Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אינטל: עד תחילת 2018 יפתח קו שבבים חדש בקריית גת

אינטל: עד תחילת 2018 יפתח קו שבבים חדש בקריית גת
מחשבים. צילום באדיבות pixabay

בסיור ועדת המדע והטכנולוגיה במפעל פירט מנכ"ל החברה כי מדובר בפס ייצור השבבים המתקדמים ביותר שלה, וכי אינטל צפויה לגייס כ-1,500 עובדים חדשים בישראל. החברה צפויה לקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל בעקבות רכישת מובילאיי.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב קרא לחברה להמשיך ולגייס עובדים מכלל המגזרים ואזורי הארץ: "אתם מקבלים מהם תמורה מעולה ודלתות נפתחות בפני אוכלוסייה זו בחברות נוספות"

ועדת המדע והטכנולוגיה סיירה במפעל אינטל בקריית גת. הסיור כלל ביקור במרכז המבקרים, סקירה על פעילות אינטל ישראל והמפעל בקרית גת וביקור באקווריום המשקיף על העבודה בחדר הנקי שבמפעל.

במהלך הסיור ציין מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, כי בימים אלה מתבצעת במקום הרצה של פס הייצור של דור השבבים החדש ביותר של אינטל, וכי עד תחילת 2018 וייתכן שעוד קודם לכן יחל הייצור, תוך גיוס כ-1,500 עובדים חדשים.

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב לעניין העסקת עובדים מכלל החברה הישראלית והפריפריה, ציין גרטי כי תחת אינטל ישראל עובדים 6,900 עובדי פיתוח ו-3,300 עובדי יצור, מספר שצפוי להתרחב כאמור. לצד כך הצביע גרטי על 30,600 עובדים בתעסוקה עקיפה ועל כך שמחצית מעובדי המפעל בקריית גת מתגוררים בדרום, וכי החברה עמלה על שילוב עובדים מכלל המגזרים תוך התאמת תנאי העבודה. גרטי ציין כי היקף הייצוא של אינטל ישראל עומד על 3.35 מיליארד דולר בשנה, וכי מאז כניסתה של החברה לארץ עומד סך כל היקף הייצוא על סך 46 מיליארד.

מנהל המפעל בקריית גת, דניאל בן עטר ציין כי המפעל פועל להתאמה מיטבית לעובדים מכלל המגזרים בישראל, כולל המגזר החרדי. לדבריו גמישות של מנהלים יכולה להביא לשילוב יעיל של כל עובד מכל מגזר.

מחשבים. צילום באדיבות pixabay

ח"כ מקלב ציין כי "כוועדת המדע אנו חווים שההערכה לישראל בעולם מבוססת בחלקה הגדול על הפעילות המדעית והטכנולוגית במדינה. ביקור ראש ממשלת הודו כראיה לעניין, כאשר מדינה של 1.3 מיליארד איש משקיעה רבות בקשריה עם ישראל בדיוק מהסיבות הללו. לצד כך אני קורא לכם להמשיך ולשלב עובדים מכל המגזרים והאזורים בישראל, ברגע שאתם מספקים את הצרכים שלהם, אתם מקבלים תמורה מעולה מהם, והדבר מביא למעגל של פתיחת דלתות בקרב חברות נוספות שרואות כי טוב".

גרטי ציין כי במסגרת רכישת מובילאיי, צפויה החברה לקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל, בתחומי האסטרטגיה, המכירות, הפיתוח והקידום, בהיקף שלא נראה כמותו בארץ. גרטי העריך כי לישראל סיכויים טובים להיות שנייה רק לארה"ב בתחום הרכב האוטונומי, וכי מבחינת אינטל צפוי הרכב האוטונומי להיות אחד התחומים הדומיננטיים ביותר בפעילותה תוך עשור, אם לא הדומיננטי ביותר, בהיקף של עשרות מיליארדים בשנה.

ח"כ מקלב ציין על רקע הפעילות הנרחבת של ועדת המדע בתחומי ייעול התחבורה הציבורית, קידום התחבורה השיתופית ובתוך כך הרכבים האוטונומיים, כי "הוועדה רואה במערכות הרכב האוטונומיות ככאלה שיביאו לשינוי התחבורה הציבורית לאין היכר, הציבור צריך את השינוי הזה, התחבורה בישראל חייבת את השינוי הזה. הממשלה מצידה צריכה להסיר חסמים בתחום הבירוקרטי ולצאת מהקיבעון המחשבתי, אנחנו חייבים לייעל את כל המערכות למלחמה בגודש בכבישים והתחום האוטונומי הינו נדבך מרכזי בכך

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...