Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שצריך לדעת על נדל"ן מסחרי להשקעה

כל מה שצריך לדעת על נדל"ן מסחרי להשקעה
תמונה באדיבות: pixabay

 אחת האמיתות הגדולות של החיים היא שכסף – יוצר כסף. על מנת להרוויח בגדול, יש להשקיע, ולמרות שאתם עובדים ומרוויחים כסף, אין ספק שתשמחו, כמו כל אדם, למצוא דרכים בהן הכסף שלכם ייצר כסף נוסף בעצמו. נדל"ן באופן כללי, ורכישת שטח מסחרי להשכרה בפרט, הן ללא ספק דרכים מצוינות להתחיל להרוויח. אם השקעה בנדל"ן מסחרי מעניינת גם אתכם, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להכניס את הרגל בדלת.

עושים קצת סדר בבלאגן

אם נתחיל בבסיס של הבסיס, כי רק כך באמת אפשר להתחיל ברגל ימין, נבין ראשית את עולם ההשקעות בנדל"ן. נדל"ן הן ראשי התיבות של נכסי דלא ניידי, כלומר נכסים שאינם ניידים. למעשה, זוהי קרקע וכל דבר המחובר אליה חיבור של קבע. השקעות נדל"ן הן דרך מצוינת לגרום לכסף שלכם להרוויח עבורכם, משום שמדובר בהשקעה יחסית בטוחה, לפחות במציאות הכלכלית של ימינו, שלרוב מתחילה להניב תשואה כבר מרגע ההשקעה הראשון. אחד מתחומי הנדל"ן שעשוי להניב תוצאות טובות במיוחד הוא נדל"ן מסחרי.

מהו שטח מסחרי להשכרה?

כאשר מדברים על שטח מסחרי להשכרה מתכוונים למעשה לכל סוג קרקע שאינה מיועדת למגורים, כמו במשרדים, חנויות, מסעדות, מחסנים, מבני תעשיה, בתי מלון, תחנות דלק ועוד. סוג נוסף של נדל"ן מסחרי הוא מגרשים ריקים, אך זהו סוג שלרוב אינו מניב תשואה, לכן רלוונטי פחות. ברגע שאתם רוכשים נדל"ן מסחרי ומשכירים אותו, אתם למעשה מבטיחים לעצמכם רווח ארוך טווח, כי רוב בעלי העסקים שיפתחו עסק כלשהו על השטח שלכם, יכוונו להשאיר אותו פתוח לאורך זמן, ובכך להבטיח כי לא תצטרכו לחפש שוכרים חדשים אחת לשנה.

מה החסרון האפשרי בעסקה?

כפי שציינו, עסקות נדל"ן מסחרי הן בדרך כלל מורכבות יותר מנדל"ן למגורים ונפרסות על פני שנים רבות יותר. חוזה מסחרי נחתם בדרך כלל לזמן ארוך יותר, מה שכאמור מקל על המשכיר ולא דורש ממנו למצוא שוכרים בתדירות גבוהה. מצד שני, העסקה מורכבת יותר ותלויה גם בהצלחתו של המשכיר, ואם תשכירו את השטח המסחרי שלכם לבעל עסק תהיו תלויים בהצלחה שלו.

תמונה באדיבות: pixabay

תשואה, תחזוקה וחיוב במס

היתרון המשמעותי של השקעה בנדל"ן מסחרי היא בכך שהתשואה בדרך כלל גבוהה יותר. אם בנדל"ן למגורים התשואה נעה סביב ה-4% בשנה, הרי שבנדל"ן מסחרי התשואה יכולה להגיע גם ל-10% בשנה. אבל חשוב לזכור שהתשואה הגבוהה מתקזזת עם עלויות האחזקה הגבוהות. כמובן שעלויות האחזקה תלויה גם בסוג השטח המסחרי שיש ברשותכם, אך ככלל ניתן לומר שעלות האחזקה של נדל"ן מסחרי תהיה גבוהה יותר. בנוסף, ההכנסות מהשכרת נדל"ן מסחרי חייבות במס, מה שינגוס עוד ברווחים שלכם.

סיכון גבוה יותר

שטח מסחרי להשכרה יכול להיות השקעה טובה עבורכם, אך שימו לב לכך שהוא גם באחוזי סיכון גבוהים יותר מהשקעה בדירות למגורים. זהו שוק תנודתי יותר כיוון שבעל הנכס מתבסס על הצלחתו העסקית של הסוחר. בנוסף, הארנונה של נכס מסחרי גבוהה יותר ואם הנכס יעמוד ריק לתקופה מסוימת אתם תשלמו ארנונה גבוהה בזמן שאינכם מכניסים כסף מהשכרה. למרות הנאמר, להשקעה בנדל"ן מסחרי פוטנציאל גבוה ואם חיפשתי למנף את ההיבט הפיננסי בחייכם, רוב הסיכויים שהשקעה כזו תהיה בחירה נבונה ומניבה!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...
חברת הפוד-טק הישראלית Better Juice, המפתחת טכנולוגיה מוגנת פטנט להפחתת סוכר במיצים טבעיים והפיכתם לסיבים פרוביוטיים, תוך שמירת הטעם הטבעי, מתקדמת לייצור מסחרי מלא ומובילה מהפכה בשוק המשקאות העולמי
חברת הסטארט אפ הפועלת בשווקים גלובליים, משיקה רשמית בפארק המדע...
רכיבה חשמלית - העתיד של תחבורה בת קיימא
ככל שהעולם ממשיך לאמץ חלופות ברות קיימא, רכיבה חשמלית הופיעה...
רשת מחסני השוק פותחת סניפים חדשים
רשת מחסני השוק השלימה את הסבתו של סניף קו-אופ בצור...