Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בסוכות הקרוב מחזירים אהבה לחקלאי הנגב

בסוכות הקרוב מחזירים אהבה לחקלאי הנגב
קרדיט: דניאל בר

פסטיבל משקים פתוחים השני מקבל הכרה גם מהגוף הגדול במדינה

ראש המועצה  האזורית רמת הנגב: "בזכותכם ניתן יהיה לאפשר כניסה חופשית לתושבי ישראל"

בסוכות הקרוב מחזירים אהבה לחקלאי הנגב
קרדיט: דניאל בר

 השבוע קרן קיימת לישראל הודיעה על הענקת חסות לפסטיבל משקים פתוחים "קק״ל מהווה גורם משמעותי לפיתוח ההתיישבות, החקלאות, התיירות ואגירת המים בנגב. קק״ל מושקעים בלא מעט פרוייקטים במרחב וזה למרות קשיים בירוקרטיים לא פשוטים שקרו בשנה האחרונה. הדבר גרם לעצירה כמעט מוחלטת של עבודת קק״ל ולקח זמן ארוך עד שחזרו לעבודה" סיפר ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון והמשיך "אני רוצה להודות על התמיכה של קק"ל  ולעומד בראשה, דני עטר. בזכותכם ניתן יהיה לאפשר כניסה חופשית לפסטיבל משקים פתוחים".

פסטיבל משקים פתוחים ע"ש שמוליק ריפמן ז"י יוצא לדרך בפעם השניה בחול המועד סוכות 15-18.10, וזו הזדמנות נהדרת להכיר ולהתאהב במדבר: סיורים, טעמים, חוויות וריחות כפי שרק המדבר וחקלאי-פתחת ניצנה יודעים להציע, והכל  רק במרחק של  45 דקות נסיעה מבאר שבע.

בסוכות הקרוב מחזירים אהבה לחקלאי הנגב
קרדיט: דניאל בר

"בואו לגלות ולהתאהב במרחב מדברי ייחודי שלא הכרתם", מספרת איריס ברזאני רכזת התיירות של יישובי פתחת ניצנה ומפיקת האירוע, "הפריפריה הכפרית מזמינה את  הקהל הישראלי לחוויה שרק המדבר יודע להציע". חקלאי הנגב מזמינים את הציבור הרחב להחזיר אהבה לחקלאים. סיורים במשקים יפתחו לקהל הרחב בחינם ובהרשמה מראש. משק "שירת המדבר", המתמחה בסגולות הצמח לאדם, יעניק למבקרים היכרות עם צמחי המרפא השונים, חלקם מסתבר, גדלים ממש סביבנו. במשק "שפע ישראל" המבקרים ילמדו על הפקת שמנים ויין לצד סיפורם האישי של בעלי המשק. במשק מדליה יזכו המטיילים לסיור מרתק שיעסוק בגידול כרמי זיתים במים מליחים לצד היכרות עם בעל המשק. בכל סיור יוכלו המטיילים לרכוש ישירות מהחקלאי את תוצרתו.

"הפסטיבל אינו פונה רק למשפחות עם ילדים, אלא גם לקהל הבוגר שלעיתים מתקשה למצוא פעילות המיועדת עבורו בחגים ומועדים", אומרת ברזאני וממשיכה, "לשבת עם אלון צדוק בייקב רמת הנגב, ללגום יין ולשמוע סיפורים ממייסד המקום – זו חוויה בלתי נשכחת. ממש כמו להגיע לגלריה הביתית של רחל במושב קדש ברנע, ללגום קפה ולדבר על יצירה במדבר, גם זו חוויה.  המפגש האנושי מותיר חותם חזק, לעיתים יותר מנוף עוצר נשימה", קובעת ברזאני.

בסוכות הקרוב מחזירים אהבה לחקלאי הנגב
קרדיט: דניאל בר

בנוסף, הפסטיבל מציע גם  סיורים רכובים בפתחת ניצנה,  פעילות זו כמו רבות אחרות – בחינם אך מותנית בהרשמה מראש באתר הפסטיבל. "הפסטיבל מעוניין לתת במה לאמנים מקומיים העוסקים במלאכות קדומות" ממשיכה מפיקת הפסטיבל, "באי הפסטיבל  מתנסים בקליעת בצמחי הארץ, סדנת כדורי רגיעה יפנים מבוץ, וסדנת ליבוד בצמר כבשים טבעי – בחינם".

בין השאר המשתתפים יוכלו ליהנות מביקור בבית הדבש קדש ברנע ולזכות להדרכה במקום -בחינם. לצד האטרקציות החינמיות ניתן ליהנות גם מפעילויות מחוץ למסכים וליהנות מהשטח  בתשלום: משחק בריחה מדברי במשק "שירת המדבר", גלישת חולות, סיורים תיאטרליים לאור השקיעה או בערב עם עששיות בגן לאומי שבטה, סדנת צילום בטלפון החכם, מסע חוצה זמן – בעקבות מפעל חייו של לובה אליאב בקהילה החינוכית ניצנה, תצפיות כוכבים וסאפרי לילה ועוד "הצלחנו לייצר תכנית מגוונת, אתגרית, חווייתית, מעשירה, יצירתית וטעימה המתאימה לכל גיל", מסכמת ברזאני.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון: "זו הזדמנות נהדרת להראות את פניה היפות של רמת הנגב ולהחזיר אהבה לחקלאים העובדים מידי יום בשביל הציבור הישראלי. בפסטיבל ניתן יהיה לראות לטעום, להרגיש, לקטוף ממיטב החקלאות המדברית המתקדמת ביותר בעולם. "הפסטיבל הקודם הוכיח שיש ביקוש אדיר בציבור הישראלי לפגוש את חקלאים המוציאים שפע מן הארץ.  בהזדמנות זו, אני רוצה לשתף שזו זכות גדולה להנציח את שמו של שמוליק ריפמן ראש המועצה ז"ל איש הנגב וההתיישבות כמו כן תודתנו נתונה גם לפדרציה היהודית של מטרו-ווסט ניו-ג'רזי המאפשרת את הפעילות החינמית לקהל הרחב".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...