Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חג מלא חוויות מדבריות – חנוכה בהר הנגב

חג מלא חוויות מדבריות – חנוכה בהר הנגב
המקדש הפליאוליתי - הר כרכום - צילום זמיר שמר

להכין סביבונים מסבונים, ללטף אלפקות, להתגלגל על החול ולצפות בכוכבים! חנוכה בהר הנגב 25.12.16 – 01.01.17.

המרחב המדברי של הר הנגב (מצפה רמון ורמת נגב) מושלם בדיוק בעונה הזו לטיולי יום וגם לילה בחיק הטבע, או מהסמטאות האורבניות של רובע דרכי הבשמים. המטיילים שיגיעו יוכלו ליהנות מסדנאות הכנת סביבונים מסבונים במפעל 'פארן', סיפורי לולאות ושטיחים באתנו-סנטר, קערת מרק חם בגלריית 'אתר בניה' שנבנית ונהרסת באופן מתמיד, טיולי אופניים, סיורים מודרכים, כביש הגבול המערבי (כביש מספר 10) שנפתח שוב לתנועת מטיילים בין עזוז להר כרכום ובדרך אפשר ליהנות מטיול אל 'בור סבחה' ואל מצפור קדש ברנע בגבולה המערבי של מדינת ישראל, תערוכה חדשה בצריף בן גוריון, הופעות פסטיבל אינטימדבר ועוד.

המקדש הפליאוליתי - הר כרכום - צילום זמיר שמר
המקדש הפליאוליתי – הר כרכום – צילום זמיר שמר

מידע נוסף  בטלפון 08-8681635

סבונים, סביבונים ונהנים – מרכז המבקרים 'פארן' לקוסמטיקה אורגנית, מצפה רמון

ברובע דרכי הבשמים, בתוך נוף מדברי עוצר נשימה שוכן לו מפעל לקוסמטיקה טבעית וסבונים, המעלה אדי ניחוחות חזקים. מהי קוסמטיקה אורגנית? איך מייצרים סבון  ומה אומרים הרכיבים בשמפו ? סיור מודרך במרכז המבקרים 'פארן' הוא חוויה לכל המשפחה. הילדים נהנים מסדנאות יצירה, שואלים שאלות על ניקיון ומקבלים תשובות. המבוגרים נהנים מחוויה ארומטית ומנסים קרמים ותכשירים שונים. במפעל מיוצרים יותר מ- 100 סוגי סבון ב- 3 קוים שונים, הן עבודת-יד והן בעזרת מכונות, ובנוסף עוד כ- 200 מוצרי קוסמטיקה ואיפור המבוססים על שמנים, תמציות צמחים ומינרלים מהטבע.  במרכז מבקרים מסבירים על תהליכי הייצור, על המפעל, ייחודו, שיטות ייצור טבעי, היסטוריה, חומרי גלם ועוד. סיור מודרך אפשרי לקבוצה של 8 איש ומעלה, בתיאום מראש, ללא תשלום. בימי החנוכה הילדים יוכלו ליצור סביבונים מסבונים! פרטים נוספים בטלפון 08-6539333.

איך מגיעים ? מפעל 'פארן', הר ארדון 12, מצפה רמון.

מסע בין כוכבים בלב מכתש רמון – 'בטבע'

בהר הנגב השמיים בהירים גם בלילה. אם תסתכלו היטב, אפשר לזהות את "הדובה הגדולה", "הדובה הקטנה" וכמה כוכבים נוצצים. המדריכים של 'בטבע' הכינו סמני לייזר וכמה טלסקופים גדולים כדי שכל אחד יוכל למצוא כוכב מעניין משלו בפעילות הלילה בלב מכתש רמון. אם התמזל מזלכם, אולי תוכלו לתפוס "כוכב נופל" ולהביע משאלה! מחיר למבוגר – 70 ₪. מחיר לילד – 50 ₪. פרטים נוספים בטלפון 08-8680742

סיור חליבה בחוות נאות

בכל בוקר, בשעה 09:30 בדיוק, ייצא סיור מקסים לכל המשפחה לחליבת הבוקר של העיזים בחווה. במרכז המבקרים מחכות טעימות של גבינות עיזים משובחות, ריבות ויינות מחוות האזור. המקום פתוח למבקרים מהזריחה ועד השקיעה. פרטים בטלפון 054-6864347

מתגלגלים על ההר – טיולי אופניים וסגווי מודרכים ועצמאיים

לדווש, להתגלגל ולרכב מול נופים מרהיבים, בטיולים מודרכים או עצמאיים. גיאופן הוא המרכז לרכיבה מדברית המציע השכרת אופניים, הקפצת ציוד, הדרכת מסלולים מרתקים ומאתגרים וטיולים שונים. מסלולים שונים מחכים למדוושים המנוסים וגם למשפחות: שדה צין, שביל הטרסות (דרך נחל הרועה), ושביל 'נחל עץ' העובר ברכס חלוקים ומסתיים בעץ העתיק של נחל נוקד – למדוושים מנוסים. כל מדווש מקבל קסדה, תדריך מפורט ומפה. אם לא בא לכם לדווש, אפשר לעלות על סגווי ולרכב על שפת מכתש רמון, אל גן הפסלים, לסיור יום או לקראת השקיעה.

לפרטים 08-6553350 גיאופן

גלישת חולות – אשלים

כדי לגלוש במורדותיו של הר לא חייבים להצפין לחרמון או לטוס לחו"ל ואפשר לגלוש בכל עונה, גם בקיץ! גלישת חולות הוא ענף ספורט בינלאומי ופעילות פנאי חדשה בארץ אותה הביא לארץ דרור בן אור. תחת הדרכתו, גלשני חולות שהוא מייבא (Sand Boarding) ומגלשות שהוא בונה במיוחד הופכים לכלי תחבורה לא שגרתי ומהנה לגלישה על החול. אי שם ליד צומת טללים, בן אור איתר דיונות שהחול שבהן דק מאוד, לא נדבק לגוף ולכן הוא אידיאלי לגלישה לכל המשפחה. אחרי טיפוס לא קשה מדי אל ראש הדיונה, בן אור לוקח חופן גרגירים ומסביר כיצד נוצרת דיונה, ואת ההבדלים בין החול הזה לבין החול שבחוף הים. לאורחים שהגיעו אל הפסגה צפויה הפתעה, כי מכאן יורדים בשכיבה, בישיבה או ב"חצי עמידה" –  ביחד או לחוד, עם הראש קדימה או לאחור, החוויה סוחטת גם מהספקנים הכי גדולים צעקות אושר והנאה. משך הפעילות כ-90 דקות, המחיר למשפחה עד 6 אנשים – 550 ₪.

הפעילות בסופי שבוע ובימי חול בתיאום מראש, פרטים בטלפון 053-7892251 או 054-3046054

סיורים אל חיות הבר ויונקי המדבר, חולות ניצנה

בחולות של ניצנה מסתתרות חיות בר ולהן מנהגים משונים. גלבוע גולן, מורה דרך, מעביר סיורים רגליים וגם סיורים ברכבי שטח להכיר את חיות הבר ואת יונקי המדבר. דרך העקבות שלהם גלבוע יאתר את מקומות המחבוא שלהם ובדרך יספר סיפורי חיות ונוודים. משך הסיור כשעתיים וחצי. בתיאום מראש.

לפרטים 052-8039312

ליטופי אלפקות ולאמות, חוות האלפקות

האלפקות נסיכות הצמר, כשמן כן הן – צמרן מן היוקרתיים והאיכותיים ביותר בעולם. מדריכי החווה מדגימים במפעל איך הופך הצמר לחוט, והחוט לסוודר. על הנול והכישור האורחים מקבלים הדגמה חיה ואז יכולים לנסות בעצמם אריגה וטוויה מסורתית. חוץ מצמר, אפשר לצאת לסיור רכוב על אלפקה, או ללטף ולהאכיל לאמות. מחיר הכניסה – 30 ₪ לאדם (מגיל שלוש) פרטים נוספים בטלפון 052-8977010

טיול ג'יפים אל הסנה הבוער – הר כרכום

המסע להר כרכום, שעל גבול מצרים, הוא אחד מטיולי הג'יפים המעניינים והמרגשים ביותר בנגב. בחודש דצמבר מתקיימת תופעה נדירה ש"קשה להסביר אותה במילים, שפשוט צריך לראות אותה כדי להבין מהי"  – חזיון הסנה הבוער. הר כרכום, שזוהה ע"י פרופ' עמנואל ענתי כהר סיני, מצוי מרבית ימי השנה בגבולות שטח האש של צה"ל ולכן נמצא מעבר למסלולי הטיולים השגרתיים. בדצמבר השנה נוצרת הזדמנות להגיע אל ההר שכן האזור נפתח לטיולים בסופי שבוע ובמהלך חג החנוכה. בסיורים תתאפשר הצצה נדירה למקבץ אדיר של ציורי סלע קדומים ואזכורי פולחן כמו סמל המנורה היהודי, לוחות שנה קדומים, לוחות הברית, מצבות פולחן ועוד. חלקם יכולים להיות מפוענחים גם כסימני דרך וכמפות אוצר גנוזות. אורך הטיול כ-12 שעות.

לפרטים והרשמה 054-5343797

תערוכה חדשה, משחק משימות מיוחד וקונצרט בצריף בן-גוריון

הרבה לפני עידן האינטרנט, לדוד בן-גוריון היה קשר ישיר ומיוחד עם העם – מכתבים. בחנוכה, יחזרו בצריף בן-גוריון בשדה בוקר אל המכתבים הללו, עם תערוכה מיוחדת של מכתבים ותמונות שהיו בידי הציבור, ועם משחק משימות מרתק, בו ההתכתבויות של בן-גוריון עם ילדים ונוער מהוות רמזים לפתרון. תערוכת "הזקן והעם" מביאה רגעים קטנים מחייו של בן-גוריון, המראה את האדם שמאחורי התואר המחייב – ראש הממשלה הראשון של ישראל.  התערוכה תציג התכתבויות פרטיות של בן-גוריון עם הציבור, אשר עד כה היו מוכרות רק לבני משפחתם. לצד המכתבים, יוצגו בתערוכה גם שלל תמונות נדירות ומזכרות נוספות מחייו האישיים של דוד בן-גוריון.

במשחק "לילדים אני עונה ראשונה", יחזרו בצריף בן-גוריון אל שלל התכתבויותיו של בן-גוריון עם ילדים ונוער, בעזרת משחק משימות מיוחד העוקב אחר המכתבים האלה, ומציג שאלות וחידות, אשר התשובות להן חבויות במכתבים. בנוסף, יתקיים במקום קונצרט מיוחד במסגרת פסטיבל צלילים במדבר, "מבטהובן עד יוני רכטר" – תזמורת נוער מוזיקלי בישראל, בניצוחו של פרופסור מיכאל וולפה.

מחיר: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה

לפרטים נוספים: טלפון 08-6560469

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
טקס לזכרו של הלוחם סמ״ר רואי אליאס ז"ל שנפל בעזה התקיים ביום שני (4.3) במשחק ליגת ווינר סל בין מכבי תל אביב להפועל אילת
בפתיחת משחק כדורסל שהתקיים השבוע (4.3), באולם בגין באילת, במסגרת...
פומפאו רוקד באופקים
מייק פומפאו אופקים: "גאה להיות כאן בעיר שתושביה גיבורים" מזכיר המדינה...
בתי החולים בדרום ובשפלה מתכוננים לקליטת פצועי מלחמה ומזניחים את הכוננות לגל חורפי חדש של המגיפה?
התחלואה בקורונה בעולם ובישראל במגמת עליה, אך קיים חשש שבתי...
הפרויקט להזנקת התיירות בערד יוצא לדרך: החברה הממשלתית לתיירות רגע לפני בחירת קבלן לביצוע פרויקט תצפית 'סף המדבר'
על אף המצב הביטחוני, החברה הממשלתית לתיירות ממשיכה לעבוד על...
בעקבות ההשלכות של מלחמת "חרבות ברזל" על העסקים בעוטף עמותת שניר משיקה תוכנית הכוונה עסקית
לאור ההשלכות הרוחביות של מלחמת "חרבות ברזל" על העסקים בעוטף...
אוספים את השברים – פרויקט פסיפס באופקים
אוספים את השברים – פרויקט פסיפס בהשתתפות תושבי אופקים מכל...
מגדלים את דור ההמשך של החקלאים: חברת אדמה מקימה קרן למימון תארים אקדמיים בתחומי החקלאות
תוכנית המלגות החדשה של אדמה כוללת מימון מלא של כ-25...