Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בערד דווקא כן מכוונים לבחירות

בערד דווקא כן מכוונים לבחירות

תלמידי היסודי בערד בוחרים בימים אלה באיזה בית ספר ללמוד, בזה שמתמקד בלימודי אמנות, או בתקשורת, במוסיקה, טבע, מדעים או בביה"ס הדמוקרטי. השנה הורחב עבורם עיקרון הבחירה – בבית הספר עצמו הם רשאים לבחור את תכני הלימוד המועדפים עליהם.

עיריית ערד הודיעה השבוע שתלמידי הגנים והיסודיים ילמדו 5 ימים בשבוע, ולא בחלוקה לימים בודדים כפי שהתווה משרד החינוך. בערד דוגלים בסדר ויציבות במערכת כדי להקל על הילדים ועל ההורים לנהל את שגרת חייהם, לצאת לעבודה ולמנוע מהילדים להסתובב ברחובות. העירייה תעשה זאת ע"י ניצול מרחבי הלימוד הרבים שעומדים לרשותה בעיר ולימוד בכיתות קטנות בעזרת תוספת תומכי הוראה שהיא ומשרד החינוך מתקצבים יחד.

עקרון הבחירה

בערד, כפי שניתן להבין, מערכת החינוך פועלת אחרת. שם לוקחים את עיקרון הבחירה ברצינות הראויה. בערד אין אזורי רישום לבתי הספר היסודיים, והתלמידים אינם מחויבים ללמוד בבית הספר הקרוב לביתם. תלמידים והורים יכולים לבחור לאיזה בית ספר להירשם ברחבי העיר על פי העדפתם האישית, לאחר שסיירו בהם והתרשמו מהעשייה של כל אחד מהם בימים מרוכזים של "שיווק ומכירה". ולא, לא מדובר על הבדלי איכות בין מוסדות הלימוד. מדובר בבחירה בין תחומי עניין ומיקוד מקצועי שמציע כל בית ספר. למרות שהעיר אינה גדולה, מבחר מסלולי הלימודים הוא בהחלט מרשים: בית ספר למוסיקה, בית ספר לתקשורת, בית ספר למדעים, בית ספר לאמנות, בית ספר דמוקרטי, יש בית ספר ממלכתי-דתי, יש בית ספר של חב"ד ואפילו מוסדות לימוד חרדיים. כל משפחה וכל ילד בעיר יכולים לבחור את המסלול שהכי מתאים להם.

ראוי לציין שכל בית ספר יסודי כזה, עם מיקוד מקצועי קשור למסגרות עירוניות פעילות. כך למשל, בית ספר שמתמקצע בתחום התקשורת- התלמידים כותבים כל שבוע כתבות לעיתון המקומי, הם משדרים מתחנת הרדיו שפועלת בבית הספר ועובדים מול דוברות העירייה עם זימונים לסיקור אירועים, קיום ראיונות עם אישי ציבור שמגיעים לעיר, ועוד. או למשל, בית הספר למוסיקה עובד באופן שוטף עם הקונסרבטוריון העירוני, בית הספר עם התמקצעות באומנות, תלמידיו נמצאים בקשר ישיר עם מחלקת התרבות של המתנ"ס. בין בתי הספר עצמם יש שיתוף פעולה מרשים. תלמידי מבתי הספר מגיעים לתערוכות האמנות של תלמידי יעלים, תלמידי יעלים יגיעו לשיעור תנועה-חשיבה בבית הספר אבישור למדעים, ותלמידי אבישור ייצאו להכיר סוגי מתכות בבית הספר ללימודי התעשייה צור אורט. אגב, המגוון הלימודי הזה והחיבורים העירוניים הענפים הללו זיכו את ערד בפרס החינוך הארצי לפי כשנתיים.

השנה מרחיבה מחלקת החינוך העירונית את עקרון הבחירה של התלמידים. לא רק בחירה בבית הספר, אלא בחירה בנושאי הלימוד בבית הספר. התלמידים יהיו רשאים לבנות לעצמם את נושאי הלימוד ודרכי הלמידה במסגרת בית הספר בו בחרו להיות בתחילת השנה. לאורך השנה הילדים יוכלו להתנסות בבתי הספר השונים ולקבל תמונה ברורה על כל בית ספר. יוקם מרחב עירוני משותף שיאפשר לכל תלמיד לבחור תחומי עניין נוספים מבתי הספר השונים, ולצאת ליום לימודים מרוכז בבית הספר שבחר.

ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו: " מערכת החינוך בעיר מתאימה את תכני הלימוד למציאות המשתנה. אנחנו מאמינים שהילדים צריכים להיות שותפים לבחירה במסגרת הלימודית כי מה שמתאים לילד אחד לא בטוח שמתאים לילד אחר. הייחודיות שלנו היא בעצם מתן אפשרות לכל ילד לנסות, לבדוק ולבחור תחומי עניין משלו. צוותי ההוראה עושים הכל כדי שכל ילד ימצא את מקומו. נעשים המון שיתופי פעולה בין בתי הספר השונים".

בערד דווקא כן מכוונים לבחירות

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...