Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה
צילום אילוסטרציה באדיבות: pixabay

אנשים רבים סובלים מחרדה ממשית מטיפולי שיניים, חלקם חרדים גם מטיפולי שיניים קלים יחסית כמו ניקוי שיניים על ידי שיננית. אנשים כאלה נוטים להזניח את הטיפול בשיניהם, מה שעלול להוביל לבעיות חמורות בשיניים ובחניכיים כאחד. גם עבור האנשים המשתייכים לקבוצה זאת, וגם עבור אותם אנשים שצריכים לעבור טיפולי שיניים מתמשכים ולא מצליחים למצוא עבורם את הזמן המתאים.פותחה שיטה שיכולה להקל עליהם מאוד – טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. איך זה בדיוק עובד ולמי זה מתאים? במאמר זה תמצאו את הפרטים.

מהם טיפולי שיניים בהרדמה?

פשוטו כמשמעו – טיפולי שיניים אשר מתבצעים על ידי רופאי שיניים מומחים כאשר המטופל נמצא תחת הרדמה מלאה. בדרך זאת ניתן לבצע את כל סוגי הטיפולים, החל מטיפולים פשוטים וקלים כמו ניקוי שיניים וכלה בטיפולים מורכבים כמו עקירות והשתלות שיניים. היתרון הגדול של אפשרות טיפול מסוג זה הוא שאפשר לטפל בכל סוגי המטופלים ולבצע את כל סוגי הטיפולים מבלי להתמודד עם חרדה ובתוך זמן הרבה יותר קצר – עד 24 שעות בלבד.

למי מתאים הטיפול?

טיפולי שיניים המתבצעים תחת הרדמה מלאה מתאימים לקבוצות האנשים הבאות:

  • מטופלים בעלי רמה גבוהה מאוד של חרדה מטיפולי שיניים – מטופלים אשר לא מסוגלים לעבור שלא בהרדמה גם טיפולי שיניים סטנדרטיים לחלוטין. עם קבוצה זו נמנים 9%-6% מהאוכלוסייה בעולם המערבי, וחשוב לספק לכם אפשרות חלופית.
צילום אילוסטרציה באדיבות: pixabay
  • מטופלים שחוששים מטיפולים ולכן דוחים אותם – אנשים שאולי אין להם חרדות על פי ההגדרה הרפואית שלהן, אבל שמאוד מעדיפים שלא להגיע אל כיסא המטופלים של רופא השיניים. אנשים כאלה נוטים לדחות ולהזניח מאוד את היגיינת הפה, מה שכמובן מוביל הרבה פעמים להחמרה במצב ולהזדקקות לטיפולים הרבה יותר מורכבים.
  • מטופלים הזקוקים להרבה מאוד טיפולים – לאנשים שזקוקים להרבה מאוד טיפולי שיניים ושקשה להם למצוא את הזמן לסדרת הטיפולים הזאת, עדיף לפעמים לבחור לעשות את הטיפולים בהרדמה מלאה. זאת משום שבצורה כזאת אפשר לעשות את רוב הטיפולים ולפעמים אפילו את כולם בתוך זמן הרבה יותר קצר של עד 24 שעות בלבד.
  • ילדים קטנים – הרבה פעמים רופאי שיניים ממליצים לילדים קטנים שחוששים מאוד מהטיפול לעשות אותו בהרדמה. זאת על מנת שלא ייווצר מצב שבו צריך להכריח את הילד בכוח לקבל את הטיפול, מה שעלול גם ליצור אצל הילד חרדה עתידית מפני טיפולי שיניים ורופאי שיניים, וגם לפגוע בהצלחת הטיפול עצמו.

               מטופלים רגישים – למטופלים הסובלים מרגישות לחומרי ההרדמה הסטנדרטיים או מרפלקס הקאה מוגבר – מומלץ                      מאוד לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

  • מטופלים בעלי בעיות רפואיות והתנהגותיות שונות – למטופלים הסובלים מהפרעות התנהגותיות, קוגניטיביות או מוטוריות אשר בגינן לא ניתן להשיג מהם שיתוף פעולה במהלך הטיפול, כמו גם לסובלים ממחלות כמו CP או מחלת הנפילה, מומלץ מאוד לבצע את הטיפולים בהרדמה מלאה.

כיצד מתבצעים הטיפולים?

טיפולי השיניים בהרדמה מתבצעים ממש כאילו התבצעו בערות מלאה, אולם ההבדלים הם שבדרך זו ניתן לבצע הרבה יותר טיפולים בפעם אחת, ושמי שנמצא בחדר הוא לא רק צוות של רופאי שיניים, אלא גם צוות של חדרי ניתוח הכולל רופא מרדים ואחיות. כמובן שלפני ההרדמה המטופל יידרש לעבור בדיקות שונות על מנת לאשרר שהוא במצב בריאותי המאפשר הרדמה מלאה, ושהתאריך שייקבע יהיה כזה שנוח גם לכל הרופאים אשר צריכים להיות חלק מהטיפול וגם למטופל.

לפני שמבצעים טיפול כזה חשוב מאוד לוודא כי רופאי השיניים שיבצעו אותו הינם בעלי הסמכה לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה ושהמרפאה עצמה פועלת תחת פיקוח של משרד הבריאות ומחזיקה באישור מטעם המשרד לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה. בהצלחה.

לקריאה נוספת אודות טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, כנסו לכאן.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
מכנסיים ארוכים לגברים
מכנסי דגמ"ח - דגשים לבחירה נכונה
נוסף לנעליים, חולצות וכפכפים, מכנסי דגמ"ח הם פריט לבוש חיוני...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...