Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"עובדים יחד באדמה"

"עובדים יחד באדמה"

בשבוע שעבר (ב') התקיים בתל באר שבע טקס סיום פרויקט חינוכי משותף לתלמידות ותלמידים מבאר שבע ומהישוב תל שבע

אדם לאדם – כולם יחד דואגים לסביבה

בשבוע שעבר (ב') התקיים בגן הלאומי תל באר שבע אירוע חגיגי ומרגש במיוחד לציון סיום השנה הראשונה של תכנית "עובדים יחד באדמה". באירוע השתתפו למעלה מ-100 תלמידים והוריהם, ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', סמנכ"ל תפעול ישראל באדמה, דוד בן סימון, סמנכ"ל רשות הטבע והגנים, רביב שפירא, נשיא הקרן לשמירת הטבע והמורשת, אברהם ביגר ובכירים נוספים מעיריית באר שבע ומתל שבע.

באירוע הילדים והמשפחות בילו אחר-צהרים מגבש ביחד, עברו סדנאות, הכינו פיתות סאג', סיירו יחד עם הוריהם בגינה שהקימו במהלך השנה והעבירו להם סיור מודרך בגן הלאומי. בסיום הסיור התקיים טקס חגיגי בהשתתפות הילדים ונציגי השותפים לפרויקט.

"עובדים יחד באדמה" היא תכנית חינוכית משותפת לילדים בדואים ויהודים, שהתקיימה לאורך השנה בגן הלאומי תל באר שבע בהשתתפות תלמידי בתי ספר "הרכס" מבאר שבע ו"אלביאן" מתל שבע. התכנית התקיימה ביוזמת ובמימון חברת אדמה פתרונות לחקלאות, מנהל החינוך בעירית באר שבע, ומנהל החינוך בישוב תל שבע, הקרן לשמירת הטבע והמורשת הפועלת לשימור ושיקום  אתרי המורשת וכן לחינוך הציבור הרחב ובמיוחד הדור הצעיר בכל הקשור להגנה על הטבע, הנוף והמורשת ובשיתוף רשות הטבע והגנים. מטרת התכנית הינה לחשוף את התלמידים לסביבתם הקרובה, לתכני טבע ומורשת תוך יצירת נקודת מפגש בלתי אמצעי בין בני נוער יהודים ובדואים.

המטרה הושגה באמצעות פעילות חינוכית משותפת, מגבשת וחווייתית המקדמת היכרות מעמיקה בין התלמידים, מעודדת עבודת צוות ומקנה לתלמידים הכרות עם אתר מורשת משותף הממוקם בתפר בין הישוב הבדואי לישוב היהודי. במהלך השנה צברו התלמידים חוויות משותפות, ולקחו חלק בפעילויות שונות, ביניהן, מפגשי היכרות, סדנאות חוץ כיתתיות שעסקו בשפות, בעיות סביבתיות זהות ולמידה בעבודה עם לבני בוץ. במסגרת התכנית הם נחשפו להרצאות מקצועיות של מומחים בנושאים כגון: חקלאות, שימוש בצמחים לטובת האדם, נושא הפסולת בארץ ובעולם ועוד.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר באירוע: "היכולת שלנו לשתף פעולה היא בדברים הכי בסיסיים – להיות בני אדם, לאהוב, להתחבר דרך האדמה ודרך הנשמות והלבבות. כדי לפתוח את הלב לקבלת האחר האדם צריך להיות נכון לחבר, להתחבר, לאהוב, לקבל. כי כולנו נבראנו בצלמו. עבודת האדמה הזו שאתם הכנתם כאן היא השותפות שלנו. זה אי של תקווה – שמוכיח שביחד אפשר לעשות דברים טובים. אדם לאדם, בין אדם. וכשעושים את זה ביחד, תראו איזה חיבור נפלא".

נשיא הקרן לשמירת הטבע והמורשת, אברהם ביגר: "הפרויקט הוא דוגמא מופלאה לעבודה משותפת של הרשות עם חברה מובילה בישראל ובעולם לטובת המורשת והחיים המשותפים בין ישראלים יהודים וישראלים שאינם יהודים המחנך ומוביל לקיום משותף ומכובד".

 

סמנכ"ל רשות הטבע והגנים, רביב שפירא הוסיף כי רשות הטבע והגנים שומרת ומפתחת את אתרי הטבע והמורשת עבור התרבות האוניברסלית, עבור תושבי ישראל ועבור הקהילה. פרויקט זה אוצר בתוכו מטרות אלה ומחבר בין הערכים שמובילה רט"ג.

 

סמנכ"ל תפעול ישראל באדמה, דוד בן סימון: "הפרויקט הזה כאן, בתל באר שבע, מחבר בין החקלאות והחינוך, אבל חשוב מכך – מחבר בין אנשים, בין שכנים. הפרויקט מבטא את ערכי חברת אדמה, ששואפת לייצר חיבורים ושיתופי פעולה שמקדמים הגנה על הסביבה בפעילותה למען הקהילה. בפרויקט זה, האדמה, היא הגורם המחבר בין כולנו. ילדים, במהלך השנה קיימתם מפגשים מעמיקים ומעצימים וכולנו רואים את התוצר היפהפה של הפרויקט שלכם, עליו עבדתם כל השנה והלב מתמלא בגאווה".

זהבה הראל, ראש מינהל חינוך בעיריית באר שבע ציינה כי: "יש כאן את כל הגורמים שיודעים לעשות טוב בחברה בישראלית. כולנו כבר יודעים שכדי לעשות טוב צריך חינוך טוב. אני מגיעה למקום הזה, רואה בני נוער שיושבים יחד, עושים יחד ופועלים יחד – אין טוב מזה". הראל פנתה אל הילדים ואמרה: "ילדים, בזכותכם כיף לנו להמשיך לעשות את העבודה שלנו. תודה ענקית על פינת החמד שהקמתם ועל הפרויקט המרגש שהשתתפותם בו".

סולימאן אבו רקייק, מנהל בית ספר אלביאן בתל שבע, אמר באירוע המרגש: "ביום זה אנחנו חוגגים סיומו של פרויקט מיוחד במינו. בימים בהם כולם מתגאים בסיסמאות של ראיית האחר – אנחנו עושים. החיבור בין התלמידים, הביקורים המשותפים בשני בתי הספר – זה חיבר בין התלמידים ורואים אותם כאן היום יחד. אני גאה להדריך את הילדים ופונה לשותפים להמשך הפרויקט הזה כי אין הרבה כמותו באזור".

נציגי הילדים שיתפו: "המקום הזה נמצא כל כך קרוב אל ביתי וכך כך רחוק מהתודעה. בזכות התכנית הכרנו את התרבויות אחד של השני, פגשנו אנשים חדשים, הכנו תבשילים, זרענו חיטה וזכינו לראות אותה גדלה מול עינינו. וכשם שצמחה החיטה מזרעים קשים כך יש לקוות ולעשות קירוב לבבות לזריעת אמון בין השכנים, המבוסס על מעשים ופחות על כותרות ופרשנויות בעיתונים".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...