בסיום שנה של מפגשים וירטואלים, תלמידי כיתה ז, ממקיף עירוני ו' דרכא באשקלון, נפגשו באופן פרונטלי עם תלמידי כיתה ז מבית ספר אלמונתבי מכסייפה במטרה לעודד שותפות, כבוד הדדי וסובלנות.
במהלך שנת הלימודים, פעמיים בחודש באמצעות הזום, תלמידי בית הספר דרכא מקיף ו' חברו לבית הספר הבדאווי , אלמונתבי בכסייפה, לשיחות זום כיתתיות, שכללו שיח חברתי ולמידה משותפת.

המורה לערבית, רינת איטח, יחד עם המורה לעברית, ולאא סח חלאילה, בנו מערכי שיעור משותפים ללמידה מרחוק. מטרת המפגשים הייתה ליצור קשרים חברתיים ולמידה שיתופית בשפות עברית וערבית.
החודש התקיים מפגש שיא פרונטלי מרתק בין תלמידי שני בתי הספר, שהפגיש בין תלמידים יהודים ולבדואים. התלמידים חולקו לקבוצות שעסקו במגוון פעילויות: משחקי היכרות אישית וקבוצתית, תחרויות ומשחקים שיצרו דינמיקה של שיתוף פעולה ועבודת צוות. בסוף המפגש הוצגו תוצרי הלימוד שהתלמידים עמלו עליהם במשותף במהלך השנה.
ג'יהאד אל עמור, מנהל חט"ב בבית הספר אלמונתבי: "השותפות עם דרכא מקיף ו' אשקלון תמיד היה בעדיפות עשייתנו החינוכית והערכית. שיתוף הפעולה בין הצוות והתלמידים מהווה ערך מוסף במערכת החינוך. בטוחני שהמשך התהליכים מסוג זה בנושא דו קיום ושיח משמעותי רק יקדמו את שתי החברות ויסייעו בבניית דור למופת".
רינת כהן, מנהלת חט"ב בבית הספר "מקיף עירוני ו' דרכא: "אני גאה בשתי המורות שראו בלמידה מרחוק הזדמנות פז ליצירת מרקם חברתי שמאפשר דיאלוג בין בני הנוער שנקלטו השנה בבית הספר. הדיאלוג הוא ממקום ערכי, חינוכי, של אהבת האדם ושוויון הזדמנויות. הפרויקט הייחודי, שהחל השנה, מצליח להתגבר על מחסומים וסטריאוטיפים שליליים ומאפשר היכרות, דיאלוג ואף יחסי חברות הדדיים בין בני נוער יהודים ובדואים, שלא היו נפגשים במסגרת אחרת.
דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית ונתמכת כלכלית על ידי משרד החינוך ועמותות פילנתרופיות.