Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראשי רשויות בנגב בתגובה להסכמות בין האוצר לבריאות:"לא מסתפקים בהצהרות"

ראשי רשויות בנגב בתגובה להסכמות בין האוצר לבריאות:"לא מסתפקים בהצהרות"
שר הבריאות חכ הרב יעקב ליצמן צילום דוברות מדא

ראשי רשויות בנגב הגיבו לידיעה לפיה משרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכמה בנוגע לתוספת תקציב משמעותית בבריאות.רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר-שבע, אמר "מדינת ישראל מחויבת לדאוג לבריאותם ולרווחתם של תושבי הנגב, לא בדיבורים אלא במעשים". 

ביום שישי האחרון הודיע משרד הבריאות כי הגיע לסיכום עם משרד האוצר בנוגע למשאבי מערכת הבריאות לשנים הקרובות הכולל תוספות משמעותיות. בין היתר סוכם כי בשש השנים הקרובות יתווספו 2,100 מיטות אשפוז למערכת הבריאות, מתוכן 1,200 מיטות כלליות.

ראשי רשויות בנגב דורשים מעשים.שר הבריאות חכ הרב יעקב ליצמן  צילום דוברות מדא
שר הבריאות חכ הרב יעקב ליצמן צילום דוברות מדא

שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, אמר כי ”לאחר משא ומתן ארוך ומורכב הגענו להסכם נותן תוספת משאבים משמעותית למערכת לשנים הקרובות ובראשם לסל הבריאות שיגדל ב-1.5 מיליארד ₪ ממקורות ציבוריים לצד תוספת משמעותית של מיטות אשפוז ותוספת תקנים למתמחים. בכך אנחנו ממשיכים את העשייה לחיזוק הרפואה הציבורית ולקידום הפריפריה מתוך מחויבות עמוקה לציבור החולים".

במועצת הנגב, שמאגדת 23 ראשי רשויות בנגב, אמנם מברכים על ההישג, אך לא ממהרים לברך על המוגמר. באוגוסט 2014 פרסמה ועדת אפק, שדנה בהרחבת שירותי הרפואה בדרום, את המלצותיה בנוגע לתוספת מיטות בסורוקה. הועדה קבעה נחרצות כי על המדינה להקצות לבית החולים במידי 280 מיטות חדשות. אך החלטת ממשלה שהתקבלה רק חודש לאחר מכן, בספטמבר 2014, כבר צמצמה את מספר המיטות ל-118.

יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב ציין כי "אנחנו מברכים על ההסכם בין האוצר למשרד הבריאות, אך לא מסתפקים בהצהרות שכן קודם כל יש לממש את החלטת הממשלה. אנו מכירים החלטות ממשלה מלפני שנתיים שעוד לא יושמו. עד היום לא הועברה אפילו מיטה אחת לסורוקה. גם החלטת הממשלה לא מומשה, וגם לא המלצות דוח אפק".

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר-שבע, אמר "מדינת ישראל מחויבת לדאוג לבריאותם ולרווחתם של תושבי הנגב, לא בדיבורים אלא במעשים. במקביל להקמת בית חולים נוסף בנגב, בבאר-שבע, שנמצא בתהליכי תכנון ראשוניים, יש צורך דחוף בהוספת מיטות למרכז הרפואי סורוקה המשרת את האזור הגאוגרפי הגדול ביותר במדינת ישראל ובכך להשוות את מספר המיטות פר נפש, כפי שקיים בגוש דן. אין בכוונתו לעבור על כך לסדר היום ואנו נאבק עד אשר תושבינו, שהם אזרחי מדינת ישראל, יקבלו את מענה לצרכים שלהם."

מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם ויו"ר מועצת הנגב אמר כי "יש פער בלתי נתפס ביחס בין מספר מיטות פר חולה בנגב ובמרכז. אם רוצים לצמצם את הפערים מספר המיטות שצריכות להגיע לסורוקה צריך להיות גדול ממה שהובטח בהחלטת הממשלה ב-2014, ולאמץ לכל הפחות את המלצות ועדת אפק".

ד"ר אהוד דודסון, מנכ"ל בית החולים סורוקה: "תושבי הנגב תלויים בסורוקה. יש צורך במשאבים נוספים כדי לתת מענה למצוקתם. תושבי האזור נאלצים להמתין זמן ממושך לניתוחים ולפרוצדורות רפואיות ומצפים מאתנו לתת מענה. חדר המיון בסורוקה הוא העמוס בארץ. אנו דורשים מהממשלה ליישם את החלטתה ולהעביר את המשאבים הייעודים לסורוקה. סורוקה הוא בית חולים מוביל בארץ המהווה נכס אסטרטגי למדינת ישראל, וכדי שימשיך להיות כזה יש לחזקו לאלתר באמצעות העברת המשאבים כפי שהוחלט על ידי ממשלת ישראל".

אטלן מביע חשש שהמצב הבעייתי של היום יהפוך בעוד כמה שנים לקטסטרופה של ממש – "על פי ההערכות של המשרד לפיתוח הנגב, כ-300 אלף איש עתידים להגיע לנגב בעשר השנים הבאות. עד 2025, אוכלוסיית הנגב תעמוד על מיליון תושבים. מעבר צה"ל לנגב מושך רופאים מהדרום לעזוב את מערכת הרפואה הציבורית. הרופאים שהתיישבו בנגב במסגרת העלייה הגדולה של שנות ה-90 עומדים לצאת לפנסיה, ותקציבים חדשים ממאנים לבוא. אם עכשיו קשה- מצב החירום האמיתי עוד לפנינו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...
ניצנים של תקווה בענף הבנייה בדרום
בזכות פעילות של "ארגון הקבלנים בנגב" עשרות עובדים זרים מסרי...