Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד

אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד
תמונה באדיבות: pixabay

רוב הישראלים מעוניינים לקבל דרכון זר המעניק להם יתרונות שונים, כיום קל יותר מתמיד להגשים את החלום. הדרכון הנכסף ביותר בקרב הישראלים הוא כמובן הדרכון האירופאי, הוא מאפשר לעבור בין מדינות האיחוד האירופי בקלות ובנוחות מרבית, לעבוד במדינות גוש האירו ולקבל תנאים סוציאליים מלאים, ללמוד בחינם או בעלות נמוכה במיטב האוניברסיטאות באירופה, להשקיע בנדל"ן, לחיות במדינות האיחוד, להקים עסקים ולטשטש את הזהות הישראלית כדי לבקר או לקיים קשרי מסחר עם מדינות שאינן מכירות בישראל או לא מקיימות עמה קשרי מסחר וכדומה.

לאחר שהפרלמנט בספרד הודיע על תיקון חוק האזרחות על מנת לתקן את העוול שנגרם ליהודי ספרד בעקבות הגירוש ההמוני בשנת 1492, החליטה גם ממשלת פורטוגל לתקן את חוק האזרחות במדינה ולאפשר לצאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות מקומית. לאחר קבלת האזרחות אפשר בהליך מזורז לקבל דרכון פורטוגלי, הדרכון מהווה את כרטיס הכניסה לגוש האירו ויש לו יתרונות רבים, את חלקם ציינו בתחילת הכתבה.

הדרך להגשמת חלום הדרכון האירופי קלה מאי פעם

כאמור, גירוש יהודי ספרד החל בשנת 1492, רבים מהיהודים בחרו לעבור לפורטוגל השכנה. לאחר שנים ספורות החליט גם מלך פורטוגל לגרש את היהודים ממדינתו, ורבים מהם עבור לארצות הבלקן, לארצות השפלה באירופה, לגרמניה, לצרפת, לצפון אפריקה וגם לישראל.

לאור השינוי בחוק האזרחות בפורטוגל יכולים כעת צאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה לקבלת אזרחות מהמדינה. כדאי לדעת כי צאצאי מגורי ספרד יכולים לקבל גם אזרחות ספרדית, יחד עם זאת הליך זה נחשב למורכב וקשה יותר מאחר ויש לעבור מבחן ידע בתרבות, באקטואליה ובהיסטוריה של ספרד ומבחן שליטה בשפה הספרדית, כמו כן יש להגיע לריאיון אצל נוטריון בספרד, לכן גם עלות ההליך גבוהה יותר.

הליך קבלת אזרחות פורטוגלית קל וזול יותר בהשוואה להליך הנדרש כדי לקבל אזרחות ספרדית, מומלץ להגיש את הבקשה ולעבור את ההליך בעזרת ליווי צמוד של חברה מקצועית המתמחה בנושא. יש להגיש בקשה מסודרת עם כל המסמכים הנדרשים להוכחת קשר ישיר לצאצאי מגורשי ספרד מפורטוגל וקשר לקהילה יהודית המשמרת את המסורת של יהודי פורטוגל.

רשויות הממשל בפורטוגל העניקו סמכות נרחבת לראשי הקהילות היהודיות במדינה כדי לבדוק את הבקשות לקבלת האזרחות, לאחר קבלת אישור מהקהילה היהודית מועבר הטיפול לרשויות המדינה. נכון להיום, ישראלים כבר קיבלו את האזרחות הנכספת מפורטוגל, לאחר קבלת האזרחות הם יכולים לקבל גם דרכון פורטוגלי, שהוא למעשה דרכון אירופי לכל דבר.

חשוב לדעת כי ניתן להגיש את הבקשה לקבל האזרחות באופן עצמי, הניסיון מוכיח כי מי שמגיש את הבקשה בעזרת חברה מקצועית ומנוסה מגדיל את סיכוייו באופן משמעותי לקבל את הדרכון הפורטוגלי. לאחרונה הוחלט כי גם קטינים יוכלו להגיש בקשה לקבלת האזרחות, אך במקרים מסוימים עדיף לבחור בהליך הספרדי כדי לקבל אזרחות מקומית לקטינים מאחר והם אינם נדרשים לעבור בחינות.

לקריאה נוספת בנושא הכנסו לכאן!

תמונה באדיבות: pixabay

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
מכנסיים ארוכים לגברים
מכנסי דגמ"ח - דגשים לבחירה נכונה
נוסף לנעליים, חולצות וכפכפים, מכנסי דגמ"ח הם פריט לבוש חיוני...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...