Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רוביק דנילוביץ': "נבחן מחדש את המשך שיווק פרויקטים של מחיר למשתכן בעיר ונפעל לקבלת מענקי נגב".

רוביק דנילוביץ': "נבחן מחדש את המשך שיווק פרויקטים של מחיר למשתכן בעיר ונפעל לקבלת מענקי נגב".
צילום שמואל אדלר

בפגישה שנערכה לאחרונה בין ארגון קבלני הנגב לנציגי העירייה הדגיש יו"ר ארגון קבלני הנגב, אלי אביסרור, כי הדרך להביא לפתרון בשוק הדיור בדרום הוא על ידי החזרת מענקי המקום לזוגות צעירים בנגב: "הגיע הזמן לשינוי המדיניות בנוגע לנגב ועל הממשלה להעניק מענקי התיישבות לזוגות צעירים ולחזק את שוק הדיור בנגב".

פגישה שנערכה לאחרונה בין ארגון קבלני הנגב לנציגי העירייה
צילום שמואל אדלר

הפגישה שנערכה לאחרונה במשרדי העירייה התקיימה במעמד ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', סגן ומ"מ ראש העיר טל אל על, מנכ"לית העיריה אבישג אבטובי ובכירים נוספים יחד עם הנהלת ארגון קבלני הנגב ביניהם יושב ראש ארגון הקבלנים אלי אביסרור , מ"מ היו"ר יוסי דלויה, מנכ"ל הארגון צביקה ליבנה וחברי הנהלה נוספים.

בדיון שהתפתח העלו נציגי ארגון הקבלנים את הבעייתיות שיש במספר נושאים.

אחד הנושאים המרכזיים הוא הסכמי הגג, אשר העיריה התחייבה לבנות כ-20,000 יחידות דיור בשנה, שהמשמעות הינה הגדלת ההיצע פי 4 לעומת המצב שהיה לפני הסכמי הגג. המשמעות הינה שיש לוודא שיהיו רוכשים לדירות, כלומר להביא אוכלוסיות חדשות לנגב.

המצב כיום הוא של העדפת מחיר למשתכן במרכז הארץ, המקנה לרוכשים הטבה בגובה של עד כ-600 אלף ₪ לעומת כ-150 אלף ₪  בלבד בדרום, עובדה הפוגעת בכדאיות רכישת נכס בכל הנגב. כדי שזוג צעיר יעבור לגור בנגב מאזור המרכז יש צורך לתת לו הטבה כלכלית המתבטאת במענקי נגב. בישיבה הובאו דוגמאות רבות על התקופה בה ניתנו מענקי נגב ואיך הדבר השפיע על רוכשי הדירות לטובה.

אלי אביסרור הסביר כי קבלנים רבים חוששים לגשת למכרזי מחיר למשתכן כיום, כי לא בטוח שיהיו רוכשים, והמשמעות היא שלעשרות מכרזים שפורסמו לאחרונה לא ניגש אף קבלן.

כמו כן  עלה נושא הטבות המס הקיימות בישובים מסויימים בנגב המגיעים עד 18% ואינם ניתנים לתושבי באר שבע. דבר זה יוצר הגירה שלילית מהעיר, ויש לעשות הכל כדי שגם תושבי העיר באר שבע יהנו מהטבה זו.

בתגובה אמר רוביק דנילוביץ' ראש עיריית באר שבע שהוא מקבל את עמדת ארגון הקבלנים בנושא. לדבריו כעת, לאחר מספר שנים של יישום הסכמי הגג, עולה הצורך בהסכם משלים שיתבסס על הפקת הלקחים מהפעילות עד כה ולכן בשלב זה, הודיעה העירייה על עצירת השיווק של פרויקטים חדשים למגורים עד לבחינה מחודשת של הסכם "מחיר למשתכן".

דנילוביץ' הציג את תהליך החתימה על הסכמי הגג שבמהלכו השקיעה העירייה מאמצים רבים בגיבוש תנאים אופטימליים עבור כל הגורמים הרלוונטיים כחלק מהחזון לחיזוק באר שבע כעורק עירוני מרכזי בדרום.

בנושא הטבות המס גם לתושבי באר שבע אמר ראש העיר כי כבר פנה למשרד האוצר כדי לבחון את צירוף באר שבע לערים המקבלות הטבות מס כמו בישובים הסמוכים.

נושאים נוספים שעלו בפגישה עסקו בבניה הבלתי חוקית, בעיקר בתחום צמודי הקרקע (וילות). צביקה ליבנה ביקש לקיים הליך בקרה ופיקוח בשטח כדי שכל מי שבונה יהיה קבלן רשום בלבד. הדבר חשוב ביותר כיום בעיקר לאור תאונות העבודה הרבות הקיימות, כאשר על הקבלנים הלא רשומים אין כל פיקוח. ליבנה ציין כי קבלנים אלה עוברים על החוק ואנו מבקשים לאכוף את החוק כדי שלא ניתן יד לעבריינים.

ראש העיר תמך בנושא והנחה את הגורמים המקצועיים לטפל בתהליך כדי למנוע מגורמים בלתי מורשים לבנות.

יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרור, אמר: "אני מברך את ההיענות של ראש העיר ובכירי העירייה לבחינה מחודשת של הסכם מחיר למשתכן ושיתוף הפעולה עם ארגון קבלני הנגב. מדובר בשורת צעדים חשובים במיוחד במטרופולין כמו באר שבע. חוסר יציבות בענף הדיור בעיר משפיעה על המרחב כולו ויש לכך השפעות מרחיקות לכת בתחומים שונים."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...