Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חולמים להיות עורכי דין פליליים? כך תעשו זאת

חולמים להיות עורכי דין פליליים? כך תעשו זאת

עו"ד פלילי הוא עורך דין המסייע ללקוחות שכנגדם תלוי ועומד חשד שהם בצעו עברה המוגדרת כעברה פלילית על פי החוק במדינת ישראל. אדם שביצע עבירה פלילית, או שכנגדו תלויים ועומדים חשדות לביצוע עברה מהסוג האמור ניצב בפני משפט פלילי, שבסיומו נקבעת אשמתו או חפותו, באמצעות פסק הדין. בשלב הבא נקבע עונשו של החשוד בהתאם לחומרת העברות שביצע מצד אחד ולנסיבות מקלות מצד שני. עורך דין פלילי מלווה את החשוד לאורך כל התהליך, מייצג אותו ומסייע לו למצות את כלל הזכויות המוקנות לו על פי החוק. מהי עברה פלילית? מה תפקידו של עורך הדין הפלילי? מהם השלבים בדרך לקבלת הסמכה כעורך דין המתמחה בפלילים? בשורות הבאות נביא הסבר קצר וממצה, בנושא רחב ומורכב.

חולמים להיות עורכי דין פליליים? כך תעשו זאת

עברה פלילית וייצוג באמצעות עו"ד פלילי

עברה פלילית היא עברה שמבצע אדם כנגד אדם אחר או כנגד ארגון עסקי, חברה או גוף אחר. זאת, במסגרת כלל העברות המוגדרות בישראל כעברות פליליות. עם העברות הפליליות ניתן למנות גניבה לכל צורותיה השונות שאיתן ניתן למנות התפרצות, שוד, פגיעה ברכוש, פגיעה בגוף או ברכוש. גם גניבה שלא באמצעות שוד או התפרצות לעסק, המתבצעת למשל על ידי בעל תפקיד בעסק המוציא במרמה כספים מהעסק, נחשבת לעברה פלילית.

עו"ד פלילי מלווה את החשוד, שבהמשך הופך לנאשם לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום. עורך הדין מלווה את החשוד לכל אורך הדרך ודואג לכך שכל הזכויות שלו ימוצו, ושהחקירה בעניינו לא תתבצע באופן שיפגע בזכויות שלו או באופן שעלול לגרום לכך שאותו חשוד שהפך לנאשם, יורשע באמצעים שאינם כשרים, כולל הוכחות שהתקבלו באופן שהוגדר על ידי החוק כבלתי ראוי.

השלבים בדרך לקבלת הסמכה כעורך דין פלילי

השלב הראשון בדרך להסמכתו של בעל מקצוע כעורך דין פלילי הוא כמובן לימודי משפטים. הלימודים כאמור נערכים במספר מוסדות לימוד בישראל, חלקם מוסדות אקדמיים מתוקצבים וחלקם מכללות ומוסדות לימודיים בלתי מתוקצבים. ההבדל העיקרי בין בתי הספר המתוקצבים והבלתי מתוקצבים הוא בעיקר בגובה שכר הלימוד מצד אחד, ובתנאי הקבלה ללימודים מצד שני. באוניברסיטאות, תנאי הקבל הם נוקשים מאד. זאת, לנוכח הביקוש הרב ללימודי משפטים והרצון של מספר גדול של תלמידים להיות עו"ד פלילי או לחילופין לעסוק בתחומי התמחות אחרים. במכללות תנאי הקבלה פחות קשוחים, אבל שכר הלימוד גבוה משמעותית מזה המקובל במוסדות האקדמיים. עם זאת, בכל המקומות נחשבים לימודי משפטים ללימודים קשים, הדורשים השקעה מרובה של זמן ומחשבה, הן בשיעורים עצמם והן בהכנת עבודות ומטלות, לימוד ושינון חומר הנדרש למבחרים.

בזמן הלימודים נחשף הסטודנט למשפטים למגוון רחב של נושאי לימוד ותחומים, שמהם יבחר מאוחר יותר את תחום ההתמחות המתאים עבורו. במהלך 3.5 השנים שאותן משקיע הסטודנט למשפטים בלימודים לקראת התואר האקדמי LLB – בוגר, הוא מבצע גם מספר לא קטן של מטלות הקשורות במישרין בלימודים. כחלק מתכנית הלימודים, אמור הסטודנט גם להיחשף לתחומי לימוד אחרים, שאינן קשורים בהכרח בתחום המשפטי.

ההתמחות ומבחן של לשכת עורכי הדין

לאחר סיום התואר וקבלת ההסמכה, מתחיל הסטודנט את השלב הבא בדרך לתואר הנחשק של עו"ד פלילי – שלב ההתמחות. בשלב הזה עובד הסטודנט, שבשלב הזה הוא נחשב למתמחה, באחד ממשרדי עורכי הדין האמור להעניק לו את הניסיון המעשי וסוגים רבים של ידע ששום מוסד אקדמי ושום לימודים תיאורטיים אינם יכולים להעניק לו.  סטודנט יכול להתמחות במשרד עורכי דין פרטי, או בגופים ממשלתיים שונים בתחום המשפט. ההתמחות עצמה נמשכת שנה וחצי, וכוללת עבודה מעשית על תיקים קיימים ומילוי מטלות שונות, במטרה לחדד את הידע של המתמחה ולחשוף אותו לצדדים השונים של תחום ההתמחות שאותו בחר. למעשה, בתקופת ההתמחות בוחר עורך הדין את הכיוון שאליו יפנה בעתיד. ולפיכך הוא יתמחה במשרד או בכל מקום אחר, העוסק בתחום שאותו בחר.

בתום ההתמחות עובר המתמחה שני מבחנים – אחד בכתב ואחר בעל פה, שהמטרה שלהם היא לעמוד על הידע והיכולות שלו. מתמחה שעובר את המבחנים הללו בהצלחה, מקבל הסמכה של עו"ד פלילי, ויכול לעסוק בתחום שאותו בחר. אם יש לך עניין ורצון ללמוד ולהפוך לעורך דין פלילי, זה המקום המתאים ביותר עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליך בהקדם לבחינת ההתאמה והמשך הדרך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...