Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אתם דור העתיד של הכימאים

אתם דור העתיד של הכימאים
כנס הכימיה השני צילום עוזי אברהם

"תלמידות ותלמידים יקרים, אתם דור העתיד של הכימאים", אמר ד"ר שלומי כהן מחברת אדמה בכנס הכימיה השני שהתקיים בפארק קרסו למדע

בשבוע שעבר (ב') התקיים כנס הכימיה השני לתלמידים בדרום בו תלמידים לכימיה הציגו מחקרים בפני כ- 200 תלמידי כימיה מ – 12 בתי ספר שונים במחוז דרום.

בשבוע שעבר (ב') התקיים בפארק קרסו למדע כנס הכימיה השני לתלמידים בדרום, אליו הגיעו כ-200 תלמידים ואנשי צוות מ – 12 בתי ספר רבים באזור, ביניהם – תיכון אשל הנשיא, תיכון ליהמן בדימונה, תיכון באר טוביה, תיכון שער הנגב, תיכון מרחבים, מקיף אמי"ת, תיכון ירוחם, תיכון מעלה שחרות, תיכון אילת, מקיף רגר באר שבע. במהלך הכנס חולקו התלמידים לכיתות מעבדה ברחבי הפארק והציגו לתלמידים מבתי הספר השונים את עבודות החקר שלהם בכימיה. כמו כן נהנו התלמידים מהרצאות מרתקות של מומחים לכימיה, בין היתר מההרצאה "בישול מולקולרי" מפי דר' סרחיו ברוידו.

מאות תלמידים בכנס הכימיה צילום עוזי אברהם

מטרת הכנס היא לעודד ולקדם את לימודי הכימיה בדרום על ידי העלאת קרנה של הכימיה כמקצוע מדעי מרכזי מעניין, אקטואלי  ופותח דלתות ולהוות מפגש בלתי אמצעי בין תלמידי הכימיה ממקומות שונים. כמו כן, נועד הכנס להגביר את המוטיבציה, לחזק את "גאוות היחידה" של תלמידי הכימיה ולהעצים את התלמידים על ידי מעורבותם בהעברת פעילויות שונות. בכנס התקיימו הרצאות מדענים ותלמידים בנושאים בין תחומיים מחזית המדע ובכולן הכימיה מהווה נדבך מרכזי. הכנס התקיים בתמיכת חברת אדמה, פארק קרסו למדע, בית יציב, מדערום, משרד החינוך והמחלקה להוראת המדעים במכון וייצמן והופק על ידי מדריכות המורים לכימיה במחוז דרום – אורנה דגן, טובי הוכמן וסופי בן דב.

בין הפרויקטים שהוצגו בכנס, הציגו תלמידי כיתה יא' מתיכון אשל הנשיא את הסטארט אפ שלהם – מוצר שגם מחמם וגם מקרר שאותו הכינו בסדנא שעברו במהלך השנה במכון וייצמן. בנוסף הציגו התלמידות זוהר, מאיה ושקד מתיכון מרחבים את הפרויקט "כימיה זה כל הסיפור", הכולל שיר על מבנה וקישור, ושעשועון טריוויה כימי. הבנות סיפרו "מצאנו דרך יצירתית להעביר את הידע שלמדנו בשיעורי כימיה בצורה חווייתית, המורה שלנו טובי הוכמן הכינה אפליקציה לדירוג כל הפרויקטים שהכינו כל התלמידים ורק המקומות הראשונים מוצגים כאן בכנס". עוד הוסיפה זוהר "אני יודעת שאני רוצה לעסוק בכימיה כשאני אהיה גדולה, או לפחות להמשיך ללמוד את זה בעתיד, היום גם נחשפנו לאדמה ולמפעלים שבאזור וזה נשמע מעניין".

כנס הכימיה השני צילום עוזי אברהם

יוסי רון, מנכ"ל בית יציב, שאירח את הכנס ציין כי: "כשמדברים על מקצועות חשובים לחיים מדברים על כימיה, סייבר ומקצועות המדעים. אנחנו כאן כדי לחשוף אתכם – המדענים הבאים למקצוע הכימיה ואין ספק שמי שאוהב את זה יוכל למצוא את עצמו מצליח בעתיד במפעלים מרכזיים ובין לאומיים שנמצאים פה בדרום בין היתר כמו חברת אדמה".

ד"ר שלומי כהן, מתאם שיתופי הפעולה של המחקר והפיתוח באדמה, היוזמת ומקדמת יחד עם שותפיה מגוון תכניות לקידום מצוינות בכימיה ברחבי הארץ, ציין: "כימיה, בניגוד למקצועות אחרים, היא מקצוע לחיים. במדינה נטולת משאבים כמו שלנו, המשאב הכי גדול הוא המוח שלנו. אם כך, אין זה פלא ששתי החברות הגנריות הגדולות בעולם מקורן בישראל. כשאני הייתי סטודנט הייתי צריך לשנן את הטבלה המחזורית בעל פה, אבל היום בעידן הידע הזמין מי שמצליח הוא לא מי שמשנן אלא מי שיצירתי וממוקד ואנחנו פה כדי לסייע לכם לפתח את היצירתיות שבכם". כהן הוסיף ואמר כי "ישראל היא מדינה עם תעשיה כימית ענפה ומפותחת, ואתם תלמידים ותלמידות יקרים דור העתיד של הכימאים, ותוכלו להשתלב גם בתעשייה וגם באקדמיה, כדי להצעיד את ישראל להישגים מדעיים בעתיד".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...