Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הצלחה לכנס המקוון הראשון באתגרים והאפשרויות של הלמידה מרחוק לתלמידי הפריפריה עם מאות חוקרים ואנשי חינוך בהשתתפות שי-לי שפיגלמן מנכ"לית משרד המדע, רם זהבי מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, שי רשף נשיא ומייסד  'אוניברסיטת ההמונים' המקוונת בניו יורק ועוד

הצלחה לכנס המקוון הראשון באתגרים והאפשרויות של הלמידה מרחוק לתלמידי הפריפריה עם מאות חוקרים ואנשי חינוך  בהשתתפות שי-לי שפיגלמן מנכ"לית משרד המדע,  רם זהבי מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, שי רשף נשיא ומייסד   'אוניברסיטת ההמונים' המקוונת בניו יורק ועוד
כנס מקוון ראשון בנושא לימוד מרחוק |צילום - מו"פ מדבר וים המלח

מאות חוקרים ואנשי חינוך השתתפו בכנס המקוון הראשון לחינוך מדעי כמנוף לצמיחה בפריפריה, שעסק באתגרים והאפשרויות של הלמידה מרחוק עבור תלמידי הפריפריה. הכנס ביזמת מו"פ מדבר וים המלח- מכון מחקר של משרד המדע, בחסות אקדמית של אוניברסיטת בן גוריון, יחד עם חוקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר וחוקרים ממכון ויצמן למדע.

שי לי שפיגלמן מנכלית משרד המדע והטכנולוגיה | צילום – מו"פ מדבר וים המלח

את הכנס פתחה מנכ"לית משרד המדע, שי-לי שפיגלמן, שהובילה בעברה את מיזם "ישראל דיגיטלית" לקידום חדשנות בתחומים כגון: חינוך דיגיטלי, בריאות דיגיטלית, רווחה דיגיטלית, כלכלה דיגיטלית ועוד מגוון נושאי ליבה. שפיגלמן ברכה על יזמת הכנס בנושא אקטואלי וחיוני בתחום החינוך המדעי ובכלל.

 

לכנס הצטרף הישר מניו יורק שי רשף, נשיא ומייסד 'אוניברסיטת ההמונים', מוסד אקדמי ראשון מסוגו בעולם, המוכר על ידי המועצה האמריקאית להשכלה גבוהה, בו כלל השיעורים וההרצאות כמו גם הגשת העבודות והמבחנים, מבוצעים באמצעות האינטרנט. האוניברסיטה פועלת ללא מטרות רווח וללא שכר לימוד ומאפשרת ל-50,000 סטודנטים מכל רחבי העולם, כולל מדינות עולם שלישי, לימודי תואר ראשון או שני, במגוון תחומים ולהשתלב בשוק העבודה. הרצאתו של רשף הדגימה כיצד ניתן להנגיש מצוינות אקדמית בינלאומית, גם לאחרוני הפליטים במדינות נכשלות, בעזרת שימוש נכון בפלטפורמות של למידה מרחוק.

 

ד"ר עודד קינן, מנהל חממת ערבה, בחצבה, מיזמי הכנס אומר: "הצלחת הכנס הבהירה לנו עד כמה חשוב להכות על הברזל בעודו חם וליישם את הכלים ללמידה מרחוק בצורה נבונה ואחראית במערכת החינוך בפריפריה גם בימי שגרה. עד לפני שנה כמעט ולא התקיימה למידה מרחוק במערכת החינוך הישראלית ולמידה מתוקשבת הייתה רק נחלתם של מספר בתי ספר וארגונים פורצי דרך והינה, שנה לתוך משבר הקורונה וכל המערכת הפכה למקוונת בעל כורחה. כטבעה של מטוטלת הנעה במהירות מקצה אחד לקצה שני, נוצר חוסר איזון והמערכת המקוונת אינה מסוגלת לענות באמת על כל צרכיה של מערכת החינוך, אך המשבר טומן בחובו גם הזדמנויות וחשוב מאוד ללמוד וליישם אותן גם בחלוף המגיפה, כשהמערכת תחזור לשגרת לימודים" אומר ד"ר קינן ומוסיף: "למידה מרחוק המתבצעת באופן נכון ומאוזן, טומנת בחובה הזדמנויות מרחיקות לכת, בעיקר בעבור תלמידי הפריפריה ומנגישה עבורם ידע, כלים ומיומנויות שהיו עד לא מזמן נחלתם של תלמידי המרכז בלבד".

 

ברכו בכנס גם רם זהבי מנהל מחוז דרום של משרד החינוך, שהביע את מחויבותו העמוקה לקידום הלמידה בנגב וכן ניר ונגר ראש מועצה אזורית תמר, שהדגיש את חשיבותה של הלמידה מרחוק ככלי לקידום המצוינות החינוכית גם במועצות הרחוקות ביותר ויעל מאור מנכ"לית מו"פ מדבר וים המלח שמובילה גישה שכל חוקר במו"פ חייב להיות מעורב בחינוך ובקהילה באזור בו הוא חוקר.

 

בין הדוברים היו גם נציגים ממכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב, מכללות אקדמיות מובילות, ארגונים סביבתיים ועוד.

 

בכנס ניתנו עשרים הרצאות, הועברו סדנאות והתקיימו חמישה שולחנות עגולים, על ידי אנשי חינוך והוראה, חוקרים ויזמים חברתיים וחינוכיים, על מגוון שיטות ודרכי לימוד המסתייעות בלמידה מרחוק, על מנת לקדם למידה חדשנית ולפתח אצל התלמידים כלים ומיומנויות של למידה מרחוק.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...