Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבחור קרן השתלמות

איך לבחור קרן השתלמות
תמונה באדיבות: pixabay

קרן השתלמות הינו מושג שהפך לשגור כיום בפי אנשים בעלי מודעות כלכלית גבוהה ואלה שרוצים לפרוש לחיים הטובים הרבה לפני גיל הגמלאות (בשל תוחלת החיים העולה קיימת נטייה לשינויים בגיל הפרישה ולכן בשנים הבאות הוא הולך והופך למשתנה לא קבוע). קרן השתלמות היא כלי פיננסי בעל כוח רב שמאפשר לגרום לכסף שלכם לעבוד עבורכם. במידה רבה, מדובר בחשבון חיסכון לכל דבר, אך בעל אפשרויות נרחבות ורבות יותר לעשות רווחים וליצור תשואות יפות.היתרון הגדול ביותר של קרן ההשקעות הוא המיסוי: אין מס הכנסה על ההפקדות שנעשות (וזה אומר שההפקדות נעשות הברוטו, שזה מתגמל לכשעצמו), אין מס הכנסה על משיכת הסכום שאפשרית מדי 6 שנים ועוד. יתרון נוסף הוא הגמישות: ניתן לנהל קרן השתלמות באופן עצמאי ולשלוט על ההשקעות, או להעביר את השליטה לגורם מהימן שיעשה זאת עבורכם. כך או כך, לפניכם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קרן ההשתלמות.

זמן החיסכון

באופן עקרוני, המטרה של המוצרים הפנסיוניים היא חיסכון לטווח הארוך. ולכן העידוד הוא תמיד לנהל את הקרן לאורך כמה שיותר זמן ולעשות זאת באופן רציף. כיום ניתן לעבור מקרן השתלמות אחת לשנייה מבלי לאבד את הוותק. הנסיבות היחידות שבהן זמן ההפקדה מאופס הוא כאשר מושכים את כל הכספים, וזו הסיבה לכך שאנשים רבים מעדיפים להמשיך ולהפקיד על מנת שהכסף יהיה שווה הרבה יותר כאשר יגיעו לגיל הפרישה.

רמת הסיכון

אנשים בגיל צעיר יחסית יכולים להרשות לעצמם להשקיע את סכומי קרן ההשתלמות שלהם בחברות חדשות, מניות לא יציבות וכו'. מדובר במאפיינים שניתן לשנות עם הזמן, וגם כאן היתרון הוא בצבירתם של הסכומים. כלומר, לאחר גיל מסוים ניתן לבחור בהשקעות שנחשבות לסולידיות ולקבל ריבית צנועה יחסית, אך גם להרוויח מכך שהסכום הכללי הוא כבר גדול. במקרים רבים, קרן ההשתלמות יכולה להשלים את קצבת הפנסיה מ-60% של השכר מקרן הפנסיה ל-90% ובכך להבטיח אפיק כלכלה יציב בגיל השלישי. בעניין גיל הפרישה, נציין כי אלו שמשקיעי קופות הגמל בנוסף להשתלמות, יוכלו לעבור בין הקופות או למשוך את כספי ההשקעה ללא מס על פי תיקון 190 לחוק הפנסיוני.

תמונה באדיבות: pixabay

הגורם המנהל

בשל האפשרות להעביר קרן השקעות, רמת החופש מתפרשת גם לבחירת הגורמים המנהלים. בין הגורמים המשפיעים על כך נמצא את היכולות הפיננסיות והטכנולוגיות של אותו גוף, כלומר הערך שהוא מביא איתו. יותר ויותר אנשים בוחרים כיום באפשרות של ניהול עצמי, בגלל המידע הרב שניתן למצוא בכל רגע נתון. לכן על הגורם המנהל להצדיק את העסקתו בדיווחים מפורטים, גישה למידע מקצועי שאינו פתוח לקהל הרחב ועוד. דמי ניהול גם מהווים חלק חשוב בבחירת הגוף המנהל. בשוק מקובל שקרנות השתלמות במסגרת איגודים מקצועיים גובות דמי ניהול נמוכים יותר, בין 0.33% ועד 0.5%, בעוד שקרנות השתלמות פרטיות עשויות לעלות עד ל-1.5%-2%. חשוב שיהיה זה גוף אשר הוכיח את עצמו, הוא יציב ברמה הכלכלית ובעל שירות אישי ומהיר.

לאור כל זאת, בחירת קרן השתלמות נעשית על בסיס היכולות הפיננסיות שלכם, האפשרות לקבל אותה מהמעסיק או לפתוח לעצמכם במסגרת העסק הפרטי, בחירה ברמת הסיכון המתאימה ומעבר לכל – קבלת ההחלטה מדי 6 שנים האם להמשיך להפקיד, או למשוך ולבחור לעשות משהו אחר עם סכום הכסף שהצטבר.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
מכנסיים ארוכים לגברים
מכנסי דגמ"ח - דגשים לבחירה נכונה
נוסף לנעליים, חולצות וכפכפים, מכנסי דגמ"ח הם פריט לבוש חיוני...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...