Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חדש במרפאת כללית סמייל אשקלון: טכנולוגיה דיגיטלית חדישה ליצירת כתרים אסתטיים המאפשרת דיוק מקסימלי, נוחות מרבית וחסכון בזמן

חדש במרפאת כללית סמייל אשקלון: טכנולוגיה דיגיטלית חדישה ליצירת כתרים אסתטיים המאפשרת דיוק מקסימלי, נוחות מרבית וחסכון בזמן
צילום: יח"צ

מרפאת כללית סמייל באשקלון התחדשה בטכנולוגיה המאפשרת לבצע טיפולים משקמים על ידי סריקה אינטרה -אוראלית (בתוך הפה), טכנולוגיה המסייעת ביצירת כתרים וגשרים בדיוק מרבי, תוך שמירה על נוחות למתרפא וחיסכון של זמן.

טכנולוגיה דיגיטלית חדישה ליצירת כתרים אסתטיים
צילום: יח"צ

"טיפול משקם או משחזר של שן שבורה או כזו הזקוקה לכתר או מילואה, שתל הזקוק לשיקום על ידי כתר וכדומה, הנעשה עד כה בלי טכנולוגיית הסריקה האינטרה -אוראלית, נפרש על פי רוב על פני 3-4 מפגשים במרפאת השיניים הכולל הכנת השן, ביצוע כתר זמני, לקיחת מטבע האזור המבוקש בפה באמצעות כף פלסטית וחומר סיליקוני, בניית הכתר על ידי טכנאי מעבדה, מדידות והרכבה בפי המתרפא. הטכנולוגיה החדשה, בעלת יתרונות רבים, ראשית, עבור מתרפאים רבים, שלב הכף הפלסטית הכולל חומר הסיליקון המוכנס לתוך הפה מעורר תחושות לא נעימות של בחילה והטכנולוגיה החדשה שכעת נכנסה למרפאת כללית סמייל אשקלון משנה מהיסוד את השלב הזה ובכך הופכת את הטיפול לנוח יותר" לדברי ד"ר חגי סלוצקי, מומחה ברפואת שיניים ציבורית, רופא שיניים ראשי ברשת מרפאות כללית סמייל.

"הטכנולוגיה החדשה מספקת נוחות וחוסכת בזמן בהליך הטיפול בהשוואה לפרוצדורה הישנה. בעזרת הטכנולוגיה ניתן למדוד ולחרוט את השחזור המבוקש וכך להגיע לרמת דיוק מיטבית תוך שהמערכת יודעת לתת התראות וכך מסייעת לבקרה העצמית של הרופא על עבודתו" מציין ד"ר אורון שמואלי, מנהל רפואי במרפאת כללית סמייל אשקלון ומנהל רפואי במרחב מרכז.

 

סריקה אינטרה- אוראלית דיגיטלית, איך זה עובד?

שלב ראשון – סריקה ולקיחת המידות: שלב זה מתבצע לאחר הכנת השן לקראת הטיפול המשקם. הסריקה נעשית באמצעות מכשיר ובו שלוש מצלמות זעירות, המזכיר במראהו מברשת שיניים חשמלית רחבה. המצלמות סורקות את השן או האזור הזקוק לשחזור מכמה צדדים וזוויות באופן מדויק ויוצרות צילום קליני מושלם של השן ושל חלל הפה, באמצעות אלפי תמונות המצולמות בדקה. הנתונים מועברים למחשב והמטופל אינו חש בדבר ואינו סובל מאי נוחות.

שלב שני – הכנת הבסיס: הנתונים מועברים למחשב אשר בפקודה פשוטה יוצר מודל של הכתר. יתרה מזו, המחשב מאפשר לסרוק את ההכנה של השן לכתר ומאפשר לרופא לבדוק עצמו באופן מדויק טרם העברת הנתונים למעבדה לצורך הכנת השיקום.

לאחר מכן מבוצעת העברת המידע באופן דיגיטאלי למעבדה, שכאחת האופציות ואולי המומלצת והאסתטית מבניהן, יוצרת חריטה ממוחשבת של היצירה השיקומית בחומרים ללא גוונים מתכתיים לקבלת שיקום אסתטי במיוחד.

שלב שלישי – הרכבת השן: בסופו של התהליך המעבדתי הקצר, מורכבת היצירה השיקומית בפי המטופל. התוצאה מושלמת, אסתטית ומדויקת והמטופל נהנה משיניים חדשות ברמת התאמה גבוהה, בנוחות מרבית ובחיסכון משמעותי של זמן עקב הצמצום בכמות המפגשים ומניעת הצורך בלקיחת מידות חוזרות כפי שקורה היום בשיטה הרווחת.

לאלו טיפולים הטכנולוגיה נותנת מענה?

שחזורים אסתטיים – מילואות (סתימות/שחזור השן) מחומרים בצבעי השן, כתרים וגשרים קצרים על גבי שיניים. בעבודות מורכבות יותר ניתן ליצור גשר זמני מדויק באופן מהיר – למבקשים ליהנות מאסתטיקה מרבית במינימום זמן או כשנדרש שיקום זמני לפרק זמן ממושך.

כתרים בודדים בחלל הפה – כלומר, טיפול ביותר משן אחת בכל פעם, באזורים נפרדים בפה.

שיקום שיניים חסרות – משן אחת באמצעות גשר של שלוש שיניים ואפילו גשרים ארוכים קצת יותר.

שיקום על גבי שתלים – מבנה בצבעים טבעיים של כותרת שן (בדומה לחלק מהשחזורים האסתטיים שלעיל) שעליו יותקן השיקום בכתר.

כדאי לדעת:

הטכנולוגיה של החריטה הדיגיטלית מתאימה כיצירה מלאה בעיקר לשיניים אחוריות וליתר דיוק – מהניבים לפנים הפה. זאת כיוון שעדיין לא נמצאה התאמה מושלמת בבחירת גווניה של השן החלופית. למטופלים רבים יש מספר רב של גוונים בשן הקדמית ועלול להיווצר מצב, שבו צבעו של כתר קדמי לא יתאים לגוון השיניים ויגרום לבעיה אסתטית. בשיניים קדמיות ניתן לחרוט בסיס לכתר ואף את החלק הפנימי. את הציפוי הקדמי של הכתר יעשה טכנאי במעבדה, בשיטה המקובלת גם היום כפי שמכינים בסיס מתכת לכתר חרסינה.

כמו כן, בכ-20%-30% מהמקרים השיקומיים, דרוש למטופל שיקום מורכב של מספר שיניים. במקרה כזה, יחזור הרופא בדרך כלל לשיטה המסורתית המתבססת על שלד מתכת שעובר מדידה , בדיקת התאמה ורק אח"כ ציפוי חרסינה הנעשה על ידי הטכנאי בעצמו בבניה ידנית ושרפה בתנור מיוחד. שיטה זו אורכת מספר פגישות רב יותר בגלל פגישות ההתאמה של בסיס המתכת.

הדיוק המושג בסריקה הממוחשבת ישירות בפי המטופל והאפשרות לתכנן בקובץ הממוחשב גם שיקום ולייצר אותו מהווים יתרון גדול רפואי ואסתטי.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...