Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרויקט צילום בינלאומי מגיע לבאר שבע: עמותת יחדיו השיקה בגלריית העירייה את פרויקט הצילום החברתי photo is: voice שהוצג בפסטיבל הצילום הבינלאומי "פלטפורמה" בתל אביב בשיתוף אדמה מכתשים. התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מ 1.5.18

פרויקט צילום בינלאומי מגיע לבאר שבע:  עמותת יחדיו השיקה בגלריית העירייה את פרויקט הצילום החברתי photo is: voice שהוצג בפסטיבל הצילום הבינלאומי "פלטפורמה" בתל אביב בשיתוף אדמה מכתשים. התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מ 1.5.18

בשבוע שעבר (ג') הושקה בגלריית העירייה בבאר שבע תערוכת צילומים של נערות הבתים החמים המופעלים על ידי עמותת יחדיו, בשיתוף משרד הרווחה שירות נוצ"צ. התערוכה, שמוצגת כעת בעירייה בשיתוף אגף הרווחה בעיריית באר שבע, כוללת צילומים שצולמו על ידי נערות במהלך השנה האחרונה. האירוע התקיים במעמד ראש העיר ובמסגרתו הציגו הנערות את עבודותיהן בגלריה, רקדו ריקודי היפ הופ ודבקה ושיתפו בתהליך שעברו במסגרת הפרויקט.

נושא הליבה של הבתים החמים, "נערות משנות עולם", שאותו יזמה ומקדמת עדי לברון עטיה, מנהלת הבתים החמים בעמותת יחדיו מהווה את בסיס הפעילות החברתית והטיפולית בבתים, וגם בפרויקט זה. במסגרת נושא זה השתתפו הנערות בפרויקט הצילום החברתי photo is: voice שהתקיים כחלק מתערוכת הצילום הבינלאומית "פלטפורמה" בחסות חברת אדמה. הנושא שליווה את הסדנה היה זהות, כאשר הנערות עבדו על שלושה מעגלי זהות – "אני הנערה בשלושה מעגלים" (זהות אישית, זהות קבוצתית, זהות קהילתית).

את הפרויקט ליוו צלמים מקצועיים ומתנדבים מרחבי הדרום שעברו קורס על ידי צלמי "פלטפורמה" ולאחר מכן לימדו את הנערות את שיטת הצילום "photo is: voice", שמאפשרת שימוש במצלמה ככלי לביטוי עצמי. את השתתפות הנערות בפרויקט יזמה חברת אדמה והוא התקיים לאורך השנה בשיתוף עמותת יחדיו ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ' שיתף בנאומו: " אני מגיע להרבה תערוכות, אבל הפעם זה שונה. כי הפעם אני זכיתי להיות מודל בתערוכה. האדריכלית מרב מורד, שעובדת בעירייה והתנדבה בפרויקט סיפרה לי על הפרויקט ואמרה שהנערות מבקשות לצלם אותי. הגעתי לשם והתפתחה ידידות מופלאה – הכרתי נערות מדהימות עם סיפור אישי, כמו שיש לכולנו. כשאני מסתכל על הפרויקט הזה אני מתגאה בחברה הישראלית. כי חברה טובה נמדדת בבני האדם, שלכל אחד יש את ההזדמנות לחלום חלום, שכל אחת יכולה להגשים את עצמה ואנחנו כחברה יכולים לקחת את מי שקשה להן ולהושיט להן יד. בתצלומים פה אני רואה הסתכלות לעבר העתיד. אני רואה פה אופטימיות לקחת חלק ולהיות. אני רואה פה תעוזה ואומץ. אז תודה לכל השותפים לפרויקט שנתתם לנו את ההזדמנות להיות חלק מהפרויקט היפה הזה. שום דבר לא ישווה למגע האישי והאנושי שנכנס עמוק לתוך הלב. וזה מה שעשיתן כאן בפרויקט הזה. נערות – אנחנו גאות וגאים בכן מאוד מאוד".

 

אל"מ (מיל.) יאיר באר, אמר כי "הערב אני רוצה לומר בעיקר תודה. רוביק, לך, לאתי כהן וללילי, תודה לכם על האכסנייה. לעמותת יחדיו יש מגוון רחב של תכניות, אך הבתים החמים לנערות היא אחת התכניות המרכזיות, המדהימות והמיוחדות בעמותה. תכנית שעשתה צעדים מדהימים בשנתיים האחרונות ושהולכת ומתפתחת בתהליך ארוך ומעורר השראה שנקרא "נערות משנות עולם". כאשר המטרה היא שבסופו של התהליך מורגשת היכולת שלנו לתת לכן, הנערות, את ההפנמה שאם אתן רוצות – אתן יכולות – ואתן משנות. תודה לאורן ולמנטוריות ולאישה שאני מקפיץ בכל רחבי הארץ ושמביאה את הבשורה לעמותת יחדיו – עדי לברון עטיה, מנהלת הבתים החמים בעמותה".

 

ליאת ארמרמן, מפקחת מחוז דרום, שירות נוצ"ץ, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ציינה במעמד האירוע: זו הפעם השנייה שיש לי את הכבוד לברך בפתיחת התערוכה. אני מתרגשת מאוד להציג כאן את התערוכה כי זה בעצם להציג אותה בבית. תודה לעירייה שמארחת את התערוכה שכוללת עבודות מהבתים החמים בכל הנגב. תערוכה שמבטאת עולם שלם של רגשות וחלומות וגם עולם של שותפויות. שיתוף הפעולה בין כל הגורמים כאן הוא שהביא לתוצר המרשים וכולנו כאן בשביל הבנות.

 

אורן לבון, אוצר התערוכה, שליווה את הפרויקט סיפר כי בתחילה הנערות קיבלו את המתנדבים בחשש, אך "ככל שההיכרות העמיקה נפתחו הנערות וגם יכולות הביטוי שלהן בצילום הלכו והתפתחו, לאחר כל פעילות הורדנו בהתרגשות רבה את התמונות מהטלפונים ונדהמנו בכל פעם מחדש מעוצמת התוצרים של הנערות, שחלקם מוצגים בתערוכה זו".

הנערה נועה מבאר שבע שיתפה בטקס: "אני שמחה ונרגשת היום. אני בבית החם כבר שנה ומשתתפת בתכנית נערות משנות עולם, שמבקשת לתת במה לנערות שרצו לשנות משהו בעולם. השותפים בפרויקט חברו כדי לאפשר לנו להשתתף בסדנת הצילום פוטו ווייס. הם עבדו איתנו על פיתוח מיומנויות, לימדו אותנו את טכניקת הצילום והשקיעו בנו מזמנם הפנוי. אנחנו קיבלנו את מרב, שמלווה אותנו עד היום, גם לאחר שהפרויקט נגמר". נועה הוסיפה בהתרגשות וסיפרה: "הצילומים שלנו הוצגו בפסטיבל צילום בינלאומי בתל אביב!! זה דבר גדול בשבילנו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות לכל השותפים שחברו יחד ואפשרו לנו לקחת חלק בפרויקט הענק הזה".

באירוע נכחו גם: מ"מ ראש העיר ומחזיקה תיק הרווחה והחינוך, ד"ר חפצי זהר ומנהלת תחום רווחה קהילתית בעמותת יחדיו, איריס עזרא.

 

תערוכה תנעל ביום חמישי ה- 24/5/18 (כולל)

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...