Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

באנו חושך לגרש גרסת אל קסום: 71 שנה אחרי הקמת המדינה הישוב הבדואי הראשון במועצה האזורית אל קסום, אל סייד, חובר לרשת החשמל

באנו חושך לגרש גרסת אל קסום: 71 שנה אחרי הקמת המדינה הישוב הבדואי הראשון במועצה האזורית אל קסום, אל סייד, חובר לרשת החשמל
צילום באדיבות המואז אל קסום

בטקס חגיגי ומרגש ובמעמד עשרות מוותיקי הישוב חובר הכפר אל סייד שבמועצה האזורית אל קסום שבנגב אל רשת החשמל של מדינת ישראל.

בערב נר ראשון - חובר הישוב הבדואי הראשון במואז אל קסום שבנגב לחשמל
צילום באדיבות המואז אל קסום

ראש מועצת אל קסום, סלאמה אל אטראש, שהכפר אל סייד הוא אחד משבעת הישובים המוכרים שתחת המועצה אמר עם הדלקת האורות: "זהו רגע היסטורי שחיכינו לו שנים. אחרי 71 שנים יש תאורת רחוב בישוב אל סייד ובקרוב זה יקרה גם בעוד כמה ישובים של המועצה ביניהם דאריג'את ואום בטין. רק לפני כמה חודשים נסללו פה הכבישים הראשיים של הישוב ואני מקווה שבשנה הבאה אל סייד יהיה ישוב עם תשתיות טובות וגם התושבים יוכלו לקבל אישורים לבתים שלהם.״

עשרות מנכבדי הכפר ובראשם ראש ועד הישוב, סאלם אל סייד, המתינו בכיכר המרכזית של הכפר לראש המועצה סלאמה אל אטראש ולנציג הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית ירון פורטל ובשעה חמש וחצי בדיוק הורם השאלטר והרחוב הראשי הואר הודות לעשרות עמודי החשמל שנדלקו בבת אחת לקול תשואות התושבים.

בערב נר ראשון - חובר הישוב הבדואי הראשון במואז אל קסום שבנגב לחשמל
צילום באדיבות המואז אל קסום

במעמד בטקס המרגש ראש ועד הישוב סאלם אל סייד הודה לראש מועצת אל קסום סאלמה אל אטראש ולנציג הרשות להסדרה ירון פורטל ואמר: "זה יום גדול לתושבי אל סייד. הנה דווקא בערב שבו אצל היהודים מדליקים נר ראשון של חנוכה אצלנו הדלקנו אורות של הרחוב הראשי. נמשיך לפתח את הישוב שלנו למען עתיד ילדינו״. 

נציג הרשות להסדרה ירון פורטל אמר: ״רק לפני כמה חודשים חגגנו את סלילת הכבישים הראשיים המובילים אל הכפר ונכנסים אליו. אנחנו נמשיך לסלול את הכבישים ולהרחיב את תאורת הרחובות לכל הישוב. בקרוב גם תיכנס לפה תחבורה ציבורית שתאפשר לתושבים לנסוע לעבודה בבאר-שבע ובישובי הסביבה בקלות ובלי בעיות מיוחדות. ״העבודה בישוב אל סייד היא דוגמא ומופת למה שניתן להשיג תודות לשיתוף פעולה הדדי בין הרשויות לבין התושבים. בשלב הבא נקדם את פיתוח המרכז המסחרי ומתחם התעשייה״, הוסיף. 

סגן ראש מועצת אל קסום ואחד מראשי הישוב, רמדאן אל סייד, אמר: "אנחנו כמועצה נעשה את המקסימום כדי לבצע את כל התשתיות של הישוב. כך שהתושבים פה ייהנו מחשמל, תחבורה, ביוב ומים כמו כל ישוב אחר במדינה."

מי שעמד נרגש בכל מהלך הטקס וזכה לכבוד רב מכל הנוכחים היה "זקן השבט", מוחמד א-סייד, המוכר גם בכינויו "אבו זורגי". אבו זורגי בן ה-75 נולד בכפר אל סייד ולחם ברוב מלחמות ישראל, בחלק מהזמן לצידו של אריאל שרון המנוח והתקשה להסתיר את התרגשותו: ״זה יום שחיכיתי לו 70 שנה. ועכשיו שראיתי את האורות נדלקים לא האמנתי ממש. אתמול עוד הסתובבנו פה בחושך ברחוב שליד הבית – והנה עכשיו הכל מואר ויפה… אני מודה לכל המשרדים והמוסדות וכמובן לראש המועצה שבזכותו זכיתי לרגע הזה. עכשיו אני מקווה שבכל שבעת הישובים של אל קסום יכניסו מהר תאורה. חבל על כל יום שעובר בלי זה."

הישוב אל סייד הוא אחד משבעת הישובים המוכרים במועצת אל קסום על כביש 31 מזרח. הישוב הוכר בשנת 2004 ורק עכשיו נוצרו התנאים שאפשרו את חיבורו לתשתיות החשמל והכבישים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...