Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש עיריית באר שבע אירח את בוגרי תכנית בר-בת מצווה לילד המיוחד מבית הספר 'אורים'

ראש עיריית באר שבע אירח את בוגרי תכנית בר-בת מצווה לילד המיוחד מבית הספר 'אורים'

מפגש מרגש ומיוחד התקיים היום (ד') כאשר ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' אירח באולם מועצת העיר את 11 בוגרי ובוגרות תכנית בר-בת מצווה לילד המיוחד והוריהם מבית הספר 'אורים' בבאר שבע אשר חגגו בטקס שבוע קודם לכן בבית הכנסת של הקהילה המסורתית 'אשל אברהם'. המפגש התקיים לאחר שנבצר מראש העירייה להיענות להזמנת הקהילה להשתתף בטקס, ועל כן הוא החליט לארח אותם למפגש בבניין העירייה.

במפגש נכחו גם ד"ר חפצי זוהר, סגנית ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ותיק רווחה ושירותים חברתיים, אתי כהן, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, צוות בית הספר נציגי קהילת 'אשל אברהם' בה נערך הטקס וצוות מרכז אדרבא לאנשים עם מוגבלות אשר מפעיל את התכנית. ראש העירייה בירך את הילדים ובני משפחותיהם והעניק לילדים שי – מדליה עם שמותיהם. הוא ציין עד כמה הוא מלא הערכה להורים העומדים באתגרים ביחד עם ילדיהם והודה לצוות החינוכי בבית הספר ולקהילת 'אשל אברהם' על השותפות במפעל החשוב הזה. הוא ציין כי הוא אוהב מאוד את שיתוף הפעולה עם בית הכנסת וכי זו קהילה מחבקת ואוהבת, והודה למרכז אדרבא ולתנועה המסורתית בישראל על התכנית ועל עשייתם בתחום. מנהל אדרבא, רונן בר-אברהם הודה לראש העירייה על ההזמנה וקיום המפגש והשותפות האמיצה עם התנועה המסורתית במשך שנים רבות. הוא הסביר כי מרכז אדרבא פועל גם בבית ספר 'אורים' וגם בבית ספר שחר במסגרת פרויקט בר מצווה, וכמו כן זו השנה השנייה בה אדרבא פועלים במשותף עם העירייה בתכנית 'ואהבת לרעך כמוך' להעשרה יהודית ובין דתית בכל כיתות ז' המיוחדות בחטיבות הביניים בעיר. מנכ"ל קהילת אשל אברהם, אירית ארד, אמרה כי זו השנה העשירית שבה הקהילה מארחת אצלה את התכנית וכי בכל פעם מרגש ומספק לראות את הילדים משלימים את התכנית והטקס, וכי הקהילה מרגישה שהיא מקבלת המון בחזרה מאירוח הילדים.

בסיום המפגש העניקו לראש העיר ולצוותו את הסידור המונגש 'בכל דרכיך' – סידור תפילה מונגש, ראשון מסוגו בעולם, הכולל טקסט תפילה וברכה מקוריים, סמלי תקשורת עבור האנשים הנעזרים בהם, פיסקה של פישוט לשוני בחלקים רבים של הסידור, וסמלי הנגשה אינטואיטיביים הממחישים את מהות הטקסט של אותו עמוד.

את הילדים לימדה במהלך התכנית מיכל קטושבסקי, תוך הנגשת התכנים הנלמדים בכל השיטות המתקדמות ביותר. לפני הטקס, למדו הילדים על משמעות גיל מצוות, היכרות עם בית הכנסת ותשמישי הקדושה, תפילה, ברכות, מצוות והכנה לעלייה לתורה, כל אחד לפי רמתו ויכולתו.

קהילת אשל אברהם פועלת בעיר מזה 42 שנה והיא קהילה מסורתית, פלורליסטית ושוויונית. הקהילה מונה כ – 180 משפחות מהעיר באר-שבע וסביבתה ונותנת שירותים לכ- 3,000 איש. בקהילה בית כנסת מסורתי שוויוני היחיד בבאר-שבע בו מתקיימות תפילות בסופי שבוע ובחגי ישראל, וטקסים בכל מעגלי החיים באופן הנותן מקום להשתתפותם של כל בני המשפחה. מעבר לפעילות המסורתית של הקהילה, חברי הקהילה מתנדבים על בסיס שבועי למען עשייה חברתית בפרויקטים של "תיקון עולם" (קבלת שבת בבית אבות, ביקור במרכזי קליטה, עזרה לנזקקים, הכנת כריכים לילדים רעבים, תמיכה במעון לנשים מוכות ועוד מגוון עשייה חברתית).

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...