגיות מאפה ידיה. בהזמנות מיוחדות היא עורכת גם סדנאות בישול בשטח.

  • עלות: 100 ₪ לסועד עבור ארוחת שבת בביתה של לאה.
  • 70 ₪ לסועד לארוחת שבת בהזמנה לצימר.
  • יש להזמין לפחות יומיים מראש.
צילום-סטודיו זואק

מטעמי רוימי

מטעמי הבית בירוחם – מסעדה שמגישה אוכל ביתי ומבושל ובשרים על האש. מקציצות "כפיתה" מעשה ידי רוימי, קציצות דגים מבושלות ועד כבדי עוף, קבב, דגים ופרגיות על האש.

כתובת: מרכז מסחרי ירוחם

שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-16:00

חומוס אינתי:

חומוסייה חדשה שנפתחה בעיירה ממש לאחרונה ומציעה מגוון של מנות חומוס בצלחת, פלאפל, חלת בצל ועוד. ביניהן: חומוס טריפולי, מנת הדגל במקום שמוגשת עם חציל פריך ואריסה ביתית ומנת המסבחה, שמגיעה עם עשבי תיבול מרעננים.

כתובת: צבי ברנשטיין 800/5 ירוחם

קפה מוסקט:

מוסקט – בית של קפה, ג'אם ותבלינים הוא בית קפה וחנות תבלינים סופר מדליקים שהוקמו לפני מספר שנים במרכז המסחרי בירוחם. התפריט חלבי ומציע את הכנאפה הכי טובה בנגב, באווירה עם מוסיקה טובה, וערבי חמישי ג'אם סשן והופעות.

כתובת: מרכז מסחרי ירוחם

ימים א'-ד' 08:00-20:00, חמישי 08:00-00:00 (מהשעה 21:00 ג'אם סשן). בשישי עד שעתיים לפני שבת.

מאיושקה – מסעדה ובר בריאות

מסעדה חדשה בירוחם שמציעה אוכל הודי טבעוני, חומוס ביתי, אוכל ביתי מבושל שמשתנה מדי יום, "כריכוני הפתעה" והמנה המפורסמת של פיתה חציל ענני. בנוסף תמצאו במקום מיצים טריים וסחוטים ושייקים מפנקים.

כתובת: המרכז המסחרי בירוחם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...