Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתפללים ומצילים חיים

מתפללים ומצילים חיים
ארון העזרה הראשונה שנחנך בבית הכנסת באשדוד - צילום יחזקאל איטקין תיעוד מבצעי מדא

בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו של המועצה הדתית באשדוד בשיתוף מגן דוד אדום ועיריית אשדוד, מתפללים ובעלי תפקידים בבתי כנסת בעיר מוכשרים בעזרה ראשונה וכן מוכנס ציוד עזרה ראשונה מתקדם על מנת לייעל את הטיפול במקרי חירום 

פרויקט "מתפללים ומצילים חיים" הוא פרויקט ראשון מסוגו בארץ ביוזמת המועצה הדתית באשדוד בשיתוף עם מד"א ועיריית אשדוד, במסגרתו מתפללים בבתי כנסת בעיר עוברים קורס עזרה ראשונה ומוכשרים לתת מענה רפואי מידי ומציל חיים. בנוסף נרכשו עבור בתי הכנסת השונים תיקי עזרה ראשונה מתקדמים ומכשירי דפיברילטור אשר משמשים למתן שוקים חשמליים במהלך פעולות ההחייאה.

ארון העזרה הראשונה שנחנך בבית הכנסת באשדוד – צילום יחזקאל איטקין תיעוד מבצעי מדא

רוב מקרי החירום מתרחשים בדרך כלל מחוץ לכותלי בתי החולים. לכן, ישנה חשיבות מכרעת בנוכחות אנשים מוסמכים ובעלי ידע במקומות מרכזיים שמגיעה אליהם גם אוכלוסייה מבוגרת.

טקס מרגש התקיים בבית כנסת "מקור ברוך" באשדוד להשקת הפרויקט הייחודי ולרגל סיום המחזור הראשון של קורס העזרה הראשונה לאנשי בתי הכנסת בעיר. בטקס נכחו ונאמו: השר לשרותי דת הרב דוד אזולאי, הרב הראשי של אשדוד הרב יוסף שיינין שליט"א, הרב מאיר אבו חצירא מרבני העיר, מנכ"ל מד"א אלי בין, יו"ר המועצה הדתית באשדוד הרב עובדיה דהן, הרב של מד"א-הצלה דרום הרב משה בונים מינץ וחניכי הקורס.

במחזור הראשון של קורס העזרה הראשונה השתתפו כ- 40 מתפללים ובעלי תפקידים בבתי כנסת שונים באשדוד, כולם תושבי העיר שהוכשרו להגשת עזרה ראשונה והחל מהיום יהיו החלוצים שיקבלו את הציוד בתרומת המועצה הדתית, מגן דוד אדום ועיריית אשדוד, בשלב הראשון בעשרה בתי כנסת בעיר ובזמן הקרוב ב- 20 נוספים. "במהלך הקורס שהתקיים בבניין המועצה הדתית באשדוד, למדו החניכים כיצד לזהות מצבי חירום רפואיים, איך לבצע החייאה, כיצד לתת מענה ראשוני בזמן חירום במקרים של התעלפויות וכד'" סיפר מדריך הקורס חובש בכיר במד"א ראובן גמליאלי. כלל המשתתפים הוכשרו להיות "נאמני חיים" של מד"א וקיבלו ערכת נאמן חיים עם ציוד רפואי מתקדם, תעודות ואפוד זיהוי.

במסגרת הטקס, התקיימה הסרת לוט מעל ארון עזרה ראשונה שנתרם ע"י משפחת סבג בעיר לזכרו של נסים דהן ז"ל, סב המשפחה שנפטר לפני כשלושה שבועות מאירוע לבבי בדרכו לבית כנסת בעיר. הארון שמכיל מכשיר החייאה (דפיברולטור) וציוד החייאה מתקדם, מיועד לבית הכנסת בו התפלל הסב ז"ל בית הכנסת "היכל בני אסרף" ברחוב העצמאות בעיר. נכדו של נסים, נאור סבג, פאראמדיק במד"א סיפר: "זה חשוב ונחוץ מאוד שיהיה בבתי כנסת אמצעי החייאה. מדובר במקומות מרכזיים שמכילים הרבה אנשים ושראוי שמי שמתגורר בסביבה יכיר את האפשרות הזו במקרי חירום. אם הפרויקט היה קיים כמה שבועות קודם, סבי יכול והיה ניצל. אנחנו שמחים היום לתרום את הארון לעילוי נשמתו ומקווים שזה יעזור במידת הצורך לאנשים אחרים".

שניר אלמליח, מתנדב מד"א מיוזמי הפרויקט: "אני מברך את המשתתפים על סיום הקורס המשמעותי ונרגש להשיק את הפרויקט. תודות רבות מגיעות לכל מי שנרתם ובראשם מד"א, ארגון ההצלה הרשמי של מדינת ישראל שמכשיר מתנדבים להציל חיים. אני מודה ליו"ר המועצה הדתית באשדוד, הרב עובדיה דהן על היוזמה והדחיפה לפרויקט, לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שמגיע מענף הבריאות ויודע כמה חשיבות יש לעניין זה. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בארץ ואני מקווה שכל הערים בישראל יעתיקו אותו אליהם וישתפו פעולה עם מגן דוד אדום על מנת להציל חיים".

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן בירך את מסיימי הקורס, הביע את התרגשותו בפני הנוכחים על הצלחתו של הפרויקט שהוא היה מיוזמו והקריא את מכתבו של הראשון לציון הרה"ג הרב יצחק יוסף שליט"א הרב הראשי לישראל "מברך על הפרויקט המשותף של המועצה הדתית אשדוד שבראשה עומד הרב עובדיה דהן יחד מנכ"ל מד"א אלי בין ועם ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ללימוד עזרה ראשונה והצלת חיים למתפללי בתי כנסת בעיר".

סגן מנהל מרחב לכיש במד"א, נחום דוד הקריא במהלך הטקס את מכתבו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שבירך על הפרויקט: "היום, ארגוני ההצלה השונים, ומד"א בראשם, הם הכתובת הראשונה אליה פונה האזרחי בעת צרה. לרגל סיומו של קורס ההכשרה, אני מודה לכם בשמי ובשם העם בישראל על המחויבות ותחושת השליחות הממלאת אתכם בעשייתכם הברוכה".

השר לשרותי הדת, הרב דוד אזולאי: "'מתפללים ומצילים חיים' הינו פרויקט חשוב של הצלת נפשות, כשיש כזה ארון בבית הכנסת, ויש מי מהמתפללים שמוכשר לזה, אשריו לזכות הגדולה שנאמרה בו "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא". אני מברך את כל מי שהשקיע את הזמן למטרה חשובה זו. זו זכות להציל חיים, וכשיש שיתוף פעולה זה אפשרי. אני מברך אתכם בברכה והצלחה ושנתפלל שלא תזדקקו כלל לציוד הזה."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ברכות חמות למסיימי קורס עזרה ראשונה. אני שמח מאוד על הפרויקט הייחודי שמכניס לקהילה את הידע והציוד שיאפשר את הצלתם של אנשים רבים. תודה לעיריית אשדוד ולראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אשדוד היא סמל להתחדשות, עשייה, אחדות, אהבת האדם והמולדת. וכן, תודה גדולה למועצה הדתית ובראשה הרב עובדיה דהן שנתן לנו את הזכות ללוות את הפרויקט הזה שוודאי יהווה מודל לחיקוי במועצות דתיות נוספות ובכלל בתי הכנסת ברחבי הארץ. המיזם הזה מורכב מאנשים מיוחדים במינם שפועלים מתוך אהבה ורצון לתת מעצמם. אני מעריך את העשייה וההירתמות, מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר שזורעים את זרע הצלת החיים כמעט בכל מקום. נמשיך לתמוך ולהעשיר את המתפללים בידע הנחוץ על מנת למקסם את היכולות".

בימים אלו החל רישום למחזור נוסף של מתנדבים ממתפללי בתי כנסת בעיר שיוכשרו ע"י מגן דוד אדום

ניתן להירשם אצל הרב חיים בן-חמו במועצה הדתית ברחוב הנרייטה סולד 4 אשדוד, קומה 2

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...