Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד עם עורך דין פלילי תוכלו לצאת זכאים לאחר ביצוע העבירה?

כיצד עם עורך דין פלילי תוכלו לצאת זכאים לאחר ביצוע העבירה?
קרדיט: Pixabay
כיצד עם עורך דין פלילי תוכלו לצאת זכאים לאחר ביצוע העבירה?
קרדיט: Pixabay

משפט פלילי הינו משפט מורכב, אשר כולל הליכים רבים הכוללים גם הליכים משניים. ראשית יש לבצע חקירה פלילית ולאחר מכן מגיע שלב המשפט הפלילי. לאחר ביצוע העבירה למעשה, המשטרה פותחת בחקירה ואז נפתח לחשוד תיק פלילי.  בתום החקירה הפלילית, לאחר שנגבו עדויות ונלקחו ראיות כגון טביעות אצבע, דגימות DNA, קצין המשטרה יכול לתת הוראה לסגור את התיק או להעבירו לפרקליטות להמשך הטיפול. במידה וקיימות מספיק ראיות, יוגש כנגד החשוד כתב אישום.

עו"ד פלילי אשר מייצג את החשוד ינסה לשכנע את התביעה שלא להגיש נגד מרשו  כתב אישום ואם מדובר על עברה של פשע, החשוד יהיה זכאי לשימוע וכן הוא יוכל לומר את גרסתו.

 

במסגרת ההליך הפלילי, המלצה נכונה שתינתן בזמן הנכון  ממי שהוא עו"ד פלילי, תגרום להבדל בין הרשעה לזיכוי מההליך הפלילי. יש להיעזר בעוה"ד, אשר מתמחה שנים בסדר הדין הפלילי עוד בשלבי החקירה אשר בה לכל חשוד קיימת הזכות הבסיסית להתייעץ עם עו"ד. מומלץ שלא למסור גרסה איזו שהיא בחקירה הפלילית בטרם התייעצות עם עוה"ד.

 

הזכות לשימוע במשפט הפלילי

 

כאשר התביעה או הפרקליטות מעוניינות להעמיד אדם לדין בגין עבירה שיש בה פשע, החשוד רשאי ליהנות מזכות הטיעון, בפני הרשות המאשימה, משמע כי זכותו לטעון את טענותיו, אם בכתב ואם בע"פ בכדי לשכנע את הגוף התובע להימנע מכתב אישום. השימוע נועד בעצם, לאפשר לחשוד  להציג את טענותיו ולשכנע את הפרקליטות, להימנע מהגשת כתב האישום או להפחיתו ככל שניתן.

 

יש לדעת, כי עם הגשת כתב האישום, התביעה עשויה לדרוש את מעצרו של החשוד עד לתום ההליכים. במקרה זה, יישאר החשוד במעצר עד לסיום המשפט הפלילי או עד לפרק זמן של 9 חודשים. פה נכנס לתמונה עו"ד פלילי של הנאשם, אשר יכול לבקש מעצר בית לחשוד וישכנע את ביהמ"ש, על סמך חשדות שעדיין לא מוכחות כי מן הראוי לשחרר את מרשו למעצר בית.

 

סגירת תיק פלילי – באילו מקרים?

 

משטרת ישראל, בסמכותה לסגור תיק פלילי כשאר קיימות שלוש עילות עיקריות כגון: היעדר אשמה, היעדר ראיות והיעדר עניין לציבור. העילה שבה תבחר המשטרה לסגירת התיק הפלילי, תהיה משמעותית למי שנפתח כנגדו רישום פלילי. כאשר מדובר על העילה הראשונה שהיא היעדר אשמה, הרישום הפלילי יימחק ואם מדובר בשאר העילות שהן: היעדר ראיות והיעדר עניין לציבור, הרישום הפלילי עדיין יופיע למרות שמשטרת ישראל, לא הוכיחה את אשמת הנאשם.

 

במידה וההליך של ההרשעה ימשך בביהמ"ש, עו"ד פלילי מקצועי ובעל שם ומוניטין, ילווה את הנאשם במשפט וינסה להקל עליו בכתב האישום אשר יוגש כנגדו בסופו של המשפט הפלילי, כאשר הוא ימצא את הטקטיקה הנכונה וזאת, לאחר שהתעמק בתיק.

 

ליטיגציה מקצועית של עו"ד פלילי היא זו שתבדיל בין הרשעה לזיכוי

 

ליטיגציה מקצועית, היא זו  שתבדיל בין אישום והרשעה לזיכוי. רוב המקרים מראים כי אישום בעבירה פלילית, מסתיים בהרשעה. זו הסיבה כי ייעוץ משפטי מקצועי של עו"ד פלילי מוכר וידוע שיש לו עבר של הצלחות בתיקים פליליים, יהיה גורם מכריע שיקל בעונשו של הנאשם או לזיכויו המוחלט. כאשר נאשם מסתייע בשירותיו של עו"ד המתמחה בפלילים, ליטיגציה פלילית של עו"ד המתמחה בנושא כאשר הוא מופיע באופן מרשים והוא בעל יכולת ביטוי חדה ומבריקה, כישורי טיעון התדיינות וכדומה, יהוו את הסיכויים הרבים להקלה או לזיכויו של הנאשם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...