Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הגשים את החלום להיות רופא כנגד כל הסיכויים

הגשים את החלום להיות רופא כנגד כל הסיכויים
ביתו של אלון שנשרף

ד"ר אלון לפידות (39) נשוי ואב לשלושה, נמצא בישורת האחרונה של סיום ההתמחות ברפואת משפחה, במסגרת תכנית הכשרה של מכבי שירותי בריאות במחוז הדרום לאחר דרך מפרכת בה הגשים את חלומו להיות רופא משפחה, ואף זכה בפרס מצטיין דיקן מאוניברסיטת בן גוריון.

הוא נולד להורים עולים חדשים מאמריקה אשר השתקעו תחילה בצפת ואז עברו לירושלים כשהיה תינוק, כך הוא מספר: "גדלתי במשפחה מסורתית אשר שמה דגש הן על הכרת היהדות, המסורות והטקסים היהודיים והן על אהבת האדם, עזרה לזולת ותרומה לחברה. לקראת כיתה י' כאשר נדרשתי לבחור פרוייקט התנדבות, באופן הטבעי ביותר בחרתי להיות מתנדב נוער של מד"א ירושלים. השלמתי קורס מגישי עזרה ראשונה, והשתלבתי במשמרות על אמבולנס בירושלים. אחד האירועים החקוקים לי במשמרות ההתנדבות הוא אסון ורסאי. כשהגעתי לקרבת אולמי ורסאי, המשטרה כבר סגרה את הצירים בעבור האמבולנסים הרבים שהגיעו מכל המדינה. העמדתי את רכבי בצד, ויצאתי בריצה עם הציוד – מבלי לדעת מה מחכה לי. המראה של מבנה תעשייתי מפורק לחלוטין עם מאות אנשים הלומים מסביב, לבושים בבגדים חגיגיים, נחקק בזכרוני עד היום".

ביתו של אלון שנשרף. קרדיט מכבי שירותי בריאות

בתום לימודי התיכון, הוא נלחם על מנת להתגייס לסיירת מובחרת בצה״ל: "על אף בעיות רפואיות שהתגלו אצלי בשירות, היתה לי הזכות להמשיך לעסוק בעבודה ביטחונית משמעותית לאורך השירות. הוכשרתי בין היתר כחובש קרבי, דבר שהיה בעבורי המשך טבעי להתנדבות במד"א", מספר אלון.

אך הדרך להגשים את החלום ולהיות רופא משפחה בקהילה, נתקלה באסון שפקד את ביתו רגע לפני סיום לימודי הסטאז' ברפואה, אשר נשרף כתוצאה מקצר חשמלי. הבית ניזוק באופן משמעותי ורק במזל בני המשפחה שהו באותו הזמן בבילוי משפחתי וכך הם ניצלו מהאסון: "זה היה נראה כאילו רימון התפוצץ בסלון, הכל הותך לחלוטין", מתאר אלון. "הבית נפגע קשות כתוצאה מנזקי האש והעשן – ונאלצנו לגור מחוץ לבית למשך חודשיים וחצי. למזלנו זכינו לחיבוק ותמיכה מהסביבה, והיה לנו ביטוח, דבר שמנע מאיתנו לשאת בעלויות שיקום הנזקים. אירוע זה המחיש בעבורנו כמה אסור לקחת דברים כמובנים מאליהם, וכן את העוצמה של ההתגייסות והתמיכה של הקהילה שבה אתה חי".

אלון לא הסכים לוותר לעצמו על החלום והחל בשיקום הבית במקביל לסטאז' התובעני בסורוקה – וכך יצאה המשפחה לדרך חדשה. כעת הוא נמצא בישורת האחרונה של הכשרה בת 4 שנים והחל את תפקידו כרופא משפחה וילדים במרפאת מכבי שירותי בריאות בשדרות.

עדי חדד, מנהלת מרחב נגב מערבי במכבי שירותי בריאות: "אנו גאים לצרף לשורותינו את ד"ר אלון אשר יעניק מענה מקצועי, חם ואנושי לחברינו בשדרות. סיפורו המרגש מגלה טפח קטן על ההון האנושי שמאפשר את יצירת הקשר הבלתי אמצעי עם המטופלים ומטפח קשרי אמון הדדיים. מכבי בשדרות ממשיכה להעניק את השירות הטוב והאיכותי ביותר לתושבי העיר מתוך אמונה בחיבור אמיתי עם הקהילה וצרכיה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול בדרום במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת"
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול במסגרת התכנית המבצעית...