Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

מאות סטודנטים של עמותת איילים מרחבי הארץ הגיעו בתחילת השבוע לדימונה לעשות מייקאובר לכפר הסטודנטים בעיר שכבר מושך אלפים במשך השנים האחרונות.

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

מאות סטודנטים וסטודנטיות מעמותת איילים, הפועלת לחיזוק ההתיישבות בנגב ובגליל, הגיעו השבוע לכפר הסטודנטים של העמותה בדימונה במטרה לעשות לו מהפך ולשפץ אותו מהיסוד. כפר הסטודנטים של איילים בדימונה, אחד ממספר כפרים הפזורים ברחבי הארץ ובעיקר בגליל ובנגב, הוא מוקד משיכה משמעותי לסטודנטים ממוסדות האקדמיים באזור ומטרתו לגבש קהילה צעירה שתצמיח גרעין של מתיישבים חדשים בנגב.

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

הסטודנטים הגיעו בראשון על הבוקר ובמשך 48 שעות פועלים בצוותים גדולים במספר מוקדים בכפר. כחלק מהפרויקט הקימו פרגולות, בריכה, סללו שבילים, הקימו חדר לימוד, צבעו את בתי הסטודנטים וחידשו את הגינות. כחלק מהשיפוץ הכולל הגישו הסטודנטים את כל הכפר כדי שגם אנשים עם מוגבלויות יוכלו לנוע בו בחופשיות.

זאביק זפט, מוביל הכפר בדימונה סיפר כי המטרה של הפרויקט היא למשוך צעירים נוספים להגיע להשתכן במקום "דרך החיים בכפר אנחנו חושפים אלפי צעירים וצעירות לאזור המדהים הזה ולדימונה, בתקווה שירצו להמשיך את חייהם פה".

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

עמותת איילים שהוקמה בשנת 2002 הציבה לעצמה מטרה לחזק את מפעל ההתיישבות והמעורבות החברתית בנגב, בגליל ובלוד. עד היום הקימה העמותה 22 כפרי סטודנטים ברחבי הארץ. מטרת הכפרים היא יצירת קרקע להכרות עם האזור והפוטנציאל הטמון בו, עידוד חיי קהילה והתפתחות חברתית.

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

כחלק מחזון העמותה, פועלים הסטודנטים של איילים בפרויקטי בנייה וחברה שונים במהלך כל השנה. הכפרים הפזורים ברחבי הארץ ועיקרם בגליל ובנגב מהווים מקור משיכה עבור צעירים וצעירות מכל הארץ בעיקר בגלל האופי הייחודי והצעיר שלהם. "לחיות בכפר של איילים זה בעצם לגור בעיר צעירים, לחיות בשכנות עם חבר'ה בגיל שלך, במקום מדהים עם כל מה שצריך, ללמוד יחד, לאכול יחד כשרוצים, לצאת ביחד ולהתנדב יחד כדי לממש את מה שאתה מאמין בו" מספרת אביה אדרי, סטודנטית שגרה בכפר הסטודנטים של איילים בדימונה ובמקור מגיעה ממודיעין, "אני התאהבתי בדימונה ובאזור בכלל, מאמינה שהנגב ימשיך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלי".

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

בימים אלו העמותה מתחילה את תהליכי הגיוס לסטודנטים נוספים לכפרים ברחבי הארץ.

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

מנכ"לית העמותה, נחמי גייניס: "איילים היא תנועת ההתיישבות הסטודנטיאלית הגדולה בישראל. מדי שנה בחול המועד פסח אנחנו מתכנסים לפרויקט מיוחד יחד עם כל הסטודנטים והסטודנטיות של איילים מרחבי הארץ. הפעם החלטנו לשפץ את כפר הסטודנטים שלנו בדימונה. מאות סטודנטים הגיעו בראשון בבוקר לפה, תפסו כלי עבודה, התחלקו לצוותים והפכו את הכפר. מי שמובילים את ימי העבודה אלו מתנדבי שנת השירות, הסטודנטים ומובילי הכפרים. זו זכות ענקית להיות חלק מהקבוצה המדהימה הזאת שפועלת כל השנה למען קידום הערכים שלהם ומביאה מאות צעירים לגור בנגב ובגליל. "

המהפך של כפר הסטודנטים בדימונה
קרדיט צילום: דבורה שליו

מוביל הכפר של איילים בדימונה, זאביק זפט: במשך יומיים מאות הסטודנטים והסטודנטיות שלנו עבדו כדי להפוך את כפר הסטודנטים בדימונה, שנבנה ב2015, למקום אטרקטיבי ושווה לגור בו. השאיפה שלנו באיילים היא לגרום לסטודנטים להתאהב במקומות שבהם הם גרים ולהפוך אותם לתושבי קבע. בעיניי זו הציונות של המאה עשרים ואחת."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...