Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בעקבות הקורונה: המדינה מעניקה הטבות מס לרוכשי הדירות

בעקבות הקורונה: המדינה מעניקה הטבות מס לרוכשי הדירות

מס הרכישה על דירה שנייה יופחת מ-8% ל-5%; תוארך תקופת הפטור ממס למשפרי דיור משנה וחצי לשנתיים וחודש

חברת אביסרור משה ובניו פעילה בערים רבות, שקורצות למשקיעים, בניהן העיר באר שבע

"שוק הנדל"ן בבאר שבע צפוי להרוויח מהמהלכים שביצעה המדינה לטובת רוכשי הדירות. העיר בדרך להיות המטרופולין החדש של הדרום והשוק בה מאוד מפותח." כך לדברי אלי אביסרור  מ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומנכ"ל חברת אביסרור משה ובניו

ברקע משבר הקורונה שגרר השלכות כלכליות קשות על כל המשק הישראלי ובשוק הנדל"ן בפרט, הממשלה ביצעה שני מהלכים חשובים בתחום הטבות במיסוי שעשויות להיטיב עם רוכשי הדירות ולהגדיל את כמות העסקאות שירדה בחדות בחודשים האחרונים.

מהלך ראשון ביוזמת שר האוצר ישראל כץ, הוא הפחתת מס הרכישה למשקיעי נדל"ן מ-8% ל-5%. שר האוצר הקודם משה כחלון העלה את מס הרכישה ב-2015 מ-5% ל-8% על דירה שנייה ומעלה מהשקל הראשון, ובעקבות ההפחתה המס יעמוד שוב על 5% עד למחיר של 1.3 מיליון שקל לדירה, שינוי לעומת קודם לכן שהרף היה 1.7 מיליון שקל.

אלי אביסרור, מ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומנכ"ל חברת אביסרור משה ובניו, ביקש לברך על שתי הטבות המס לרוכשי הדירות ואמר כי "מדובר בעוד זריקת עידוד לשוק הנדל"ן הישראלי, הפחתת מס הרכישה עשויה להחזיר חלק מהמשקיעים לשוק הישראלי. מאז 2015 הם הוגדרו כסוג של 'אויבי העם', הודרו משוק הנדל"ן ונאלצו להוציא את כספם להשקעות מחוץ לישראל – כל זאת כי כחלון סבר שהם רוכשים את הדירות שהיו מיועדות לזוגות הצעירים.

"משקיעי הנדל"ן הם חלק בלתי נפרד מהשוק וחשובים גם לכלכלה כולה. הדירות שהם רוכשים מיועדות להשכרה לציבור שאין באפשרותו לרכוש דירות וההדרה שלהם מהשוק בשנים האחרונות צמצמה משמעותית את היצע הדירות להשכרה והעלתה בהתאם את מחירי השכירות. בנוסף, הכספים שמשקיעי הנדל"ן מכניסים לישראל מגדילים את הכנסות המדינה ממסים ואף מסייעים לצמיחה של המשק והתפתחות כלכלת ישראל. יחד עם זאת, אני קורא לממשלה לצמצם אף יותר את מס הרכישה ואולי אף לבטלו לחלוטין ברקע משבר הקורונה שפגע קשות באוכלוסיה – ולו בהוראת שעה בלבד בהתחלה כדי להניע את גלגלי המשק".

לטובת משפרי הדיור

מהלך שני שביצעה הממשלה, הוא הארכת תקופת הפטור ממס שבח למשפרי דיור שרכשו דירה שנייה ומבקשים למכור את דירתם הראשונה – משנה וחצי לתקופת פטור של שנתיים וחודש. משפרי דיור שקנו דירה חדשה במקום הראשונה שלהם פטורים גם ממס רכישה כל עוד הם מוכרים את הדירה הראשונה בתוך תקופת הזמן הקצובה. אם לא יצליחו, הם מחויבים במס לפי מדרגות המס שצוינו לעיל.

אביסרור מציין בהקשר זה, כי "גם פעולה זו עשויה להגדיל את כמות העסקאות בשוק הנדל"ן, כי היא תגרום למשפרי הדיור לא לפחד לרכוש את הדירה שהם רוצים מחשש שלא יצליחו למכור את דירתם הראשונה בזמן. ראינו בחודשים האחרונים הרבה משפרי דיור ש'יושבים על הגדר' וממתינים עם רכישת הדירה המשודרגת עד להתייצבות המשק והכלכלה, או לוודאות כלכלית ככל האפשר מצידם. הארכת תקופת הפטור ממס עשויה להוריד חלק גדול מהם מהגדר ולהחזיר אותם לשוק. גם במקרה הזה אני קורא לממשלה ללכת יותר לקראת משפרי הדיור – לתת תקופה בלתי מוגבלת של פטור ממס לפחות עד שהקורונה תהיה מאחורינו. זה יגדיל את הוודאות ויאפשר למשפחות רבות לקנות את הדירה שתמיד חלמו עליה".

חברת אביסרור משה ובניו פעילה בערים רבות, שקורצות למשקיעים, בניהן העיר באר שבע. בשנים האחרונות כמות המשקיעים בעיר רק עלתה בזכות מיקום אסטרטגי, מחירי דירות אטרקטיביים ותשואה נאה מהשכרת דירות. מחירי הדירות בבאר שבע זינקו ב-5 השנים האחרונות ב-18% בממוצע והתשואה לשכירות בעיר עומדת על כ-3%.

העיר התפתחה בשנים האחרונות ועוברת גם בימים אלה תנופת בנייה ופיתוח, הכוללת חידוש השכונות הוותיקות, בניית שכונות חדשות ובהן אלפי יחידות דיור, בניית תשתיות תחבורה, הכנסת רכבת קלה, שיפור התחבורה הציבורית, בניית שטחי תעסוקה נרחבים ועוד.

אלי אביסרור מעריך, כי "שוק הנדל"ן בבאר שבע צפוי להרוויח מהמהלכים שביצעה המדינה לטובת רוכשי הדירות. העיר בדרך להיות המטרופולין החדש של הדרום והשוק בה מאוד מפותח. עם כל המעבר של בסיסי צה"ל לנגב, בניית קריית ההייטק הגדולה, וחיבור העיר למרכז הארץ מבחינת אמצעי תחבורה הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד למגורים וגם להשקעה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...