Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד להקל על המעבר לדיור המוגן

כיצד להקל על המעבר לדיור המוגן
תמונה באדיבות: pixabay

מעבר דירה הוא תהליך לא פשוט כאשר לעיתים מלווה בקשיים פיזיים וקשיים ריגשיים. התהליך קשה עוד יותר כאשר מדובר על אוכלוסיית הגיל השלישי. אז איך נוכל להקל על המעבר? איך נוכל לצמצם נזקים? כל התשובות במאמר שלפניכם:

עם הגיענו לגיל הזהב וגיל הפרישה מתחילים לצוץ מחשבות ודאגות רבות. בהרבה מקרים, אותם אנשים שהגיעו לגיל הזהב פתאום מבינים שהם חיים בבית גדול שאין להם צורך בו . לכן, בהרבה מקרים מקבלים החלטה לעזוב את הבית. בין אם מדבר לעזוב לבית קטן יותר או לעבור למסגרת בבית הורים או דיור מוגן.

ההחלטה לעבור לבית קטן יותר

חלק מהפעמים, אנשי גיל הזהב מבינים שהבית שהם חיו בו עד כה אינו עונה על הצרכים שלהם. פתאום הם מבינים שהילדים עזבו את הבית וכעת הם חיים בבית גדול מידי שאין להם צורך בו ומחליטים לעבור לבית קטן יותר על מנת לצמצם עלויות או מסיבות אחרות. המעבר לבית קטן יותר הוא מעבר דירה לכל דבר הקשה לבני הגיל השלישי. במצב כזה אותם אנשים בדרך כלל נעזרים בבני משפחה, ילדים וחברים על מנת להוציא לפועל את המעבר.

ההחלטה לעבור לבית דיור מוגן

החלטה זו היא החלטה קשה יותר מההחלטה לעבור לבית קטן יותר. המעבר לבית קטן יותר הוא עדיין מעבר לבית שהוא שלך לכל דבר בעוד שהדירה בדיור מוגן אינה של הדיירים ולכן נחשב קשה יותר. המעבר לדיור מוגן יכול להיות מעבר קשה וריגשי מאחר ובדרך כלל מדובר על דירה עם היסטוריה, זכרונות, דירה שהילדים גדלו בה, דירה שעברו בה תקופה לא מבוטלת. המעבר לדיור מוגן כרוך בהיכרות עם אנשים חדשים, סביבת מגורים חדשה, בית לא מוכר, שגרת חיים אחרת וכדומה. כל אלו הם דברים שבדרך כלל קשים יותר לבני הגיל השלישי.

איך נקל על המעבר לבית  דיור מוגן?

מאחר והמעבר לדירה קטנה יותר נחשב למעבר קל יותר נתרכז במעבר לדיור מוגן. זכרו, בני הגיל השלישי בהרבה מקרים מתנהגים כמו תינוקות. קשה להם להתנייד לבד, קשה להם להיות מרוכזים ועוד מגוון קשיים אחרים. בדיוק מסיבות אלו צריך לעזור להם ולנסות להקל עליהם את המעבר.

בכדי להבטיח מעבר קל ככל שניתן חשוב שכל המשפחה הקרובה תיקח חלק במעבר וכמה שיותר אנשים ינסו לעזור. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להסביר להם על המעבר ולשקף להם לאן פניהם מועדות. בבתי דיור מוגן רבים ניתן לעשות סיור ולהכיר את סביבת הבית טרם הכניסה למגורים עצמם. פעולה זו יכולה להקל משמעותית. הדבר השני שיש לעשות הוא ללוות אותם בתהליך. ליווי בזמן תהליך המעבר יכול להעניק תחושת ביטחון. בזמן המעבר על המלווה לתת הסברים, לתמוך, להראות את הבית, לוודא שלא נשכח שום דבר וכדומה.

תמונה באדיבות: pixabay

חשוב לזכור, מעבר מהיר אינו יבטיח כניסה חלקה וקלה ולעיתים יכול לעשות דווקא ההיפך ולגרום לקיפאון או חרדה בקרב בני הגיל השלישי.

לסיכום: מעבר דירה יכול להיות חוויה כיפית מאד ושינוי משמעותי בחיים אך זכרו שבני הגיל השלישי קצת יותר איטיים ויש להם הרגלים של שנים על גבי שנים ולכן התהליך יהיה קשה יותר להם. עזרו להם, לוו אותם בתהליך ותעניקו תחושה של ביטחון – כל אלו יבטיחו מעבר קל!

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...
חברת הפוד-טק הישראלית Better Juice, המפתחת טכנולוגיה מוגנת פטנט להפחתת סוכר במיצים טבעיים והפיכתם לסיבים פרוביוטיים, תוך שמירת הטעם הטבעי, מתקדמת לייצור מסחרי מלא ומובילה מהפכה בשוק המשקאות העולמי
חברת הסטארט אפ הפועלת בשווקים גלובליים, משיקה רשמית בפארק המדע...
רכיבה חשמלית - העתיד של תחבורה בת קיימא
ככל שהעולם ממשיך לאמץ חלופות ברות קיימא, רכיבה חשמלית הופיעה...
רשת מחסני השוק פותחת סניפים חדשים
רשת מחסני השוק השלימה את הסבתו של סניף קו-אופ בצור...