Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חה"כ מרגי לשר הביטחון בני גנץ: מדוע לא תורה לאלתר לפתוח המכרזים של הקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב

חה"כ מרגי לשר הביטחון בני גנץ: מדוע לא תורה לאלתר לפתוח המכרזים של הקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת חה"כ יעקב מרגי פנה אתמול (יום ב' ה-8.6) אל שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בדרישה להוציא אל הפועל לאלתר את החלטות הממשלה החוזרות ונישנות להקים את קריית המודיעין החדשה של צה"ל בליקית שבנגב.

כזכור כל ההליכים לקראת פתיחת ממסמכי המכרז הגדול להקמת קריית  המודיעין הושלמו ערב הקורונה. אל קו הגמר של המכרז הגיעו אחרי חודשים רבים של עבודה ומיליוני שקלים של השקעה – שלוש קבוצות חברות גדולות במשק הישראלי : שפיר עם מל"מ, מנרב עם אלקטרה ובינת ושיכון ובינוי עם התעשייה האווירית. מדובר באחד מפרויקטים התשתית הגדולים בהיסטוריה של מדינת ישראל ומסמכי המכרז מאוחסנים בקרטונים שממלאים בקלות חדר שלם.

בתחילת מרץ היה אמור להיערך טקס פתיחת המעטפות והכרזה על הזוכה המאושר. אולם יומיים לפני האירוע שבנגב מחכים לו מאז שנת 2011, הורה שר הביטחון דאז נפתלי בנט בלחצו של הרמטכ"ל אביב כוכבי לדחות את פתיחת טופסי המכרז. הנימוק : המשק ומערכת הביטחון נכנסים לעידן הקורונה, זה לא הזמן המתאים להליך המורכב הזה. הוחלט לדחות הפתיחה בחודשיים לשלהי חודש מאי.

אלא שחודש מאי חלף עבר לו, בישראל קמה ממשלה חדשה ומונה שר בטחון חדש בני גנץ. הראשון שמיהר לתבוע מראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ לקיים את הליכי המכרז ולהכריז על הזוכה בו היה ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', שבמכתב לשני האישים דרש להוציא לפועל את התכנית ולהתחיל בהקמת קריית המודיעין.

שבוע לאחר מכן פרסם ועד הפעולה למען קריית המודיעין בליקית בראשותה של הד"ר אסתר לוצאטו  מודעה ענקית ב"הארץ" בחתימת רוב ראשי הרשויות בנגב ובה תביעה מראש הממשלה ושר הביטחון וכן שרים נוספים לבוא ולהסביר מדו לא ייפתחו מסמכי המכרז ויוכרז הזוכה, כדי שניתן יהיה לצאת לדרך עם המכרז.

מדוע לא תורה לאלתר לפתוח המכרזים  של הקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב

לשמחתם של חברי ועד הפעולה של העמותה "ישראל למען הנגב, מי שהיה ראש מועצת ירוחם וחבר למאבקים למען הנגב מיכאל ביטון מונה לשר במשרד הביטחון שאמון בדיוק על פרויקטים כאלה כמו הקמת קריית המודיעין ליקית בנגב.

אולם למרות שחודש מאי חלף עבר ומסמכי המכרז טרם נפתחו – לא ניתן מענה לקריאות השונות לא מצד שר הביטחון גנץ ולא מצד שום גורם במשרד הביטחון.

על כן פנה השבוע חה"כ יעקב מרגי בשאילתא לשר גנץ והזכיר לו כי מדובר בפרויקט בסדר גודל של 19 מיליארד שקלים שעד כה הושקעו 380 מיליוני שקלים בהכנות למכרז. חה"כ מרגי תהה מדוע "אנחנו שומעים שוב ושוב קולות הססניים שמטרתם לבטל את החלטות על הקמת קריית המודיעין שהיא צעד מרכזי בהצלת הנגב בפיתוחו ושגשוגו.

חה"כ מרגי הבטיח כי לא יניח לנושא וידאג לטפל בו גם במסגרת הועדה שהוא עומד בראשה, ועדת הכלכלה של הכנסת.

יו"ר עמותת "ישראל למען הנגב" הד"ר אתי לוצאטו אמרה כי מדהים לגלות כיצד החלטות ממשלה שהתקבלו שוב ושוב, בהסכמה, באישור ובעידוד כל הרמטכ"לים ומנכ"לי משרד הביטחון ב-15 שנים האחרונות – מסוכלות בהבל פה בגלל התנגדותו של הרמטכ"ל כוכבי, הידוע כמתנגד למעבר המודיעין דרומה עוד מימיו כראש אמ"ן.

"תושבי הנגב אינם אזרחים סוג ב' והם לא יקבלו התנהלות כזאת בשוויון נפש. נדע לגמול למי שתומך בנגב ולהשיב כגמולו למי שיפגע בנגב. קריית המודיעין היא חלק מהפאזל של מעבר צה"ל דרומה, בין אם קציני 8200 רוצים בכך ובי אם לאו. בדיוק כשם שמפקדי טייסות וטייסים בחיל האוויר עוברים לשרת בבסיסים בדרום ולא מעלים על דעתם לערער על כך…"

בעמותה ישראל למען הנגב מסרו כי כוונתם לפעול בימים הקרובים בכל הכוח ותוך הפעלת אמצעים חדשים כדי להבטיח שהחלטות הממשלה בנושא ליקית יוגשמו במהרה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...