Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"אני קוראת לראש הממשלה למנות שר/ה לענייני משפחה"

"אני קוראת לראש הממשלה למנות שר/ה לענייני משפחה"
איילת נחמיאס ורבין יחיאל לסרי סימונה מורלי ומאיר בן סימון - --קרדיט צבי תקשורת

כך אמרה חה"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנ"צ) בכנס בנושא אתגרי ההורות בעידן הפוסט-מודרני באשדוד. ורבין הוסיפה כי רק כאשר הממשלה תקדם מדיניות פרו-הורית ישתפר החוסן החברתי והכלכלי במדינה.

במרוצת השנים חל שינוי בתפיסה של מוסד המשפחה בכלל ושל ההורות בפרט. מחקרים בנושא מציגים את השינויים כמהפכה של ממש. שינויים אלו מציבים אתגרים חדשים בפני חברי המשפחה בכלל וההורים בפרט וכן בפני החברה ומוסדותיה. אתגרים אלה ונוספים נדונו בכנס לאתגרי ההורות בעידן הפוסט-מודרני שהתקיים הבוקר (א') באשדוד ובו השתתפו אנשי אקדמיה, אנשי מקצוע וח"כים.

ורבין הוסיפה ואמרה כי "אשדוד וראשון לציון חולקות את התובנה כי הכל מתחיל מהבית ומובילות מדיניות ברורה למתן מענה מקצועי להורים. אבל, הממשלה לא יודעת לתת להורים את המענה למשפחה המודרנית ובעידן הנוכחי. עוד מעט פסח – שלושה ילדים בחופשה, ולהורים אין חופשה. איך מתמודדים עם זה? אנחנו מג'נגלים כדי לגייס את כל הקרובים שלנו לגיבוי. ללכת לעבודה זה לא פריבילגיה, אף אחד לא עושה טובה לנשים שמקבל אותן לעבודה. החברה הישראלית צריכה לקדם כל אחד ואחת, זה יוביל אותנו להיות מדינה חזקה יותר. אני קוראת לראש הממשלה למנות שר לענייני משפחה. מישהו שייקח את כל קצוות החוטים ויקשור אותם יחד להובלת רשת ביטחון להורים. אם לא יהיו מרכזים נוספים כמו באשדוד ובראשון לא יהיה מענה ראוי להורים. הורים חייבים מקום לעצה, הם זקוקים אפילו לקו חם. אני לא מבינה איך מרכזים כאלה לא קיימים במקומות נוספים בארץ. כהורים אנחנו נקרעים ונקרעות מהרצון הזה להיות גם שם וגם פה, גם לנהל קריירה וגם לקיים משפחה ולהיות עם הילדים. הממשלה צריכה לייצר תמריצים למקומות עבודה, לייצר מדיניות כלכלית וחוסן כלכלי וחברתי והסוד טמון במענה ראוי להורים".

פרופ' עמוס רולידר ציין בכנס כי "בישראל הורים משקיעים בילדיהם בממוצע 630 אש"ח, מדובר בנתון גבוה משמעותית מהעלות הממוצעת במדינות ה-OECD, וזאת למרות שהמשכורות כאן נמוכות יותר מהממוצע. זה גורם להורים לגייס את הכספים הללו לעיתים יש מאין. ההורים היום מתמודדים עם אתגרים שהורים בעבר לא התמודדו איתם – האקולוגיה/הסביבה והמסך. בישראל ילדים בכיתות ג'-ו' נמצאים מול מסך למעלה מ-50% מזמן הערות שלהם. זה בלתי הגיוני".

איילת נחמיאס ורבין יחיאל לסרי סימונה מורלי ומאיר בן סימון –קרדיט צבי תקשורת

רולידר התייחס גם לשפע שיש בעולם המודרני בהיבט של התזונה ואמר "90% ממה שמנסים למכור לילדינו בסופר-מרקטים זה רעל! עם יכולות שיווק אדירות שמעמידות את ההורה במצב בלתי הגיוני. ומול כל אלה הזמינות של ההורה הישראלי לחינוך ילדיו הולכת ויורדת. אנחנו עשינו אאוט-סורסינג לחינוך של ילדינו. יש לנו פחות מחצי שעה של הורות משמעותית עם הילדים שלנו. אנחנו לא מספיק בבית, אנחנו רוצים קריירה, ייעוד, יש לנו חלומות. אבל – המדינה הזו יקרה מאוד וההורים נאלצים לעבוד מאוד קשה ובסוף מי שמנצח הם ייסורי המצפון של ההורים".

הדברים נאמרו במסגרת כנס "אשדוד חושבת הורים", שמובילה עיריית אשדוד באמצעות המרכז להורות משמעותית בעיר הפועל במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות. במרכז פותח מודל ייחודי למתן שירותים ומענים עירוניים להורים ומטרתו לתת להורים כלים להתמודדות עם אתגרי השעה ולהעצימם תוך מתן דגש לילדים ולרווחתם.

בכנס קראה הגב' סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית למלחמה בהתמכרויות ובאלימות באשדוד לשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שפתחה את הכנס, לפתוח מרכזי הורות נוספים ברחבי הארץ. השרה השיבה ואמרה: "הקמת המרכז להורות משמעותית באשדוד היא דרמטית ואני אומרת "איך לא חשבו על זה קודם". אני מרימה את הכפפה ואדאג לוודא שיצא קול קורא ואנו נקצה משאבים להקמת מרכזי הורות ברחבי הארץ ומאשדוד תצא הבשורה לרשויות נוספות להקמת מרכזי הורות להורים צעירים ושאינם צעירים שיהיה להם מענה ממוסד".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
ניצנים של תקווה בענף הבנייה בדרום
בזכות פעילות של "ארגון הקבלנים בנגב" עשרות עובדים זרים מסרי...
גורי שועלים חולצו ממחילה שנהרסה במושב אשכולות
ארבעה גורי שועלים, בני שלושה ימים בלבד, חולצו ע"י עמותת...