Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסוף למחסור עובדים בתעשייה? התאחדות התעשיינים מרחב דרום מובילה מרכז הכשרות מקצועיות לעובדים קיימים בתעשייה

הסוף למחסור עובדים בתעשייה?  התאחדות התעשיינים מרחב דרום מובילה מרכז  הכשרות מקצועיות לעובדים קיימים בתעשייה
צילום סיון פרג' - אביב חצבני

התאחדות התעשיינים מרחב דרום פותחת יחד עם חברת גל תעשיות מרכז הכשרה למקצועות הייצור, האחזקה המתכת. המטרה: איוש המשרות הפנויות בתעשייה הדרומית ע"י יצירת מסלולי קריירה לעובדים קיימים שעברו הכשרה מקצועית, קצרה וממוקדת המותאמת לצורכי החברות

הסוף למחסור עובדים בתעשייה?
צילום סיון פרג'

בשנים האחרונות עולה התעשייה לכותרות לאור התמודדותה עם מגוון אתגרים ובכמה חזיתות, אשר כולן יחד מעמידות אותה בסביבה עסקית מאתגרת ולעיתים אף עויינת. בין האתגרים: רגולציה ובירוקרטיה מכבידות, התחזקות השקל, עליית מחירי תשומות, חוסר וודאות עסקית, התחממות ביטחונית מתמשכת בדרום, ועוד רבים נוספים אשר מביאים לקושי בתחרות בסביבה המקומית מול היבוא ובסביבה הבינלאומית בתחרות הגלובלית. אך אין ספק כי אחד מהאתגרים הקריטיים ביותר הינו המחסור המחריף בעובדים טכנולוגיים ומקצועיים, אשר מביאים לפריון נמוך בהשוואה למדינות ה-OECD. היום, כמעט ואין מסגרות המכשירות עובדים למקצועות התעשייה בתחומי המתכת והאחזקה, ואם משלבים את הצרכים המשתנים של התעשייה הישראלית, שעוברת ותעבור בשנים הקרובות את מהפכת הייצור המתקדם, מדובר בפער, שישנו חשש מהותי שרק ילך ויעמיק – הרי מכונה אוטומטית ו'חכמה' ככל שתהיה – צריכה את העובדים המיומנים שידעו להפעיל אותה.

על זאת, יש להוסיף את המיתוג הנמוך של מקצועות התעשייה, זאת למרות שהשכר לעובד מקצועי וטכנולוגי בתעשייה עומד על פי 1.5 מהשכר הממוצע במשק. אומנם, בשנים האחרונות שיעור האבטלה בישראל נמוך באופן היסטורי (4.1% ביולי 2019), אך שיעור התעסוקה[1] בקרב בני 25-64 נמוך באופן משמעותי, כך לדוגמא בחודשים אפריל עד יוני 2019 הוא עמד על 77.7% בלבד.

לאור אתגרי התעשייה בדרום, החליטה הנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים על קידום הכשרות מקצועיות בתחומי המתכת והאחזקה לעובדים קיימים בשיתוף עם חברת גל תעשיות מבאר שבע.

מדובר בהכשרות קצרות של כמה ימים בודדים אשר מותאמות לצרכים של התעשייה הדרומית. ההכשרות יתקיימו במשרדי ההתאחדות בדרום ובחברת גל תעשיות בבאר שבע לסירוגין. תכני ההכשרות גובשו על ידי התאחדות התעשיינים מרחב דרום בשיתוף עם נציגי חברות התעשייה בדרום, תוך מיקוד בצרכי החברות. ההכשרות נבנו במיוחד באופן קצר וממוקד כדי להתאים את עצמם לאופי העבודה האינטנסיבי של התעשייה.

אביב חצבני, מנהל התאחדות התעשיינים מרחב דרום " ההכשרות המקצועיות החדשות הן פריצת דרך משמעותית בעולם התעשייה בגלל ובדרום בפרט. כבר תקופה ארוכה שאנחנו עובדים על מיפוי הצרכים של התעשייה הדרומית בכל הנוגע לעובדים מקצועיים ובכלל. הצרכים מהשטח היו מאוד ברורים – הכשרות מקצועיות לעובדי רצפת ייצור, בייחוד בתחום המתכת והאחזקה. לצד הצורך בעובדים מקצועיים, מנהלי המפעלים הסבירו שהמפעל לא יכול לספוג היעדרות ממושכת של עובד. במיוחד במפעלים קטנים ובינוניים כל עובד ולו הזוטר ביותר חשוב לתפעול מערך הייצור – וזה היה אתגר מרכזי בבניית מערך ההכשרות. אני שמח להודיע שהצלחנו ואני ומאמין שלטווח הארוך זה ישנה את פני התעשייה הדרומית"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...