Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מפגש מרגש בין צוות מד"א לפעוט בן 3

מפגש מרגש בין צוות מד"א לפעוט בן 3
תמונה באידיבות דוברות מד"א

 

מפגש מרגש במיוחד התקיים בין עבד בן ה-3 שנחנק לפני כשלושה שבועות בעת אכילת פיתה ביום הולדתו, לבין צוות מד"א שהציל את חייו *  מנכ"ל מד"א, אלי בין: "לא מובן מאליו לקום כל בוקר לעבודה בה אתה מציל חיים. המקרה של עבד יכול היה להיות מצער מאוד ובזכות המקצוענות, המסירות והמהירות של צוות מד"א הוא שב בשלום לביתו".

ביום שישי, לפני כשלושה שבועות בעת שחגג יחד עם משפחתו את יום הולדתו השלישי, נחנק עבד הואשלה כשהחל לאכול פיתה והיה בסכנת חיים ממשית.  בני המשפחה שגרים בפזורה הבדואית שליד חורה שהזעיקו את מד"א בקו החירום 101 דיווחו על ילד מחוסר הכרה. צוות מד"א בראשות הפאראמדיק ג'ורג ישייביץ' וחובש רפואת חירום במד"א, אמיר אבו סיאם העניקו לעבד טיפול רפואי מציל חיים, חילצו מגרונו את הפיתה תוך שימוש בציוד רפואי מתקדם ופינו אותו במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים סורוקה. הפעולות המהירות והמקצועיות הובילו לנס הגדול ולהצלת חייו של עבד שהגיע במצב קשה מאוד לבית החולים, אושפז ולהפתעת כולם כיום כבר חש בטוב וחזר לעצמו לחלוטין.

בעקבות המקרה וההערכה הרבה שרוכשת משפחת הושאלה למד"א התקיים מפגש מרגש בין עבד לצוות שהציל את חייו. המפגש, שלא השאיר עיניים יבשות בסביבה חלחל בכולם את תחושת המזל על חזרתו של עבד לחיים, חיים שרק התחיל ושיכלו להילקח ברגע אחד.

חובש רפואת חירום במד"א, אמיר אבו סיאם : "אני מאוד מתרגש. שראיתי את עבד נזכרתי מיד איך הוא היה נראה כשפגשתי אותו תוך כדי האירוע. לראות אותו כמו שהוא היום, נושם, הולך ומחייך, אין מספק ומרגש מזה. זה 180 מעלות ממה שזיהיתי אז. איזה כיף לעבוד בעבודה הזו. בשביל דברים כאלה הכול שווה. אני זוכה ליילד, לעזור לחולים ופצועים, להציל חיים, זה מדהים, אין טוב מזה".

תמונה באידיבות דוברות מד"א

"הגענו תוך דקות ספורות", סיפר פאראמדיק מד"א ג'ורג ישייביץ' "הילד היה מחוסר הכרה, כחול. התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים, והוצאנו את הגוף הזר מקנה הנשימה באמצעות מכשיר מיוחד. הצלנו את חייו. לאחר מכן כחלק מהטיפול הרפואי הרדמנו אותו ופינינו אותו לבי"ח כשהוא מונשם. מרגש מאוד לראות אותו כאן היום שלושה שבועות אחרי, שמח ובריא כפי שהוא אמור להיות. אני מקווה שנשמור על קשר ונראה אותו גדל ומתפתח, ומי יודע, אולי גם מתנדב במגן דוד אדום. נאחל לו ולמשפחתו המקסימה בריאות ונחת."

אביו של הילד, יוסף הואשלה: "בתור איש כוחות הביטחון אני עובד עם מד"א באופן קבוע בהרבה אירועים ומעריך את עבודתם אך כשזה מגיע פתאום אליך הביתה הדברים מתעצמים עוד יותר. אני מודה לצוות מד"א מעמקי נשמתי, כמעט איבדתי את בני והם הצילו את חייו. הם מקצוענים ועושים עבודת קודש. עבד צוחק, משחק וחזר בריא לאחיותיו שהוא כל כך אוהב, זה נס וזה בזכות האנשים האלה. אני מתרגש מאוד לפגוש אותם ומודה להם על הכול. ".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "תמיד מרגש לשמוע סיפור כזה. לא מובן מאליו לקום כל בוקר לעבודה בה אתה מציל חיים. המקרה של עבד יכול היה להיות מצער מאוד ובזכות המקצוענות, המסירות והמהירות של צוות מד"א הוא שב בשלום לביתו. אני מאחל לו בריאות שלמה וחיים מאושרים ומייחל שיתקיימו מפגשים רק מהסוג המשמח הזה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
ניצנים של תקווה בענף הבנייה בדרום
בזכות פעילות של "ארגון הקבלנים בנגב" עשרות עובדים זרים מסרי...
גורי שועלים חולצו ממחילה שנהרסה במושב אשכולות
ארבעה גורי שועלים, בני שלושה ימים בלבד, חולצו ע"י עמותת...
גם סבא וסבתא התגייסו עמותת מטב יזמה סדנה ייחודית לסבים וסבתות שהנכדים שלהם מגויסים
מאז ה-7 באוק' כולנו נדרשים לפתח חוסן נפשי כדי לשרוד...