Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ההשלכות הפיננסיות בעת מכירת נכס

ההשלכות הפיננסיות בעת מכירת נכס
תמונה pixabay

מכירת נכס 

מכירת נכס אינה עניין של מה בכך ובעלי הנכס שמעוניין למכור אותו חייב לדעת מראש את דרך הפעולה וגם את ההשלכות של מכירה זו. במקרים רבים בעל נכס מתכנן לבצע את המכירה, אך הוא לא בוחן את כל ההשלכות של צעד זה ולכן הוא נחשף להפתעות לא מתוכננות. הדרך הנכונה היא להיעזר באנשי מקצוע לפני ביצוע מהלך זה, עורך דין מקרקעין ושמאי מקרקעין. אומנם יש לכך עלויות, אך הסיוע המקצועי יסייע לבעל הנכס לקבל את המחיר הנכון של הבית וגם יעזור לו לצלוח את כל הנושאים המנהליים והפיננסיים אשר כרוכים במהלך אקוטי זה. 

ההשלכות הפיננסיות בעת מכירת נכס
תמונה pixabay

כדאי לקבל המלצות מקרובי משפחה או מחברים על אנשי מקצוע מסוג זה ולתאם איתם את הליווי לאורכו של תהליך המכירה. הצעד הראשון הוא להזמין אצל שמאי מקרקעין דוח מפורט שקובע את ערכו של הנכס. המחיר של הנכסים בישראל נמצא בעלייה מתמדת ולכן חשוב לדעת את מחיר השוק של הנכס בהתאם למצבו הפיזי, לסביבת המגורים שבו הוא ממוקם ועל פי המידע מרשות המיסים על עסקאות נדל"ן שבוצעו לאחרונה באזור זה. בנוסף לכך השמאי מיידע את הלקוח שלו על הערך הכספי של מס שבח לדירה שהוא צפוי לשלם לרשות המיסים לאור מכירתה של הדירה. גובהו של מס שבח הוא נגזרת של ערך הנכס ולכן במקרים רבים מדובר בעשרות אלפי שקלים וכך המוכר צריך להיערך לכך בהיבט הכספי. 

סדר הדברים בעת מכירת נכס 

בשלב הראשון מזמין בעל הדירה את דוח השמאי המפורט. עם קבלתו הוא יודע באופן מדויק את השווי של הדירה וזהו המחיר שהוא דורש עבורה. לא אחת מדובר במחיר שהוא גבוה הרבה יותר מהסכום שהוא חשב לדרוש עבור דירה זו.

אפשר למכור את הדירה לבד באמצעות פרסום באינטרנט, או לחלופין באמצעות מתווך נדל"ן שיש לו מאגר של לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לרכוש נכס בסביבת מגורים ספציפית ולכן תהליך המכירה באמצעותו יהיה במקרים רבים הרבה יותר מהיר ויעיל.

התנהלות מול הלקוח הפוטנציאלי 

כאשר מגיע לקוח שמעוניין לרכוש את הדירה, מסכמים ביניהם הצדדים את עיקרי המכירה. העלות שישלם הקונה למוכר, מהו לוח התשלומים, מתי יפונה הנכס וכל נושא נוסף שהוא מהותי לצורך המכירה. בשלב זה מתחיל הליווי המשפטי של עורך דין מקרקעין שמקבל ממוכר הדירה את מלוא המידע על העסקה, על הקונה ועל עורך הדין שלו. 

חתימה על הסכם מכר 

עורכי הדין של שני הצדדים מנהלים ביניהם משא ומתן על הסעיפים השונים בהסכם ולאחר ההגעה להסכמות לגבי חוזה מכירת נכס, אפשר לחתום על חוזה מכר. עורך הדין של המוכר מגן על האינטרסים של הלקוח שלו לאורך כל הדרך ומטפל בכל הנושאים המנהליים, כמו תשלום מס שבח כדי לסיים את העסקה על פי החוזה שנחתם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...