Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בגלל ויכוח על החזר דמי נסיעה בקורונה: ההסתדרות הורתה לעובדים לשבות ומאות מטופלים עלולים להיוותר ללא ליווי והשגחה

בגלל ויכוח על החזר דמי נסיעה בקורונה: ההסתדרות הורתה לעובדים לשבות ומאות מטופלים עלולים להיוותר ללא ליווי והשגחה
ההסתדרות הורתה לעובדים לשבות ומאות מטופלים עלולים להיוותר ללא ליווי והשגחה

קשה להאמין, אבל בגלל ויכוח קטנוני בין קומץ עובדים לבין הנהלת חברת ח"צ, העוסקת בטיפול בפגועי נפש בנגב  — עלולים מאות מטופלי החברה להיוותר ללא השגחה מלאה ואינטנסיבית כמתחייב ממצבם הנפשי.

מנהל חברת ח"צ רפי חדד אמר כי הוא לא האמין שההסתדרות תאפשר לסכן מאות מטופלים פגועי נפש רק בגלל שחלק מהעובדים תבעו לקבל דמי נסיעות על עבודתם בחודשי הקורונה אף על פי שהם לא ביצעו נסיעות באותם ימים ושמרו על קשר עם המטופלים בעיקר באמצעות הטלפון.

לדברי חדד כשנודעה לו סיבת ההשבתה הוא פנה מספר פעמים ושלח כמה מכתבים ליו"ר ההסתדרות המעוף גיל בר טל וליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אולם מכתביו ופניותיו אפילו לא זכו למענה.

חברת ח"צ מופקדת מטעם משרד הבריאות על הטיפול בכ-800 פגועי נפש בדרגות שונות ברחבי הנגב. חלקם שוהים בהוסטלים ומרביתם מתגוררים בביתם וזוכים לליווי וטיפול צמוד של עובדות סוציאליות, מדריכי שיקום ואנשי מקצוע מתחומים שונים. בחברה עובדים כ-240 אנשי מקצוע חלקם בעלי תואר שני והם זוכים להכשרות מקצועיות ושכר הולם.

בחודשי הקורונה רוב העובדים עברו לקשר טלפוני עם המטופלים, מלבד עם אלה המתגוררים בהוסטלים, שם עבדו כרגיל. למרות זאת קיבלו העובדים את מלוא שכרם, למעט החזר דמי נסיעות לעובדים שעבדו מהבית.

בשנה האחרונה, נמצאת הנהלת הארגון במשא ומתן מול ההסתדרות ונציגי העובדים. בתקופת הקורונה, הייתה הפסקה במשא ומתן ולא היה כל קשר בין הצדדים. בעקבות הודעת החברה לעובדים, שלא ינתנו החזרי נסיעות על תקופת העבודה מהבית, קומץ מעובדי החברה החליטו לצאת למאבק נגד הנהלת החברה, בגיבוי הסתדרות המעוף, בתביעה לקבל החזר על נסיעות שלא בוצעו בפועל.

התעוררות זו, הביאה את העובדים לחדש את מאבקם מול הנהלת החברה בעיתוי תמוה ולאחר שבמשך תקופה ארוכה, הקשר עם המטופלים לא התקיים כסדרו בשל משבר הקורונה.

העובדים השובתים, לא נפגשים עם מטופלים ולא מגיעים לעבודתם גם בהוסטלים ובכך מפקירים את המטופלים ומשאירים אותם ללא טיפול ראוי.

רפי חדד מנכ"ל החברה אמר כי למרות הדרישה המופרכת, הוא ניאות להכנס למו"מ ענייני עם ארבעת העובדים שמייצגים כרגע את חבריהם, אולם הופתע לגלות כי בהוראת נציג הסתדרות המעוף גיל ברטל העובדים החליטו להשבית לאלתר את העבודה בחברה ולסכן בכך את מאות המטופלים. קומץ העובדים השובתים  אף מקיימים מידי בוקר הפגנה קולנית מול משרדי החברה בבאר-שבע.

למרבה המזל רק קומץ מעובדי החברה הצטרפו להשבתה ומתוכם רק כ-20 הגיעו להפגנות היומיות. שאר העובדים לקחו על עצמם לטפל במטופלים שנותרו ללא מענה. גם עובדים מישובים מרוחקים נזעקו לסייע בהחלפת חבריהם השובתים בהוראת ההסתדרות.

רפי חדד : "אני האחרון שאפריע לעובדים להתאגד ולפעול למען הזכויות שלהם. התנהל בינינו מו"מ במשך כמעט שנה. התעריף של הטיפול במטופלים הוא קשיח ונקבע על ידי משרד הבריאות. ולמרות זאת אני מאמין שאפשר היה להגיע להסכמות ולהסכם עם העובדים. הבעיה היא שההסתדרות כופה על העובדים תביעות קיצוניות ובעצם מנסה לנהל במקומנו את החברה. לכך לא נסכים כמובן…"

ההסתדרות הורתה לעובדים לשבות ומאות מטופלים עלולים להיוותר ללא ליווי והשגחה
ההסתדרות הורתה לעובדים לשבות
ומאות מטופלים עלולים להיוותר ללא ליווי והשגחה

 

*תגובת ועד הפעולה של חברת 'ח.צ שיקום בקהילה':*
חברת ח.צ שיקום בקהילה היא הספקית הגדולה ביותר באזור הדרום שנותנת שירותים בתחום הדיור לזכאי סל שיקום, ומתוקצבת על ידי משרד הבריאות. האוכלוסיה המטופלת הינה מבוגרים עם מחלות נפשיות המתגוררים בקהילה.
לאחר שמרבית עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בחודש פברואר 2019, ועד הפעולה וההסתדרות מנהלים מזה כשנה וחצי מו"מ עם הנהלת החברה לצורך שיפור תנאי העסקתם, בעיקר עובדים סוציאליים ומדריכים שיקומיים. בין התנאים אותם ביקשו לשפר ניתן למצוא את התשלום המלא לעו"סים על פי צו ההרחבה (שנכנס לתוקפו כבר במרץ 2017, אך לא משולם הלכה למעשה), עליה אחוזית מתונה בשכר המדריכים לפי ותק (כיום כולם מקבלים שכר מינימום), קרן השתלמות, הגנה על ביטחונו התעסוקתי של מדריך, גם כאשר ביטול הפגישה בינו לבין המתמודד איננו ביוזמתו ועוד.
לצערנו, הנהלת החברה גוררת רגליים, מנהלת מו"מ שלא בתום לב, מזלזלת בדרישותינו ומורחת את ההתקדמות המצופה. מנכ"ל החברה אף העדיף לשכור את שירותיו של אחד היועצים היקרים במשק, במטרה לעכב את ההתקדמות במו"מ. לאור זאת, בחודש דצמבר 2019 הוכרז סכסוך עבודה, ובינואר 2020 העובדים שבתו שביתת אזהרה בת יום אחד. כל אלה לא עזרו, ולצערנו, החל מה- 15.6.2020 יצאו עובדי החברה לשביתה ללא הגבלת זמן. מאז מפגינים העובדים מדי בוקר מחוץ למשרדו של המנכ"ל, מר רפי חדד, אשר לא טורח לצאת אליהם, אך מזמין משטרה ומסייע בהפצת כתבות שקריות בעיתונות.
לעניין החזרי הנסיעות בתקופת הקורונה, עובדי החברה המשיכו לעבוד בתקופת הקורונה, תוך סיכון בריאותם ומתוך מסירות עמוקה לחברה ולמשתקמים. הוועד אף השהה כל פעילות הקשורה  להתאגדות, מתוך הבנת גודל השעה. לצערנו, מר חדד מצא לנכון דווקא בעת הזו לקצץ באופן חד צדדי בדמי הנסיעה של אותם העובדים, ואף הגדיל לעשות ושיקר באומרו שזו הסיבה שבגללה הם שובתים כעת.
שמה של חברת ח.צ הולך לפניה בכל רחבי הארץ, וזאת הודות לעבודתם המסורה והמקצועית של העובדים בסניפים השונים. צר לנו שההנהלה בוחרת להתנגח בהם, ולמנוע מהם את זכותם הבסיסית להתפרנס בכבוד.
ועד הפעולה מדי יום יוצר קשר עם מר חדד, על מנת לשוב לשולחן המו"מ ולחתום על הסכם, אולם בשלב זה נתקל בסירוב עיקש.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...