Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ח"כ יעל גרמן, שרת הבריאות לשעבר: "לתושבי אשקלון והסביבה אין מענה ראוי בתחום התפתחות הילד"

ח"כ יעל גרמן, שרת הבריאות לשעבר: "לתושבי אשקלון והסביבה אין מענה ראוי בתחום התפתחות הילד"
צילום באדיבות דוברות חברת הכנסת יעל גרמן

שרת הבריאות לשעבר, ח"כ גרמן ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר, קיימו סיור במכון להתפתחות הילד באשקלון. בעקבות מחאת ההורים על התנערות הממשלה מהמכון והניסיונות החוזרים לסגור אותו.

הסיור התקיים בליווי מנהל המכון, ד"ר אבי עדן , רופאים, אנשי צוות, ומובילת המאבק מטעם ההורים, גב' הילה סנדלר-אברמזון. המשתתפים קיימו שולחן עגול ולאחר מכן סיירו במכון. במהלך הפגישה מנהל המכון הציג את בריחת הצוות המטפל לאור גרעון תקציב ורשימות ההמתנה שמאפשרות טיפול רק במקרים קשים ומיידים.

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוודעה לביקורת המדינה:"  לילדי הדרום מגיע לקבל מענה במכון להתפתחות הילד באשקלון. המקום הזה לא יכול להיות על סף סגירה כל הזמן. אנחנו נפעל שהתקציבים יועברו, תקנים יוספו וילדים לא יחכו 9 חודשים למענה. חייבים להחזיר את המקום לתפקוד מלא ולדאוג שהצוות מוכפל ומצליח לסייע לכל מי שזקוק לכך. בכוונתי לקיים דיון נוסף בנושא בוועדה לביקורת המדינה ולדאוג שהדברים אכן מתבצעים".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), שרת הבריאות לשעבר: " לאחר הביקור ברור כי לתושבי אשקלון והסביבה אין מענה ראוי בתחום התפתחות הילד. במרכז יש מקום לקלוט ילדים רבים ולמלא את תפקידו אם רק יקצו לו את הכוח אדם הנדרש ויסייעו לו בתקציב המתאים. כרגע המכון בגסיסה איטית. אסור להתעלם ממצוקת ההורים והילדים העומדים חסרי אונים מול בירוקרטיה ואטימות. ח"כ אלהרר תקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה ונפנה לאוצר ולבריאות. לא נניח לנושא עד שיקצו את התקציבים וכוח האדם הנדרש".

צילום באדיבות דוברות חברת הכנסת יעל גרמן

הילה סנדלר-אברמזון, מובילת המאבק מטעם הורי הילדים המטופלים: " ממשיכים במאבק, ולא מוותרים על המכון להתפתחות הילד בעיר. ח"כ יעל גרמן, וח"כ קארין אלהרר הגיעו לביקור במכון כדי לשמוע מקרוב מה הקשיים, וכיצד ניתן לסייע כדי שהמכון יתן שירות ראוי לילדים עם הצרכים המיוחדים. כולי תקווה שנשיג את הטוב ביותר עבור ילדינו".

כזכור, המכון להתפתחות הילד עמד החודש בפני סכנת סגירה ובכך סיכן מניעת סיוע מאלפי ילדים עם מוגבלות הזקוקים לטיפול ואבחון באזור אשקלון והסביבה, המכון היחיד באזור שנותן שירות מסוג זה.

הצוות הרפואי העלה טענות קשות לפיהם "אי סגירת המכון הייתה רק לשם הכותרת" בפועל המכון אינו מתוקצב,לא מקבל תקנים ונמצא בגרען עקב תמחור שגוי של המערכת.

המכון פועל בכאוס מוחלט ובתחושה שמחר בבוקר יכול להסגר. כרגע רשימת ההמתנה לתורים היא בין 9 חודשים לשנה וחצי לילד. זאת אל מול המלצת משרד הבריאות הקובעת 3 חודשים מקסימום מיום קביעת התור.

ד"ר אבי עדן, מנהל המכון להתפתחות הילד:"ההנחיות הן נכונות אך אין בצידם את התקציב לממש או לאכוף אותם,המציאות היא  שכיום יש במכון  17 אנשי צוות , לפני שנה הצוות מנה 30 עובדים- כפול במספר".

הילה סנדלר אברמזון: "במשרד הבריאות נותנים תשובות הזויות. האלטרנטיבה היחידה באזור היא קופ"ח מכבי שגם מקרים כאלו מופנים חזרה למכון באשקלון"

הפתרון המיידי הנדרש מצריך הזרמה תקציבית חד פעמית על סך חצי מיליון ש"ח ובהמשך לפתח תכנית רחוקת טווה להשלמה תקציבית שנתית (לתת תקציב נפרד שמיועד למכון).

1500 ילדים אמורים לקבל טיפול . כרגע מטפלים רק בילדים המאובחנים כמקרים "קשים" כל השאר מופנים לקופ"ח.

ברשימת ההמתנה יש מעל 200 ילדים לאבחון בתחום הקלינאיות תקשורת, ריפוי ועיסוק ופיזיותרפיה.

נקבע כי ח"כ קארין אלהרר תקיים דיון נוסף בנושא בוועדה לביקורת המדינה, ישלח מכתב לשר הבריאות ושר האוצר בדרישה להעברה תקציבית מיידית ובמקביל המכון יכין תכנית מפורטת לתקצוב הנדרש.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...